Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@14:31:19 GMT

اولویت شورای شهر سنندج اعتماد سازی باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۷۶۵۶

اولویت شورای شهر سنندج اعتماد سازی باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید غریب سجادی عصر یکشنبه در جلسه هم اندیشی و همفکری با اصحاب رسانه، هنرمندان و فعالان مدنی اظهار داشت: در سال های گذشته به دلیل عملکرد نامناسب شوراها، این نهاد مشروعیت لازم را در میان مردم ندارد.
وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در حوزه مدیریت شهری سنندج و شهرداری وجود دارد، افزود: نیاز است با جلب اعتماد و حمایت مردم در راستای رفع مشکلات گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای شهر سنندج این نهاد را دارای مشکلات خاصی دانست و تاکید کرد: برخی از انتقادات به شورا وارد نیست و در واقع انجام بسیاری از امور از حوزه اختیارات ما خارج است.
وی یادآور شد: بسیاری از انتقادها ناشی از ضعف شورای شهر سنندج در سال های گذشته است که باید با همفکری صاحب نظران و اهالی رسانه برای برطرف کردن آن اقدام کرد.
سجادی موفق بودن مشورت پذیری را مستلزم اجرایی کردن نظرات دانست و اضافه کرد: نیاز امروز شورای شهر سنندج، استفاده از پتانسیل مردم و صاحبان ایده در جهت رفع مشکلات و ارتقای وضعیت موجود است.
در این جلسه برخی فعالان مدنی و اصحاب رسانه نیز ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف شورای شهر سنندج در سال های اخیر بر ساماندهی دستفروشان، ایجاد شورایاری در محلات، حفظ بافت سنتی شهر و محافظت از کوه آبیدر، همه گیر کردن خدمات، اتخاذ مدیریت واحد شهری، ممانعت از نابودی فضای سبز و ایجاد بستر لازم برای سرمایه گذاری خارجی در این شهر تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، شورای شهر سنندج دارای 9 عضو اصلی و 5 عضو علی البدل است و در هفت کمیسیون مشغول به فعالیت است. سنندج با 500 هزار نفر جمعیت دارای سه منطقه شهرداری است.
7355/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اصحاب رسانه سرمایه گذاری شورای شهر شهرداری فضای سبز رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: هفت اصل قانون اساسی به موضوع شوراها اختصاص یافته که نشان دهنده اهمیت جایگاه شورا است، اما این جایگاه آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عزت رضایی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج، با بیان اینکه شورا دارای یک جایگاه قانونی و شرعی است، اظهار کرد: امور شورایی، مشورت کردن و رجوع به خرد جمعی در کنار عباداتی همچون نماز در قرآن کریم آمده که این نشان دهنده جایگاه والای آن است.

وی افزود: در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به وظایف شوراها اشاره شده که وقتی صراحتاً حدود هفت اصل قانون به موضوع شوراها اختصاص یافته، نشان دهنده اهمیت بالای جایگاه شورا است اما این اهمیت آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

رئیس شورای شهر سنندج گفت: شورا برآمده از بطن مردم و تلاش آن‌ها برای مردم شهر و روستا است اما این مسئله مورد مغفول واقع شده است.

رضایی تصریح کرد: دفاع از موکلان هم حق و هم تکلیف ما است که گاهی اوقات نیز در رهگذر این دفاع ممکن است آسیب‌هایی متوجه شورا شود. شوراها مشکلات بودجه‌ای زیادی دارند که این بودجه را برای عمران و آبادانی شهر و روستای خود می‌خواهند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: امیدواریم مسئولان برای حل مشکلات شوراها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و ما را یاری کنند.

کد خبر 748772

دیگر خبرها

  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود