Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@16:21:33 GMT

 36 روستای مرزی قصرشیرین خالی از سکنه است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۷۸۴۵

 36 روستای مرزی قصرشیرین خالی از سکنه است

فرماندار قصرشیرین  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  با بیان اینکه  سیاست دولت تشویق مردم برای بازگشت به نوار مرز است گفت: : یکی از مشکلات امروز قصرشیرین خالی بودن روستاهای نوار مرز است که یک خلاء جمعیتی را ایجاد کرده است.

وی گفت: روستاهای دشت خسروی در دوران جنگ تحمیلی خالی از سکنه شد و بعد از جنگ هم بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی مبنی بر جلوگیری از ساخت و ساز تا فاصله 15 کیلومتری از نوار مرز اهالی این مناطق بلاتکلیف بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: بعد از شروع بکار بازسازی شهر قصرشیرین اراضی این روستاها به شیلات واگذار شد که شامل اراضی ملی , کشاورزی و زمینهای روستایی بود.

وی با بیان اینکه محدوده روستای این منطقه بالغ بر هشت هزار هکتار است افزود: با پیگیری های مردم این مناطق و دستور استاندار دوباره بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار قصرشیرین  بیان کرد: در سال 94 در جلسه ای با حضور سازمان امور اراضی کشور , بنیاد مسکن و دیگر نهادهای مربوطه مقرر شد به اهالی روستای ولد کشته که مبلغی برای خسارت زمینهای خود دریافت نکرده بودند ده هکتار برای بازسازی روستا و 200 هکتار برای کشاورزی و همچنین 800 هکتار هم برای بخش کشاورزی برای سایر روستاهایی که خسارت دریافت کرده بودند لحاظ شود .

تاتار گفت: بازگشت اهالی این روستاها علاوه بر رونق بخش کشاورزی و اقتصادی می تواند از نظر امنیتی هم مفید واقع شود.
 
تعداد روستاهای بازسازی نشده و خالی از سکنه در نوار مرزی قصرشیرین 36 روستا می باشد که قبل از جنگ تحمیلی 9 هزار نفر جمعیت داشته اند.

انتهای پیام/ز

ده هکتار برای بازسازی روستا دشت خسروی
 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد

رئیس جهاد کشاورزی مازندران از اجرای تجهیز و نوسازی ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان بین ۲۱۰ هزار هکتار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی عصر امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در برنامه زنده رادیویی «رادیو سراسری گفت‌وگو» با اشاره به اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری این استان اظهار کرد: بزرگترین طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری مازندران در شهرستان آمل در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تجهیز اراضی با محوریت اراضی شالیزاری در حال اجراست و متوسط مالکیت اراضی شالیزاری ۰.۷ هکتار است، تاکید کرد: تجهیزات و امکانات در اختیار این مزارع قرار ندارد و ابعاد قطعات مهندسی شده و هندسی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به حرکت کشاورزی به سمت اقتصادی و هوشمندانه، باید اراضی کشاورزی ما اقتصادی و مهندسی شده باشد، اظهار داشت: این طرح با الگوگیری از کشور ژاپن در ایران اجرا شد و یک نظام تحویل و مدیریت آب با محوریت آب و آبیاری و زهکشی اراضی در هر یک از قطعات اجرایی شد که مصرف نهاده‌ها را مدیریت بهینه می‌کند و انقلابی در مدیریت مزارع به‌وجود می‌آورد.

مؤمنی این طرح را زیرساختی و مهم دانست و گفت: از ۲۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان ۶۰ هزار هکتار تاکنون تجهیز و نوسازی شد و سرعت اجرای این پروژه با توجه به محدودیت منابع کند است و باید با جدیت و شتاب بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه و ارتقا این طرح هستیم که بتوانیم سامانه‌های کم فشار آبیاری و انتقال آب با لوله را هم در این طرح اجرا کنیم، تصریح کرد: آب‌بندان را در بالادست مزارع و در پایین دست مزارع نیز بازچرخانی آب را داریم تا منجر به کاهش تلفات آب را داشته باشیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه با توجه به اینکه انتقال آب و زهکشی اراضی در مزارع سنتی اراضی شالیزاری وجود نداشت طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری به صورت کامل و با همه ملحقات طرح در روستای نوایی محله فریدون‌کنار اجرایی شد، خاطرنشان کرد: این طرح به عنوان یک پایلوت ملی است تا در جایگاه یک کار ترویجی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 750896

دیگر خبرها

  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • فوت یک نفر در پی وقوع سیلاب در روستای مرزی لانو