Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-30@00:28:04 GMT

ماهانه ۴۵ میلیارد یارانه به روزنامه همشهری داده می شود!

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۸۰۰۵

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: امروز سه دستور یک‌فوریتی به بحث گذاشته شد که نهایتاً الزام شهرداری به احیای لیست شبانه، اصلاح الگوی مصرف و هزینه شهرداری تهران و نهایتاً تدوین سند فعالیت مجاب در پهنه S و M  به تصویب رسید.

وی ادامه داد: پهنه S و M پهنه کار، فعالیت‌های خدماتی و تجاری است که در شهر باید انجام شود و در این خصوص کمیسیون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تحلیل‌های خاص و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در شهر شده است و از سوی دیگر حناچی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران معتقد بود که می‌توانست در این خصوص الزامی برای شهرداری تهران وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی افزود: در ادامه گزارشی از فعالیت‌های شورا در یکسال اخیر داده شد که با توجه به اینکه فعالیت‌های شورا پیچیده است بعضی از فعالیت‌های اعضای شورا در این گزارش نیامده بود که باید مجدداً مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا طرح زباله‌های بیمارستانی در جلسه امروز مورد بررسی قرار نگرفت، گفت: هنگامی که طرح‌های یک‌فوریتی اعلام می‌شود دیگر طرح‌ها از دستور کار خارج می‌شوند و امیدواریم در جلسه آینده این طرح بررسی شود.

وی درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز اظهار داشت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان قانون خوبی است و اگر قبل از اینکه ابلاغ شود مورد بازی سیاسی قرار نگیرد قطعاً اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.

هاشمی گفت: موضوع این قانون فقط شهرداری تهران نیست بلکه بیش از ۱۸۰۰ نفر از مدیران ارشد کشور در این قانون تحت‌الشعاع قرار می‌دهد ولی حساسیت زیادی این قانون برای شهردار تهران ایجاد کرده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: نباید موجب بی‌ثباتی در شهرداری تهران شویم و قطعاً تغییر مدیریت در شهرداری تهران را شهروندان نمی‌طلبند.

وی افزود: ۱۸ تا ۲۰ نفر از استانداران در این قانون مشمول می‌شوند و دولت با روش‌های خاصی که دارد به دنبال حل مشکل این استانداران است.

هاشمی گفت: شورای شهر تهران حتماً از ابزارهای لازم برای حفظ ثبات مدیریت در شهر تهران استفاده می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا به دلیل پولشویی شهردار یکی از نواحی تهران دستگیر شده است،‌گفت:‌ هیچ گزارش مکتوبی درباره دستگیر شهردار ناحیه به بنده ارسال نشده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا لیست اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه در شورا خواهند ماند را امضاء نکرده‌اید، گفت: شاید این متن به دست من نرسیده اگر می‌رسید امضاء می‌کردم.

هاشمی همچنین در خصوص تعیین تکلیف مجلات همشهری که براساس قراردادی به یک پیمانکار واگذار شده است، گفت: مساله مجلات با موسسه همشهری بسیار پیچیده است. زمانی که آقای کرباسچی همشهری را پایه‌گذاری کرد این موسسه بسیار کوچک بود اما در زمان اصولگرایان تبدیل به یک موسسه بسیار بزرگ شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: روزنامه همشهری ابتدا در تهران توزیع می‌شود و بعد در کل کشور توزیع شد و در ۱۲ سال گذشته تعداد نیروهای همشهری به ۱۱۰۰ نفر رسید و قیمت مجله نیز افزایش یافت.

وی گفت: هر کسی وارد روزنامه همشهری برای ساماندهی می‌شود به دنبال این است که بدون تعدیل نیرو اقدامات لازم را انجام دهد و در حال حاضر ۴۵ میلیارد ریال ماهیانه شهرداری برای روزنامه همشهری یارانه می‌دهد.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه این روند نباید ادامه پیدا کند، افزود: عدم سوددهی در موسسه همشهری به حدی رسیده که بازیافت کاغذها برای فروشندگان سود بیشتری دارد. البته توضیحات بیشتر باید توسط آقای محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد.

منبع: فارس

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار تهران اخبار شهرداری تهران اصلاح طلبان چه کسانی هستند رئیس شورای شهر تهران روزنامه های اصلاح طلب روزنامه همشهری سمت محسن هاشمی شورای شهر تهران مجلات همشهری موسسه همشهری یارانه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، 12‌ جلسه تشکیل شده و 142 مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، 102 مصوبه مورد تأیید نظرات شوراهای اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته 26 هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد 57درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها 60 درصد و سهم اعتبارات عمرانی 40 درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران 39 درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و 61 درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال 1402 نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شوراها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به 100 درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت 251 نفر در شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و 37 عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین 18 عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

دیگر خبرها

  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • خروج علیه شهردار تهران
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران