Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@03:17:45 GMT

پیگیری تخلفات مرکز امور اصناف و بازرگانان

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۸۰۸۸

پیگیری تخلفات مرکز امور اصناف و بازرگانان

به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از سازمان بسیج اصناف کشور غلامرضا حسن‌پور در همایش حمایت از کالای ایرانی با برشمردن ثبات و شفافیت قوانین و مقررات،  تضمین حقوق مالکیت مردم،   شفافیت و سلامت اداری - مالی،  فرهنگ وفای به عهد و صداقت به عنوان پنج ویژگی اقتصاد امن گفت: همه مردم از مسئولان خود انتظار صداقت و وفای به عهد دارند و مهم‌ترین وظیفه بسیج ایجاد این فرهنگ در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: مفهوم «اقتصاد امن» بخشی از شروط «اقتصاد مقاومتی» است که لزومی به احداث زیرساخت‌های جدید ندارد بلکه با اصلاح رفتارها محقق خواهد شد.

حسن پور گفت: فعالان اقتصادی و اصناف در صف مقدم جنگ اقتصادی هستند و همین جا از تمام اصناف می‌خواهم در مسیر فرهنگ‌سازی اقتصاد امن و کالای ایرانی به ما کمک کنند.

حسن‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون حواشی انتخابات اتاق‌های اصناف گفت: حتماً در وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ویژه در مرکز امور اصناف و بازرگانان تخلفات گسترده‌ای صورت گرفته است و بنده به عنوان عضو هیات عالی نظارت وظیفه دارم، این موارد را از مراجع قانونی حتماً پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: دخالت‌های بی‌مورد و همراه با تهدید برخی مدیران دولتی در انتخابات اتاق‌های اصناف گزارش شده است.

 حسن‌پور با اشاره به وظیفه بسیج در اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها گفت: بسیج به وظیفه حمایت، هدایت و نظارت خود می‌پردازد و میلی به تصدی‌گری ندارد. یکی از وظایف بسیج عدم دخالت در انتخابات اصناف و دیگری جلوگیری از دخالت‌ها در این انتخابات است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت:‌ حدود سه ماه از انتخابات اتاق اصناف تهران گذشت و به دلیل عدم انتخاب فرد موردنظر کارشکنی‌هایی صورت می‌گرفت.

وی افزود: چهار سال پیش بخشنامه‌ای صادر کردند که به موجب همین بخشنامه انتخاب رئیس اتاق اصناف ایران صورت گرفت. در حال حاضر نیز خواهان اجرای همین بخشنامه هستیم که متأسفانه به دلیل حذف فرد موردنظر یک جریان خاص از اجرای این بخشنامه سر باز می‌زنند. متأسفانه همین مسئله موجب تعطیلی هفت ماهه اتاق اصناف ایران شده است.

وی ادامه داد: معاون بازرگانی وزیر که جناحی‌ترین فرد در دولت است پیرامون وضعیت ستاد تنظیم بازار و تعیین تکلیف اتاق اصناف ایران سکوت اختیار کرده که همین مسئله موجب بلاتکلیفی اصناف شده است.

 حسن‌پور با اشاره به غیرقانونی بودن برداشت‌های اتاق اصناف ایران گفت: بودجه اتاق اصناف ایران باید در اجلاس اتاق تصویب و سپس در هیات عالی نظارت مصوب گردد و پس از آن نسبت به برداشت اقدام شود که متأسفانه طی ۶ ماه گذشته تمام برداشت‌های اتاق اصناف ایران به صورت غیرقانونی صورت می‌پذیرد. سؤال اصلی این است که چرا دبیرخانه هیات عالی نظارت به این موضوع رسیدگی نمی‌کند و چشم خود را بر روی این تخلف آشکار بسته است؟

هیات عالی نظارت که متشکل از ۷ وزیر صنعت، معدن و تجارت (‌رئیس هیأت)، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دادگستری و امور اقتصادی و دارایی  است و باید به مسائل اصناف رسیدگی کند، طی یک سال گذشته حتی یک جلسه برگزار نکرده است. عجیب‌تر آنکه این هیات ۴ مصوبه داشته و جهت امضای این مصوبات در ادارات دور می‌زدند و امضا جمع می‌کردند. تمام مصوباتی که به صورت چرخش در ادارات به تصویب رسیده نیز غیرقانونی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ انتخابات استان تهران باید آزاد و بدون دخالت فرماندار، رئیس اداره صنعت و کارچاق‌کن‌های آقایان برگزار گردد و بنده اولین کسی هستم که فارغ از اینکه چه شخصی انتخاب شده است، به پیروز این انتخابات تبریک خواهم گفت.

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بسیج حقوق سلامت اقتصاد جامعه جنگ انتخابات معدن و تجارت ایران معاون دولت تنظیم بازار بودجه معدن تجارت فرهنگ و ارشاد درمان و آموزش استان تهران صنعت بسیج بودجه جامعه دولت وزارت صنعت معدن و تجارت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش جام جم آنلاین همدان، بهروز محمدی مهر در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ اظهار داشت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رای، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضایی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضایی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

دیگر خبرها

  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس