Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@14:01:08 GMT

۱۷ راز تاریخی دیوار چین

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۸۳۱۶

۱۷ راز تاریخی دیوار چین

دیوار بزرگ چین در مرز شمالی چین کشیده شده است. همانطور که از نام آن پیدا است، سازه‌ای با ابهت و شگفت انگیز است و اغلب از آن به عنوان یکی از خارق العاده‌ترین سازه‌های ساخته شده به دست انسان، یاد می‌شود.

داستان این دیوار پر رمز و راز به ۲۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد، یعنی حتی پیش از آنکه چین یک کشور یکپارچه و متحد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دیوار بزرگ چین در واقع تنها یک دیوار بزرگ نیست. این دیوار ترکیبی از یک سری دیوار و دژ است.

با وجود اهمیت تاریخی و فرهنگی، این دیوار تا سال ۱۹۸۷ در میراث جهانی یونسکو به ثبت نرسیده بود. می‌خواهید رازهای تاریخی و حقاقی دیوار بزرگ چین را کشف کنید؟
دیوار بزرگ چین کجاست؟

از پکن به راحتی می‌توانید به دیوار بزرگ چین بروید، اگر چه این دیوار بزرگ از هاشن، لیائونینگ در شرق تا شهر جیا یگوان، در شمال غربی کشور گسترده شده است. در کل دیوار بزرگ چین برای حفاظت از شمالی‌ترین مرز کشور ساخته شده بود. این دیوار از ۱۵ استان می‌گذرد و از استان شین جیانگ در شمال غربی تا مرز کره در شرق کشیده شده است.
طول دیوار بزرگ چین چقدر است؟

اگر بخواهید تمام قسمت‌های این دیوار را حساب کنید، اندازه گیری‌های جدید نشان می‌دهد طول دیوار بزرگ چین ۲۱۱۹۵ کیلومتر است. محبوب‌ترین (و مسلما زیباترین) قسمت این دیوار در طول حکومت سلسله مینگ ساخته شد و طول آن ۸۸۵۱ کیلومتر است و از هاشن تا jiayuguan کشیده شده است. حتی اگر بلندای خط اصلی دیوار را هم در نظر بگیرید، دیوار بزرگ چین باز هم بلندترین دیوار دنیا است!

اگر کنجکاوید بدانید ارتفاع این دیوار چقدر است، باید بدانید ارتفاع این سازه در همه جای آن با هم یکسان نیست و اختلاف زیادی دارد. مثلا ارتفاع آن در جایی حدود ۴ متر و در جایی دیگر حدود ۱۱ متر است. در عریض ترین قسمت این دیوار عرض آن در حدود ۹ متر است!
دیوار بزرگ چین کی ساخته شد؟

سخت است که بخواهیم جواب این سوال را به طور دقیق بدهیم، چرا که بسیاری از سلسله‌ها در ساخت این دیوار شرکت داشتند. گمان می‌شود که اولین ساختارهای این سازه در سال ۷۷۰ پیش از میلاد ساخته شد، اگر چه ساخت و ساز رسمی تا ۲۲۱ پیش از میلاد شروع نشد. اکثر بخش‌هایی که امروزه باقی مانده، همان قطعه ۸۸۵۱ کیلومتری، در طول سلسله مینگ ساخته شد. یعنی در بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۶۴۴٫ بر طبق گفته راهنمای گردشگری چین، حدود ۲۰ ایالت و چندین سلسله در ساخت دیوار بزرگ چین، که ساخت آن صدها سال طول کشید، کمک کردند.
چرا دیوار بزرگ چین ساخته شد؟

این دیوار در اصل برای دفاع از مرزهای کشور در هنگام جنگ ساخته شد. این اثر تاریخی دارای برج‌ها و گذرگاه‌های بسیاری است. وقتی امپراطور کین شی هوانگ پیشنهاد ساخت دیواری بلند را داد، هدف او دفاع از ایالت‌های چین در برابر قبایل عشایر نشین شمالی بود. پدر طول سلسله هان (بین ۲۰۶ پیش از میلاد تا ۲۲۱ پس از میلاد)، دیوار بزرگ گسترده تر شد تا از راه تجاری ابریشم محافظت کند. سلسله مینگ نه تنها به خاطر گسترش دیوار، که به خاطر بازسازی و تقویت قسمت‌های قبلی شناخته شده است.
دیوار بزرگ چین چگونه ساخته شد؟

بر خلاف اسمش، دیوار بزرگ در واقع مجموعه‌ای از ساختارها است که در بعضی نقاط دیوار به صورت موازی با هم قرار گرفته اند. قسمت‌هایی از این دیوار بزرگ را هم موانع طبیعی مانند رودخانه‌ها یا کوه‌های بلند تشکیل می‌دهند. صدها سال پیش از اینکه ساخت و ساز دیوار بزرگ چین به طور رسمی آغاز شود، هر کدام از ایالت‌های چین استحکامات دیوار مانند منفردی را در کنار یکدیگر ساختند و در ساخت آنها بیشتر از خاک، چوب و سنگ استفاده کردند. سلسله مینگ برای ساخت این دیوار به جای سنگ‌های بریده شده بیشتر از خشت استفاده کرد که امروزه هم می‌تواند آن را در سازه و دروازه‌های آن دید.

بر اساس سخن تاریخ نگاران کین شی هوانگ نیروی کاری متشکل از حدودا ۳۰۰٫۰۰۰ سرباز، مردم عادی و زندانی‌ها در اختیار داشت. صدها و هزاران نفر در هنگام ساخت این دیوار جان خود را از دست دادند. چرا که مجبور به انجام کارهایی سخت و طاقت فرسا بودند. آنها مجبور بودند مصالح سنگین را بر پشت کمرشان قرار دهند و آنها را تا مکان ساخت و ساز حمل کنند.

اکثر قسمت‌های قدیمی‌تر دیوار بزرگ چین به وسیله دست ساخته شده، البته از تکنولوژی‌های آن زمان مانند چرخ دستی، طناب، اسب‌ها و سبد و قرقره هم در طول کار استفاده شده بود.
بهترین زمان برای بازدید از این دیوار شگفت انگیز چه موقع است؟

بهترین زمان برای بازدید از دیوار بزرگ چین اولین هفته‌های ماه می و اکتبر است. اما در این زمان جمعیت زیادی برای بازدید از این مکان خواهند آمد و ممکن است شلوغی کمی اذیت‌تان کند. در طول زمستان دیوار بزرگ چین زیر پوششی از برف پوشیده است و تعداد توریست ها و بازدید کننده ها بسیار کم است. اما خودتان را برای پیاده روی برف‌های سر و هوای بادی و سرد آماده کنید!

پاییز یکی از زیباترین فصل‌ها برای بازدید از این سازه عظیم است. هوا دلپذیر و خشک است و شاخسار درختان با بازی رنگ ‌هاشان دیوانه تان می‌کنند! ماه ژوئن هم برای سفر به این نقطه عالی است. هم خبری از دیگر توریست‌ها و شلوغی نست و هم می‌توانید هتل‌هایی با تخفیف‌های خوب پیدا کنید.
می‌توان دیوار بزرگ چین را از فضا دید؟

برخلاف این شایعه محبوب، شما نمی‌توانید دیوار بزرگ چین را با چشم غیر مسلح از فضا ببینید. با این حال، بر اساس گزارش ناسا، در عکس‌هایی که در شرایط جوی مناسب در ایستگاه‌های فضایی از زمین گرفته می‌شود، بخشی از دیوار بزرگ چین نمایان است. اما اگر به وسیله تصاویر رادار از زمین عکس برداری کنیم، می‌توانیم دیوار بزرگ چنین را در تصویرمان ثبت کنیم.
چند نفر از دیوار بزرگ چین بازدید می‌کنند؟

هر ساله بیش از ۱۰ میلیون نفر از دیوار بزرگ چین بازدید می‌کنند، به همین دلیل است که این دیوار یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دنیا است. در سال ۲۰۱۳ ، ۱۰۷۲۰۰۰۰ نفر از این شاهکار انسانی بازدید کردند. دیوار بزرگ چین در آن سال پر بازدیدترین جاذبه گردشگری دنیا شد!
چگونه برای بازدید برنامه ریزی کنیم؟

بازدید از دیوار بزرگ چین برای گردشگرانی که در پکن اقامت دارند یک سفر ۱ روزه حسابی است! یعنی می‌توانید یک روز کامل را تنها به بازدید از آن اختصاص دهید. برای این کار قسمتی از دیوار را که به علاقه‌تان بیشتر نزدیک است انتخاب کنید. قیمت سفرتان را پیش از رفتن بدانید و این را هم در نظر بگیرید که برای ورودی باید مبلغی در حدود ۷ دلار بپردازید.

در هنگام بازدید عجله به خرج ندهید، چند ساعتی را به گشت و گذار و کشف این جاذبه دیدنی اختصاص دهید.
از پکن به دیوار بزرگ چین بروید

بخش زیبایی از دیوار که در طول سلسله مینگ ساخته شده تنها ۱۱۲ کیلومتر از پکن فاصله دارد. اما ممکن است رسیدن به آن برای افرادی که پیاده سفر می‌کنند کمی سخت باشد.

افرادی که می‌خواهند با استفاده از حمل و نقل عمومی به این محل بروند در ابتدا باید به ایستگاه dongzhimen بروند. در این ایستگاه یک اتوبوس به سمت ایستگاه huairou بگیرید. در اینجا باید به ایستگاه اتوبوس mutianyu بروید.

خطوط مترو هم به ایستگاه dongzhimen می‌روند.
تورهای گروهی دیوار بزرگ چین

برای داشتن یک سفر خصوصی و لاکچری به دیوار بزرگ، از طریق imperial tours یک تور رزرو کنید. تور یک روزه گشت و گذار در پکن به همراه بازدید از شهر ممنوعه و رفتن به بخش‌هایی از دیوار بزرگ چین که توریست کمتری در آنجا وجود دارد به ازای هر نفر چیزی در حدود ۸۷۵ دلار می‌شود.
نوردیدن دیوار بزرگ چین!

یکی از عجیب‌ترین دیوار نوردی هایی که در تمام عمرتان خواهید داشت همین نوردیدن دیوار بزرگ چین است! می‌توانید این کار را در بخش jiankou انجام دهید!
بایدها و نبایدهای دیوار بزرگ چین

در طول تعطیلات به دیوار بزرگ چین نروید. این دیوار در میان توریست‌ها بسیار محبوب است اما مردم محلی هم دوست دارند از آن بازدید داشته باشند. بهتر است بازدیدتان را در آخرین ساعات عصر انجام دهید، چرا که افراد محلی می‌گویند در این زمان جمعیتی که صبح و عصر برای بازدید آمده اند کم کم از آنجا می‌روند و فضا خلوت‌تر می‌شود.

برای بازدید از دیوار بزرگ چین کفش‌هایی راحت بپوشید و مقدار زیادی آب با خود به همراه ببرید.
فرسایش دیوار بزرگ چین

بعد از قرن‌ها دفاع از سلسله‌های مختلف، حالا دیوار بزرگ چین در حال فروریزی است. تمام قسمت‌های دیوار بر اثر گذشت زمان و آب و هوا در حال فرسایش است. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ انجام گرفت، تنها ۸٫۲ درصد از دیوار در وضعیت خوبی قرار دارد.
بهترین رستوران نزدیک دیوار بزرگ چین

یکی از بهترین مکان‌هایی که در نزدیکی دیوار بزرگ چین قرار دارد commune by the great wall است. در این جا مجموعه‌ای از ویلاها، رستوران ها و امکانات فوق مدرن را خواهید یافت!
قوانینی که از دیوار بزرگ چین حفاظت می‌کنند

تنها آب و هوا و گذر زمان نیستند که سالم ماندن دیوار بزرگ چین را تهدید می‌کنند. متاسفانه ۳۰ درصد از نابودی‌های دیوار چین بر اثر دخالت انسان اتفاق افتاده است. در سال ۲۰۰۶ چین قانونی برای حفاظت از دیوار بزرگ وضع کرد. بازدید کنندگان باید بدانند که نباید پولی به افراد محلی دهند تا آنها را به نقاط کم رفت و آمدتر دیوار ببرند چرا که با این کار بخش‌های بیشتری از دیوار در معرض نابودی قرار می‌گیرند.
افراد مشهوری که از دیوار بزرگ چین بازدید کرده‌اند

در نوامبر ۲۰۰۹ رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما از دیوار بزرگ چین بازدید کرد.

ملکه الیزابت دوم در دهه ۸۰ بازدیدی از این جاذبه گردشگری انجام داد.

همچنین ورزشکاران معروفی مانند کوبی برایانت، مایکل جوردن و شکیل اونیل به تازگی از این دیوار بازدید به عمل آوردند. سلبریتی‌ها، تام کروز و جنیفر لارنس هم از این اثر تاریخی فرهنگی بازدید کرده اند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری

جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی را درباره طرح جدید انسدد در مرزهای شرقی کشور ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی درباره اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی گفت: مسئولیت مرز‌های کشور با فرماندهی انتظامی است و مرزبانی وظیفه کنترل و مدیریت مرز‌ها را دارد. در بعضی از مرز‌ها مانند مرز‌های شمال غربی و مرز‌های شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرز‌ها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: به عنوان مثال حمل و نقل مواد مخدر یا تردد اشرار و حتی نفوذ تروریست‌ها ممکن است از این مرز‌ها صورت بگیرد. در همین راستا و بنابر درخواست پلیس، مقرر شد انسداد‌های فیزیکی در این مرز‌ها ایجاد شود تا کنترل و مدیریت آن‌ها بهتر صورت گیرد.

رضایی اظهارکرد: بنابراین با مدیریت فراجا و استفاده از نظرات کارشناسی مرزبانی و بودجه‌ای که دولت تامین کرده است، مقرر شد از امکانات مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت این دیوار‌ها نیز استفاده شود. در صورت نیاز با سپاه پاسداران نیز هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع این طرح، طرح پلیس است که ارتش به خاطر داشتن دانش فنی مناسب اجرای آن را بر عهده گرفته است. در مجموع فراجا مسئول تامین امنیت مرز‌های کشور است.

وی با بیان اینکه همه منطقه دیوارکشی نخواهد شد؛ افزود: تنها در نقاطی که آسیب پذیری وجود دارد این انسداد فیزیکی ایجاد می‌شود. علاوه بر آن مرزبانان و مرزنشینان غیور ما نیز در تامین امنیت مشارکت دارند. خوشبختانه تجهیزات خوبی نیز برای رصد و پایش مرز‌ها در اختیار فراجا قرار دارد و البته این تجهیزات بیشتر هم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • (ویدئو) نجات توله سگ گیر کرده بین دو دیوار
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • پاداش یک فصل تاریخی؛ ژیرونا برای اولین بار به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد!
  • پرسپولیس و ثبت یک آمار تاریخی؛ دیوار تهران
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS