Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@23:55:51 GMT

ظن منتقدان را به جان هم انداخت

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۸۵۴۵

ظن منتقدان را به جان هم انداخت

در پنجمین روز از جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز ایتالیا 2018، دو فیلم از بخش مسابقه خبرساز بودند. یکی بازسازی فیلم «Suspiria» (ظن) فیلم ترسناک و مشهور سال 1977 داریو آرجنتوی آرژانتینی، توسط «لوکا گوادانینو»ی ایتالیایی و دیگری اکران «روما» (رم) فیلم جدید اجتماعی – خانوادگی الفونسو کوارون مکزیکی که پس از 5 سال دوری‌اش از پرده‌های نقره‌ای بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وصال روحانی خبرنگار پس از اتمام نخستین مرتبه نمایش «ظن» عکس‌العمل‌ها نسبت به آن بسیار وسیع اما متفاوت بود و منتقدان را به جان هم انداخت. در مورد برخی رسانه‌ها مانند ایندی وایر و دیلی تلگراف بریتانیا آن را یک دیوانگی ستودنی و حتی برتر از فیلم اوری‌ژینال توصیف کردند اما منتقد نشریه تایم امریکا آن را احمقانه و توخالی خواند و نویسندگان سایت راجر ابرت فقید نیز آن را اثری مبهم و سرشار از تظاهرهای روشنفکرانه نامیدند. اینها نشان داد در بین اعضای 9 نفره هیأت ژوری جشنواره نیز اتفاق نظری درباره این فیلم وجود ندارد ولی بدون شانس خواندن فیلم در زمینه فتح جایزه نخست (شیر طلایی) نیز کاری نابخردانه است زیرا «موسترا» (نام دیگری برای جشنواره ونیز) پیشینه‌ای مثال‌زدنی در زمینه اهدای غافلگیر‌کننده جوایزش به آثار غیرمعمول دارد. موضوع «Suspiria» مثل فیلم اولیه و البته با اندکی تغییرات و به روزسازی‌ها درباره ورود یک محصل تازه به یک آکادمی هنری معتبر به‌نام تانز است که پس از مدتی کوتاه درمی‌یابد.  در نشست مطبوعاتی خالقان این بازسازی، داکوتا جانسون امریکایی و تیلدا سویین‌تون اسکاتلندی درباره نکات مثبت همکاری با گوادانینو طی زمان تهیه این فیلم سخن گفتند اما مشکل گوادانینو که فیلم خبرساز «مرا با اسم خودت صدا بزن» محصول 2016 نیز کار وی به شمار می‌آید، این است که روابط مخدوشی با اکثر مطبوعات ایتالیایی دارد و همان‌ها صبح دیروز (یکشنبه) وی را بابت دوباره‌سازی یک اثر کلاسیک سینمایی مانند «ظن» به باد انتقاد گرفتند و توضیحات فراوان گوادانینو هم فقط نشریات خارجی را تا حدی قانع کرد تا دست از سر وی بردارند. نقطه بازگشت به میهن «روما» (رم) کار جدید آلفونسو کوارون مکزیکی که سناریوی آن نیز نوشته خود اوست، ناظران و ارباب جراید را متقاعد کرد که صبر طولانی وی پس از فروخوابیدن غوغای فیلم فضایی و 4 اسکاری «جاذبه» آنقدرها هم بی‌ثمر نبوده است. «روما» نقطه بازگشت کوارون به میهنش پس از 17 سال سروکله زدنش با موضوعات فرامرزی و بین‌الملل و تشریح مشکلات یک خانواده طبقه متوسط در مکزیکو سیتی دهه 1970 است. این بار کوارون بدون رجوع به امثال ساندرا بولاک و جورج کلونی که ستاره‌های هالیوودی فیلم قبلی او بودند، از چیزهایی می‌گوید که مردم معمولی و در رنج مکزیک سال‌هاست متحمل می‌شوند و ستیزه‌جویی اخیر دونالد ترامپ با آنها آتش آن را تندتر هم کرده است. یالیتزا آپاریچیو، مارینا دی تاویرا و مارکو گراف مکزیکی، هنرپیشه‌های اصلی «روما» هستند و پیش از شروع اکران عمومی‌اش از تاریخ 24 آذر توسط شرکت نت فلیکس، در جشنواره‌های معتبر تورنتو و نیویورک هم به نمایش درخواهد آمد ولی نتیجه کار هرچه باشد، نمی‌توان این را یک فیلم 100 درصد کوارونی ندانست زیرا وی در کار فیلمبرداری و تدوین تصاویر نیز حداقل به اندازه 50 درصد سهم داشته است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ورزش و سلامت در روستای ابرسج

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ پیاده روی خانوادگی همراه با غذای سالم، بازی‌های بومی محلی و پاکسازی مسیر آبشار از زباله  از جمله برنامه‌های  این جشنواره بود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها