Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@18:52:12 GMT

خطرات و عوراض جراحی لیپوساکشن

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۸۷۲۶

خطرات و عوراض جراحی لیپوساکشن

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: برای انجام لیپوساکشن روش‌های مختلفی وجود دارد، قبل از هر چیز باید تشخیص داد که آیا مراجعه‌کننده نیاز به عمل دارد یا خیر؟

 باشگاه خبرنگاران: علیرضا صابری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی اظهار کرد: برای انجام لیپوساکشن روش‌های مختلفی وجود دارد و قبل از هر چیز باید این مسئله تشخیص داده شود که آیا واقعا مراجعه‌کننده نیاز به این عمل زیبایی دارد یا خیر؟ البته گاهی نیز تشخیص به غلط انجام می‌گیرد؛ همچنین در گام نخست فرد باید شیوه زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر دهد و تلاش کند که به وزن ایده‌آل برسد و زمانی که چنین موضوعی محقق نشد و چربی اضافه به درمان جواب نداد عمل ساکشن پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صابری با اشاره به اینکه حجم بالای ساکشن و یا انجام نادرست آن خطر آمبولی برای بیمار دارد، اضافه کرد: گاهی پزشکان غیر حرفه‌ای در یک جلسه حجم زیادی از چربی را ساکشن می‌کنند و این مسئله برای فرد مشکل‌ساز خواهد شد به ویژه اگر بیماری‌های زمینه‌ای همچون مشکلات قلبی و عروقی داشته باشند.

وی نسبت به افزایش عوارض جراحی‌های زیبایی به دلیل فعالیت افراد غیر مجاز و غیرحرفه‌ای هشدار داد و افزود: افرادی که عمل ساکشن انجام می‌دهند باید مدرک معتبر و مجوز لازم را از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی داشته باشند و متاسفانه امروزه نظارت مستمر بر تبلیغات موجود در این زمینه وجود ندارد و گاهی به یک توبیخ برای جریمه بسنده می‌شود، این در حالی است که مراکز غیرمجاز و افراد غیرحرفه‌ای فعالیت قارچ‌گونه‌ای را ا. نجام می‌دهند.

وی در ارتباط با جراحی‌های زیبایی در کشور اظهار داشت: آمار عارضه‌های ناشی از جراحی‌های زیبایی در کشور افزایش یافته و این مسئله به علت این است که افراد غیرمتخصص و غیر دوره دیده در این حوزه ورود کرده‌اند و نظارت‌های قوی بر این مسئله وجود ندارد.

افزایش آمار عوارض جراحی‌های زیبایی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در گذشته از حدود ۱۰ بیماری که به متخصصان جراحی زیبایی و پلاستیک مراجعه می‌کردند حدود دو مورد به دلیل عارضه ناشی از جراحی بود، ولی اکنون از هر ۱۰ مورد مراجعه ۴ مورد ناشی از عارضه است که اکثر این عوارض سخت بوده و درمان آن نشدنی بشمار می‌رود.

منبع: فردا

کلیدواژه: جراحی لیپوساکشن جراحی زیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد، مرکز آموزشی درمانی کامکار عرب نیا با حضور جراح و متخصص گوش حلق و بینی خدمات جراحی لوزه برای اطفال و بزرگسالان را به بیماران ارائه می کند.

 با هدف کاهش هزینه های بیماران و درراستای سیاست های حمایتی دولت خدمات جراحی لوزه با پذیرش همه بیمه های درمانی و با تعرفه دولتی انجام می‌گیرد.

بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت بهداشت جراحی اطفال زیر ۷ سال رایگان است.

 شهروندان جهت اخذ نوبت می توانند در تمام ساعات شبانه روز از طریق شماره ۳۷۱۴۰ و سامانه nobat.muq.ac.ir اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • شرم از بدن
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟