Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا نوشت: بازگشت کی‌روش به ایران همراه با اعلام فهرست بازیکنان تیم ملی بود؛ فهرستی که مقدمات آن از قبل از حضور کی‌روش ریخته شده بود. این فهرست با کمترین تغییرات نسبت به جام جهانی اعلام شده و برخی از کارشناسان این فهرست را ناشی از غیبت سرمربی تیم ملی در هفته‌های ابتدایی لیگ هجدهم می‌دانند.

جلال طالبی معتقد است بازیکنان دعوت شده با سبک فوتبال و اندیشه کی‌روش آشنا هستند و سرمربی پرتغالی قصد ریسک کردن ندارد و به دنبال قهرمانی در آسیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه  اظهار کرد: به هر حال من فکر می‌کنم کی‌روش کسانی را دعوت کرده که با فلسفه و نگاه او به فوتبال آشنا هستند. کی‌روش این بازیکنان را به خوبی می‌شناسد. ساده‌ترین کار این است که از همان نفرات حاضر در جام جهانی برای حضور در جام ملت‌های آسیا هم استفاده کند. استراتژی و کار تیمی کی‌روش را همه بازیکنان می‌دانند.

او تاکید کرد: کی‌روش مسئول انتخاب‌هایش است و خودش هم می‌تواند درباره دلایل این انتخاب‌ها صحبت کند. متاسفانه او بعد از جام جهانی به کسی جواب نداد. آیا الان می‌گوید که چرا چنین انتخاب‌هایی داشته است؟ به نظر خودم او با این بازیکنان راحت‌تر است. با این شیوه و نحوه بازی، می‌تواند موفق شود.

جلال طالبی با بیان این که تیم‌هایی مانند کره جنوبی، استرالیا و ژاپن با ترکیبی از بازیکنان جوان در جام ملت‌ها به میدان می‌روند، افزود: آن‌ها بازیکنان جوان را برای جام جهانی بعدی آماده می‌کنند که آن موقع پخته‌تر شوند. ما گفتیم چندین سال است رده اول فیفا هستیم. این موضوع روی کاغذ و در رده‌بندی فیفا ثابت شده اما برای این که به طور عملی آن را اثبات کنیم نیازمند قهرمانی در آسیا هستیم. مسئولیت این کار با کی‌روش است و به عنوان مسئول می‌تواند هر بازیکنی را انتخاب کند.

سرمربی سابق تیم ملی ادامه داد: او از توانایی این بازیکنان شناخت کافی دارد و ریسک نکرده است. او بازیکنانی را انتخاب کرده که در کوتاه‌ترین زمان با نحوه فوتبالش هماهنگ می‌شوند.

او با تاکید بر این که بازی‌ها در جام ملت‌های آسیا سخت‌تر است یادآور شد: مردم با مساوی و باخت به تیم‌های آسیایی خوشحال نمی‌شوند و به خیابان نمی‌ریزند. این روش در جام جهانی جواب می‌دهد و مردم هم خوشحال خواهند بود اما برای قهرمانی و موفقیت باید به فکر گل زدن باشیم. نباید منتظر حمله رقبا بمانیم. قطعا کی‌روش تفکرات متفاوتی را در آسیا خواهد داشت.

طالبی درباره دعوت مجدد سردار آزمون به تیم ملی با وجود خداحافظی این بازیکن و غیبتش در اردوی تیم ملی اظهار کرد: اگر نظر من را می‌خواهید، سردار بازیکن خوبی است اما وقتی او چندین بار خداحافظی کرده و مجددا او را به تیم ملی دعوت می‌کنند باید از فدراسیون و کی‌روش پرسید که دلیل کارشان چیست؟ شاید آن‌ها جلساتی داشته‌اند. باید از کی‌روش پرسید چرا سردار را دعوت کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از درون دروازه خیالمان راحت است/ در جام ملت‌ها حق اشتباه نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اصغر قهرمانی با اشاره به اینکه در طول اردوهای گذشته دروازه‌بان‌های مختلفی دعوت و مورد آزمایش قرار گرفتند گفت: رویکرد ما سنجش تمام پتانسیل‌های باشگاهی بود، هیچ استعدادی را نادیده نگرفتیم، جوان‌ترها را برای کسب تجربه و آماده‌سازی در کنار با سابقه‌ها برای آینده دعوت کردیم و در آخر به دو گزینه نهایی رسیدیم.

«قهرمانی» که خود چند بار با تیم ملی فاتح جام ملت‌های آسیا شده، گفت: تورنمنت‌هایی مثل جام ملت‌های آسیا بسیار پر فشار و نزدیک است، حق اشتباه نداریم و پستی مانند دروازه‌بانی جایی برای ریسک نیست، باقر محمدی و سعید مؤمنی از بالاترین استانداردهای لازم برای این مسابقات برخوردار هستند، البته این به معنی نفی توانمندی سایر دروازه‌بان‌ها نیست و آنها همیشه رصد خواهند شد.

وی افزود: در فوتسال مدرن، نقش دروازه‌بان صرفاً ایستادن در قفس توری و مهار ضربات حریف نیست، بلکه بازی با پا و مهارت مشارکت در بازی از فاکتورهایی است که دروازه‌بان‌های سطح بالا باید داشته باشند، امیدواریم در باشگاه‌ها روی این اصل کلیدی هم تمرکز شود تا دروازه‌بان‌های بیشتری با استانداردهای جهانی داشته باشیم.

وی در پایان بیان داشت: به امید خدا درون دروازه در این تورنمنت مشکلی نخواهیم داشت و گلرها مثل سایر بازیکنان برای کسب عنوان قهرمانی هم قسم شده‌اند.

کد خبر 6076768

دیگر خبرها

  • دو غیبت غیرمنتظره در لیست تیم ملی والیبال
  • دعوت ۳۹بازیکن به تیم‌ملی والیبال بدون سرمربی!
  • لیست رئال مادرید برای تقابل با منچسترسیتی؛ شوامنی هم دعوت شد!
  • باخت عجیب و باورنکردنی پویا دادمرز در فینال
  • طالبی: بار ناکامی‌های تنها بر دوش مورایس نیست/ سپاهان در یارگیری باهوش عمل نکرد
  • تعطیلی تمرین تراکتور برای فراموشی باخت سنگین
  • (ویدئو) بازگشت دوباره‌ی گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • اعلام لیست نهایی شمسایی برای جام ملت‌آسیا
  • از درون دروازه خیالمان راحت است/ در جام ملت‌ها حق اشتباه نداریم
  • دروازه‌بانان تیم ملی در آسیا مشکلی ندارند