Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب اصول علم اکچوئریال، تألیف مایکل شریز با ترجمه علی صادق‌خانی و هاله فرزانه، از سوی انتشارات مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی منتشر شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، علوم اکچوئریال (Actuarial sciences) رویکردهایی را برای قیمت‌گذاری و مدیریت ریسک‌ها بر اساس اصول بیمه و دیگر محصولات تأمین مالی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این علم که در دنیا سابقه‌ای طولانی دارد در سال‌های اخیر به همت دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و صاحب‌نظران بیمه‌های تجاری و اجتماعی کشورمان به پیشرفت‌های قابل تأملی در راستای آشنا کردن دانش‌پژوهان و کارشناسان با علوم اکچوئریال، دست‌یافته است.

علوم اکچوئریال حوزه‌های مالی متعددی را شامل می‌شود اما در حوزۀ بیمه می‌توان آن را به سه بخش غیر زندگی، زندگی و مستمری‌ها دسته‌بندی کرد.

کتاب پیش‌رو یکی از جدیدترین و جامع‌ترین کتاب‌های این حوزه با مطالب پایه‌ای، متنوع، جامع و سودمندی است که توسط پرفسور مایکل شریز، استاد مطالعات اکچوئریال در دانشگاه نیو سوث ولز (UNSW) تألیف شده است.

از مزایای این کتاب می‌توان به زبان ساده، روان و قابل فهم آن اشاره کرد.

نکتۀ مهم در این کتاب آن است که نویسنده بدون آنکه موضوع خاصی را به‌صورت نامتناسب گسترش دهد و وارد جزئیات شود حجم عمده‌ای از مطالب موردنیاز مالی و اکچوئریال را تجزیه‌وتحلیل کرده و از طریق ارائه مثال‌ها و تمرین‌های گوناگون مجموعۀ مناسبی را برای فراگیری اصول بنیادین این علم فراهم آورده است.

از دیگر مزایای این اثر می‌توان به گردآوری فهرستی از اصطلاحات و واژگان مالی و اکچوئریال و معادل فارسی هر یک در واژه‌نامۀ پایانی کتاب اشاره کرد که موجبات ارتقا سطح ادبیات این حوزه با زبان فارسی را فراهم می‌آورد.

فصل اول کتاب به اساس شکل‌گیری دانش اکچوئریال پرداخته و تاریخچۀ مختصری از فعالیت‌های صورت‌گرفته را مورد بررسی قرار می‌دهد.

فصل دوم با قوانین احتمال آغاز می‌شود و توزیع‌های آماری پرکاربرد در این علم را معرفی و کاربرد آنها را در دنیای واقعی مطرح می‌کند.

فصل سوم به مباحث مرتبط با جمعیت‌شناسی، مدل‌های بقا و مخاطره و جداول مرگ‌ومیر می‌پردازد.

فصل چهارم تا ششم در ارتباط با مفاهیم و ابزارهای مالی، اقتصاد بیمه و حسابداری و مدیریت اکچوئریال است.

فصل هفتم نقش اکچوئری‌ها را در نظام‌های تأمین مالی نشان داده و به نحوۀ متنوع‌سازی ریسک و تجمیع آن می‌پردازد.

فصل هشتم بابی است بر بیمه‌های ‌زندگی و مستمری‌ها که انواع این بیمه‌‌ها و تعهدات مربوط به آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

فصل نهم مباحث مرتبط با بیمه‌های غیرزندگی است.

فصل دهم به بررسی جامع بیمه‌های درمان و تأمین اجتماعی پرداخته و انواع مزایای بازنشستگی و مراقبت‌های درمانی و همچنین لایه‌های مختلف ذخایر بازنشستگی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در نهایت فصل یازدهم استانداردها و اخلاق حرفه‌ای یک اکچوئری را تبیین کرده و ورشکستگی‌های اخیر بیمه‌ای ناشی از غفلت اکچوئری را از نظر می‌گذراند.

انتهای پیام/4076

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار اعلان نمایشگاه کتاب

اعلان (پوستر) سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اعلان (پوستر) این دوره از نمایشگاه به طراحی صابر شیخ رضایی منتشر شد.

در توضیح این اعلان آمده است: شاکله اصلی اعلان را تصویر کتاب‌های متعددی که در حال ایجاد یک سازه معمارانه هستند، تشکیل داده که این اثر تلاشی برای انتقال محتوا و ساخت تصویر با شکلی جدید و بیانی بین المللی و کمینه نگر شرقی ولی بدون استفاده مستقیم از عناصر سنتی تصویری فرهنگ و هنر ایرانی است.

از آنجا که امر «خواندن» امری گره خورده به ملکوت و سنت‌های پویا و هدایتگر پیغام آوران وحی است و بهترین کتاب‌های بشری نیز سرمایه‌های وجودی آسمانی دارند، کتاب‌هایی از بالای قاب تصویر، در حالاتی متفاوت و بالقوه، در حال تنزل درجات و پایین آمدن هستند و در مرکز قاب «امر ساختن» با چیدمانی همچون یک سازه منسجم معمارانه را که تداعی اولین هسته‌های شهرسازانه و تمدنی دارد، به فعلیت می‌رسانند که در هم تنیدگی کتاب‌ها نیز حکایت از اندیشه و فلسفه ایرانی دارد. 

زمینه اعلان؛ لاجوردین فام (آبی ایرانی) است که حکایت از نمایش این چرخه بر گستره وسیع آسمان دارد که این رنگ نیز علاوه بر ایجاد حس نشاط و سرزندگی کنار تنوع رنگین کتاب‌ها، زمینه گرایشات دینی و عرفانی در تاریخ و فرهنگ ایران و سنت‌های تصویری نگارگری ایرانی را راهبری می‌کند.

 تجمیع و چیدمان کتاب‌ها علاوه بر تداعی فرم بصری یک کتاب گشوده شده که در دو وجه اصلی خود، دروازه‌ها و ایوان‌هایی روشن دارند که با تابش نور آگاهی بر دیدگان و دل‌های بشر آن را به آرمانشهری زمینی بدل می کند، مفهومی دیگر را راهبری می کنند و آن شکل ساده سازی شده یک قلب بزرگ روشن و هندسی است که مفهوم «مهر» در جوامع را یادآور می‌شود که از نتایج کتابخوانی و فرهیختگی و جاری شدن اخلاق در زندگی بشر است و کتاب‌هایی پلکانی که بیانگر «رُشد و تعالی» انسان است. 

چیدمان عنوان نمایشگاه و عناصر نوشتاری هم به گونه‌ای حاشیه گرایانه جانمایی شده که اولویت با خوانش بصری طرح باشد و چشم بیننده در گردش و متوجه عناصر کلیدی و داستان روایی آنها باشد. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت بیمه اتباع خارجی در قم
  • بدرود آقای پل استر
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار ثابت ماند
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • سهراب سپهری و سیمین دانشور مهمانان امسال نشر فیل در نمایشگاه کتاب
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت