Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@10:45:56 GMT

نکاتی در مورد شستشوی چشم

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۹۲۹۴

یک چشم پزشک با تاکید بر اینکه نباید چشم‌ها را با آب لوله‌کشی شست‌وشو داد، گفت: توجه نکردن به این مسئله سبب زخم قرنیه می‌شود. ناطقان: لیلا غیاثیان در مورد شستشوی چشم اظهارداشت:چشم‌ها را نباید با آب لوله‌کشی شستشو داد و این مسئله نه تنها در تهران بلکه در سایر نقاط نیز به دلیل مواد موجود در آب سبب آسیب به چشم شده و در نتیجه می‌تواند زخم قرنیه ایجاد کند، بنابراین شستشو با محلول شوینده و اشک مصنوعی توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان داشت:‌ از قدیم شستشوی چشم با چای رایج بوده که ایرادی برای چشم ندارد مشروط بر آنکه چای داغ نباشد. همچنین در حالت عادی آب جوشیده ولرم برای شست‌و‌شوی چشم مناسب است.

این چشم پزشک خاطر نشان کرد: استفاده از هر وسیله برای در آوردن جرم خارجی مانند موچین، ناخن انگشت، گوش پاک کن یا دستمال کاغذی خطرناک بوده و باید از آن ها پرهیز کنید.

غیاثیان با بیان اینکه شست‌وشو با چای می‌تواند خاصیت‌های خوب و بدی را به همراه داشته باشد، گفت: گرمای چای التهاب چشم را کاهش داده و مواد موجود در آن سبب جمع شدن عروق چشم می‌شود، ولی اگر چای در ظروف استریل و با پنبه استریل استفاده نشود، سبب عفونت چشمی خواهد شد.

منبع: فارس برچسب ها: شستشو ، چشم ، زخم قرنیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شستشو چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟

بررسی گفت‌وگوهای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و دریافت خروجی آن معروف به «ابر کلمات» خروجی قابل تأملی از سخنان اعضای شورا ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هر کدام از اعضا روی چه موضوعات و نکاتی تمرکز داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «ابر کلمات» خروجی قابل تأملی از سخنان اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هر کدام از اعضا روی چه موضوعات و نکاتی تمرکز داشته‌اند.

در ادامه خروجی گرافیکی که از ابر کلمات و کلید واژه‌های پرتکرار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در یک سال اخیر داشتند را از نظر می‌گذارانید.

کد خبر 749076

دیگر خبرها

  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • شستشوی برج‌های دبی به وسیله پهپاد‌ها پس از سیل وحشتناک (فیلم)
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید