Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@18:37:17 GMT

روایت وزیر ارشاد از وضعیت تعطیلی کتابفروشی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۹۳۸۲

روایت وزیر ارشاد از وضعیت تعطیلی کتابفروشی‌ها

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه ۱۱ شهریور در حاشیه مراسم روز ملی صنعت چاپ که در تالار وحدت برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره مشکلات حوزه نشر و اینکه برخی از کتابفروشی های به جهت مشکلات اقتصادی در حال تغییر کاربری هستند، گفت: این مشکل متاسفانه کم و بیش وجود دارد اما مسیر نسبتا سریعی که قبلا در زمینه تعطیلی کتابفروشی ها وجود داشت، تا حدودی متوقف شده است و بر اساس گزارش هایی که ما داریم در یکسال اخیر سرعت تعطیلی کتابفروشی ها متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی این مسئله در پی اجرای برخی طرح های وزارت ارشاد از قبیل طرح های حمایتی کتابفروشی ها از جمله عیدانه و تابستانه کتاب ایجاد شده است.

صالحی در عین حال گفت: طبعا در شرایط کنونی نگرانی هایی هم در زمینه فعالیت ناشران، هم در زمینه فعالیت کتابفروشان وجود دارد و طبعا آثار خودش را در این حوزه نشان می دهد. افزایش قیمت مواد اولیه از جمله کاغذ و سایر اقلام مورد نیاز در نشر کتاب یقینا در زمینه افزایش قیمت محصولات حوزه نشر تاثیر می گذارد که این خود در کاهش سرانه مطالعه اثرگذار است و سبد سرانه مطالعه ما را کوچکتر می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش هایی که در دولت برای حل مشکلات اقتصادی در حال انجام است، تاکید کرد: اگر بخواهیم شاهد تعطیل نشدن بیشتر واحدهای صنفی در حوزه نشر از جمله کتابفروشی ها باشیم نیازمند حمایت بیشتر دولت به ویژه بخش های اقتصادی هستیم که در این زمینه به سهم خودمان تلاش هایی را صورت داده ایم و به رغم مشکلاتی که در حوزه های اقتصادی وجود دارد تصمیم گیرانه و تصمیم سازان اقداماتی را برای حل مسائل حوزه نشر انجام می دهند.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر ارشاد تعطیلی کتابفروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: از امروز آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داریم و این نمایشگاه در ۱۵۰ هزار متر برگزار می‌شود و بیش از ۲۵ کشور حضور فعال دارند. ناشران اصلی در نمایشگاه حضور دارند. امکان تفرج فرهنگی برای خانواده‌ها را فراهم کرده ایم.

اسماعیلی اظهار کرد: هر فرد ایرانی می‌تواند با سامانه مربوطه، با تخفیف خرید کند و رایگان دریافت کند. نزدیک به دو میلیون نفر از این طریق تاکنون کتاب‌های خود را دریافت کرده اند که امسال هم این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موسم حج با بیان اینکه ۲۷ اعزام برای حج انجام می‌شود، گفت: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند و حجاج ما با همان رویکردی که رهبری فرمودند، در این مراسم شرکت خواهند کرد و حج را به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر ارشاد بر حفظ و توسعه تماشاخانه سنگلج
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • فصل جدید تجارت با همسایه غربی
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • عکس/ عیادت وزیر ارشاد از رضا رویگری
  • فیلم/ جزئیاتی از برگزاری نمایشگاه کتاب از زبان وزیر ارشاد
  • ماجرای دیدار وزیر ارشاد و رضا رویگری
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • رئیسی:تورم روز به روز کاهشی می‌شود/ فرآیند تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن اجرایی شده است/گشت ارشاد مدیران عملیاتی شده است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد