Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه خروجی‌های مثبت دانشگاه به‌دلیل وجود اشخاص است، گفت: ساختار دانشگاه آن‌گونه نیست که خروجی آن فرد انقلابی و متدین باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دومین نشست سراسری معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که به‌ میزبانی واحد خوراسگان برگزار شد، اظهار کرد: شناخت عرصه و میدانی که در آن قرار گرفته‌ایم برای فعالیت‌های فرهنگی مورد نظر حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انقلاب اسلامی در دوره‌ای به وقوع پیوست که تمام شرایط منطقه و جهان جهت دیگری را نشان می‌داد. حتی چند ماه پیش‌از پیروزی انقلاب اسلامی طبق اسناد جاسوسی آمریکا هیچ نشانی از تغییر نظام ایران دیده نمی‌شد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در بستر تاریخ بعد از عصر روشنگری در غرب جریان زدودن دین از زندگی جریان غالب بود تا جایی که قرن ۲۰ و ۲۱ قرن مرگ دین نامیده می‌شد و حتی در جهان اسلام نیز حرکت‌های اجتماعی غیر دینی بود. اما امام خمینی(ره) در همین زمان، پرچم دین را در تمام عرصه‌ها برافراشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی عنوان کرد: در دنیایی که دین در عرصه‌های اجتماعی در محوریت توجه قرار نداشت امام خمینی(ره) نظام و انقلاب اسلامی را برپا کرد.

وی با اشاره به دشمنی‌های نظام استکبار با انقلاب اسلامی گفت: طبیعی است که حزب شیطان در برابر انقلاب اسلامی سکوت نکند و با آن به مبارزه بپردازد. همان‌طور که تاکنون انواع جلوه‌های مبارزه برای زمین زدن نظام اسلامی اتفاق افتاده است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مبارزه با انقلاب اسلامی از سوی جریان شیطانی امری طبیعی است، اظهار کرد: دشمن در هر عرصه‌ای ناکام بوده عرصه دیگری را پیش کشیده است. مقام معظم رهبری می‌فرمایند «دشمن در عرصه فرهنگی ناکام شد و اگر به سمت تهاجم اقتصادی رفت برای ناکامی بود که در جبهه فرهنگی نصیبشان شد.»

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی گفت: در شرایطی قرار داریم که جنگ روانی با ابزار اقتصادی باور متدینان را درگیر خود کرده است و قصد دارند با نشان دادن نمونه‌های فسادی که در کشور وجود دارد ملت را به کارگزاران نظام بی‌اعتماد و جوانان را به آینده ناامید کنند.

وی با بیان اینکه شیطان دائماً از ابزار خود برای ناامید کردن مردم ما استفاده می‌کند، گفت: سلاح کارگر و مؤثر شیطان، سلاح ناامیدی و از دست دادن باور به آینده است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به شرایط جنگ صفین اظهار کرد: در جنگ صفین نیز پیروزی سپاه حضرت علی(ع) مشخص بود و آنها تا خیمه معاویه رسیدند اما ندای خستگی و فرسودگی رزمندگان جبهه سپاه امام علی(ع) ایشان را مجبور به قبول حکمیت کرد و تمام این اتفاق‌ها به دلیل کم انگاشتن دستاوردها بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه خدا وعده یاری مؤمنان را داده است در حالیکه دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن وعده‌های خداست، افزود: مسئولین فرهنگی کشور در هر عرصه‌ای فرماندهان عرصه‌های سخت جنگ روانی و موظف به اداره صحنه مبارزه خود هستند. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند در هر جایی که هستید آنجا را مرکز عالم بدانید و هر مسئولیتی که دارید را مهم بدانید.

وی تأکید کرد: هر خیانتی که در هر عرصه‌ای اتفاق بیفتد دین فرزندان کشور را به خطر می‌اندازد؛ اما این امر نباید باعث تزلزل و سستی ما شود. بدون مشقت، خداوند توفیقی را عنایت نمی‌کند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی محصول انقلاب است، گفت: این دانشگاه برای پاسخ دادن به دو نیاز کشور تأسیس شد، اول نیاز ظاهری برای پاسخ به مطالبات تحصیل در آموزش عالی که دانشگاه‌های دولتی توان آن را نداشتند؛ که بحق، دانشگاه آزاد پاسخ درستی در این زمینه تاکنون داده و توانسته مطالبات را برطرف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی افزود: بخش دوم ارائه دانشگاه تراز انقلاب بود یعنی بنا بود دانشگاه آزاد، دانشگاهی را که زاییده انقلاب و در شأن انقلاب است به جامعه ارائه دهد؛ اما آیا موفق شد این مطالبه را پاسخ دهد؟

وی با بیان اینکه مبانی دانشگاه، زاییده نظام غیردینی بوده است، عنوان کرد: الگوی دانشگاه‌های ما بعد از انقلاب همان الگوی پیش‌از انقلاب اسلامی بوده است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد:‌ تمام آنچه که به‌عنوان جلوه‌های معنوی دانشگاه‌ها می‌بینیم نه به‌خاطر ساختار انقلابی دانشگاه‌ها بلکه به‌خاطر وجود افراد انقلابی و متدین در محیط‌های دانشگاهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با تأکید بر اینکه خروجی‌های مثبت دانشگاه به‌دلیل وجود اشخاص است، گفت: ساختار دانشگاه آن‌گونه نیست که خروجی آن فرد انقلابی و متدین باشد.

وی اضافه کرد: البته این نقد نافی اتفاقات مثبت در دانشگاه‌ها نیست. هنوز مدعی هستیم دانشگاه‌های کشور معنوی‌ترین فضای جوانان است ولی پرسش اینجاست آیا این دستگاه برای خروجی فرد انقلابی متدین طراحی شده یا این خروجی ناشی از استاد خوب، تشکل خوب و... است؟

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تحولات مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی و روی کار آمدن دکتر ولایتی در رأس هیأت امنای این دانشگاه اظهار کرد: رویکرد ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی نوید حرکت به سمت دانشگاه تراز انقلاب را می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: موضوع این نیست که کارگزاران دانشگاه آزاد تغییر کرده‌اند، ورودی استادان دانشگاه همان پیشینیان هستند؛ اما رویکرد به سمت خروجی متدین و انقلابی حرکت کرده است، ولو اینکه بازار ورود دانشجویان لطمه ببیند.

وی خطاب به معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شما مسئول جامعه تحت مدیریت خود هستید. این مسئولیت هم ماندگار نیست. در این فرصتی که در اختیار داریم به‌گونه‌ای عمل کنیم که در نهایت روسفید شویم.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فرصت حضور معاونان فرهنگی در کنار دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد گران‌قدر است. فضای کار نباید چالشی باشد؛ بلکه رقابت باید مؤمنانه برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها،  وی در پایان گفت: البته از واقعیت‌ها نیز نباید چشم پوشید. واقعیت‌های جامعه این است که دانش‌آموزان از فضای آموزش و پرورش تحویل‌ دانشگاه‌ها می‌شوند؛ اما عرصه‌ای در اختیار شما قرار گرفته است که عرصه هماهنگی برای ارتقاء فرهنگ در دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه آزاد اسلامي نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تبریک روز معلم گفت: این باور قطعی است که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد با تکریم استاد و دانشمند رقم‌ می‌خورد.

وی ادامه داد: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایجاد شده همه محصول تلاش دانشمندان و معلمان کشور بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با بیان این‌مطلب که بزرگ مدافع جریان علمی کشور مقام معظم رهبری بودند، افزود: جریان مداوم حمایت از علم در کشور توسط مقام معظم رهبری در تمام فراز و فرودها وجود داشت. ‌

وی با اشاره به وعده صادق افزود: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی خورد این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم‌ می شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

وی تاکید کرد: باید در حوزه های مختلف به جریان دانش توجه شود.

کد خبر 6092950 زهرا سیفی

دیگر خبرها

  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان