Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، با بهره‌برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس، این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و ۲۶۵ هزار تن اوره و آمونیاک به بزرگترین تولیدکننده این محصولات در جهان تبدیل می‌شود.

این فاز شامل واحدهای جانبی از جمله دو بویلر هر کدام به ظرفیت ۱۵۰ تن در ساعت، طرح توسعه ‏آبگیر و ایجاد واحد تولید آب ‏DM‏ به ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب در ساعت است که با هزینه ۵۰۲ میلیون یورو از محل درآمد فازهای نخست و دوم مجتمع پتروشیمی پردیس ایجاد شده ‏است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح تولید متانول پتروشیمی مرجان با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن طرح دیگری است که با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

تولید تجاری متانول از ۲۹ مرداد امسال در این پتروشیمی آغاز شده است. همچنین با توجه به آماده نبودن فازهای دو و سه طرح پتروشیمی دماوند، واحد تولید اکسیژن پتروشیمی مرجان به منظور تامین برخی خدمات پشتیبانی این مجتمع تابستان امسال به بهره‌برداری رسیده است.

در شرایط کنونی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران حدود ۶۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تن (بدون احتساب پتروشیمی تعطیل شده آلیانس) است که با بهره‌برداری از دو مجتمع تولیدی فاز سوم پتروشیمی پردیس و پتروشیمی مرجان این ظرفیت از مرز ۶۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تن در سال عبور می‌کند.

رئیس جمهور فاز نخست پتروشیمی دماوند را هم افتتاح می‌کند.

این فاز شامل نیروگاهی است با 12 توربین و واحد بخار که ظرفیت تولید هزار و ۹۰۰ مگاوات برق را دارد.

در کنار راه‌اندازی واحدهای تولید برق و بخار پتروشیمی دماوند، با بهره برداری از تاسیسات GIS و پست‌های انتقال برق، هم‌اکنون امکان تامین برق مورد نیاز طرح‌های به بهره برداری رسیده و طرح‌های در حال ساخت پتروشیمی در فاز دوم منطقه ویژه پارس هم فراهم شده است.

طرح پتروشیمی دماوند برای تامین خدمات جانبی مورد نیاز طرح‌های پتروشیمی، الفین‌های (۵، ۱۱، ۱۲، ۱۴ و ۱۶) متانول‌های (کیمیای پارس خاورمیانه ، دنا ، سبلان ، ونیران ، مرجان ، دی پلیمر آرین ، آرمان متانول و متانول/آمونیاک ارگ شیمی پارسا) جداسازی اتان، پلی اتیلن سنگین پتروشیمی مهر، طرحهای آمونیاک – اوره (هنگام، هرمز و لاوان) آمونیاک ۲، توسعه پتروشیمی جم و پلی استایرین پارس ، طرح PP/PDH شرکت مهر پترو کیمیا و MEG مروارید در زمینی به وسعت ۹۰  هکتار در محدود فاز ۲ طرح‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس احداث خواهد شد.

ماده اولیه این طرح گاز طبیعی و آب دریاست.

رئیس جمهور ۲۷ فروردین پارسال نیز با سفر به عسلویه ۶ فاز گازی، ۴ طرح پتروشیمی و برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی را افتتاح کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رئیس جمهور عسلویه پتروشیمی افتتاح طرح منطقه ویژه پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه