Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ایلام در مجلس از جمله دلایل خودسوزی زنان در استان های غربی را بیکاری و مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: خودکشی در استان ایلام فقط مختص زنان نیست و این موضوع شامل مردان نیز می شود.

جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار خودکشی زنان در ایلام به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: خودکشی در استان ایلام فقط مختص زنان نیست و ما آمار زیادی از مردانی که خودکشی می کنند نیز داریم و عوامل مختلفی در این زمینه موثر است که این عوامل در جوامع در حال گذار با جوامعی که سنتی یا توسعه یافته هستند متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: جامعه ایرانی جامعه ای در حال گذاراست به هر حال بوسیله وسایل ارتباط جمعی بسیاری از جوانان چه زنان و چه مردان با جلوه های از زندگی مدرن آشنا شدند و وقتی خودشان را با آن وضعیت ایده آل مقایسه می کنند فاصله ای را احساس می کنند و دچار یاس و نامیدی می شوند و این یاس و ناامیدی آنها را به سمتی می برد که دچار مشکلات روحی می شوند و آستانه تحملشان پایین می آید و در مواجهه با مشکلات نمی توانند، دوام بیاورند.

 

میرازیی ادامه داد: در گذشته در ایلام خانواده های بودند که وضعیت بدی از لحاظ اقتصادی یا اجتماعی داشتند اما چون به آن وضعیت عادت کرده بودند به آن شرایط تمکین کرده بودند و آن را ناشی از قضا و قدر می دانستند پس بن بستی را نیز برای خود نمی دیدند که دست به خودکشی بزنند ولی در حال حاضر با توجه به وسایل ارتباط جمعی وضعیت در خانواده ها کاملا دگرگون و متفاوت شده است.

 

وی در مورد نظرات برخی کارشناسان در مورد علل خودکشی زنان که آن را ناشی از مردسالار بودن این جوامع می دانند، گفت: من این نظر را رد می کنم و این عامل تعیین کننده نیست.

 

نماینده مردم ایلام در خانه ملت در پاسخ به این سوال که آیا شرایط بعد از جنگ 8 ساله نیز در این موضوع دخیل بوده است، گفت: این فریضه اثبات شده ای نیست و نمی توان به طور قطع و یقین گفت که خانواده های که در جنگ عزیزانشان و خانه و زندگی شان را از دست داده اند بیشتر در معرض خودکشی هستند چرا که بیشترین شهرهای ما که در طول جنگ درگیر بودند مهران و دلهران بودند که آمار خودکشی در آنها نادر است و همین موضوع این فریضه را رد می کند گرچه این عامل نیز بی تاثیر نیست.

 

وی مشکلات اقتصادی و بیکاری را از عوامل موثر در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از دختران و پسران در استان ایلام و با تحصیلات دانشگاهی شغل ندارند و خانواده ها نیز به دلیل فقر مالی امکان تامین نیازهای اولیه آنها را ندارند، همین جوان قطعا دچار سرخوردگی می شود و چون احساس رهاشدگی می کند و خانواده و جامعه نیز از وی حمایت نمی کند پس در معرض انواع مشکلات روحی قرار می گیرد و برای تسکین مشکلات روحی اش؛ گاه به سمت مواد مخدر می رود و گاه نیز به زندگی اش خاتمه می دهد.

 

میرزایی با بیان اینکه برای پیشگیری از این موضوع نیاز به یک راهکار ملی داریم، گفت: ما در کشورهای پیشرفته می بینیم جوانی که فاقد شغل است ماهیانه مبلغ 1000 یورو از طرف دولت دریافت می کند و این برای حداقل نیازهای اولیه این جوان کافی است و این موضوع در کشور ما کاملا رها شده است؛ درست است ما بنیه اقتصادی قوی نداریم و نمی توانیم این مبلغ را به جوانان پرداخت کنیم ولی می توانیم مبلغ 300 هزار تومان به جوانانی که شغل ندارند، پرداخت کنیم و این حداقل حمایت از این جوانان است.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین مراجعات به بنده به عنوان نماینده مجلس مراجعه جوانان فارغ التحصیل جویای کار است که تعداد دختران فارغ التحصیل به مراتب بیشتر از پسران است و معلوم است که شغل برای آنها مهم است و وقتی شغلی پیدا نکنند و خانواده نیز بنیه اقتصادی قوی برای حمایت از آنها را نداشته باشد به بن بست می رسند.

 

نماینده مردم ایلام در مورد اینکه چرا زنان در ایلام برای خودکشی خودسوزی را انتخاب می کنند، گفت: به هر حال نفت و بنزین در دسترس ترین چیزی است که آنها دارند و البته وقتی این روش خودکشی شایع می شود برای دیگران هم جا می افتد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که به عنوان نماینده یکی از شهرهای که بیشترین آمار خودکشی را در کشور داراست تا چه اندازه پیگیر این موضوع از مسئولان شده اید، گفت: استانداری ایلام چند سال قبل تفاهم نامه ای را با دانشگاه تهران منعقد کرد که تحقیقاتی را در مورد علل خودکشی انجام دهند تا بوسیله این تحقیقات از خودکشی به نوعی پیشگری کنند که این تحقیقات تاثیراتی نیز بر کاهش آمار خودکشی در این استان داشته است ولی امیدواریم اقدامات جدی تری در این استان برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی انجام شود که دیگر شاهد این حجم از خودکشی جوانان نباشیم.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس غدیر هرمزگان مقام معظم رهبری دبیر ستاد عالی کانون های مساجد سبک شوتوکان مسابقات قهرمانی کاراته بانوان کشور عید غدیر سوال از رییس جمهور افزایش قیمت خودکشی ایلام مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: با دستور بهرام‌نیا استاندار ایلام سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، از فعالیت ۷ تعاونی مرز نشینی در استان با عضویت ۲۲۷ هزار نفر در قالب ۷۴ هزار خانوار خبر داد.

عباسی گزارشی از وضعیت بازارچه‌های مرزی استان ارائه کرد و یادآور شد با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام همچنین افزود: با پیگیری دکتر بهرام نیا استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده و هدف ما این است که تمامی مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی همچنین از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امیدواریم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود.

عباسی با ذکر برخی از مشکلات موجود بر سرِ راه توسعه اقتصادی استان خواستار ورود جدی وزارتخانه‌های مربوطه برای مرتفع شدن این مشکلات شد و از همکاری‌های مثبت مجموعه وزارت کشور تشکر کرد.

کد خبر 6088130

دیگر خبرها

  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • محرومیت زنان تبریزی پیامد جیمی جامپ اراکی؟!
  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • مهم ترین عوامل کاهش موالید/ از سبک زندگی تا مشکلات ژنتیکی