Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@11:19:59 GMT

فرجام یک زندگی عاشقانه

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۹۷۶۷

فرجام یک زندگی عاشقانه

جیرفت - ایرنا - دوری زوجین از یکدیگر و نبود یک رابطه احساسی دو طرفه به مرور زمان کانون گرم خانواده را سرد کرده و با ایجاد طلاق عاطفی، زندگی عاشقانه طرفین متزلزل می شود و این گونه طلاق ها در بسیاری از موارد عوارضی به مراتب مخرب تر از طلاق قانونی و فیزیکی به همراه دارند.

به گزارش ایرنا، طلاق عاطفی اصطلاحی است که در کتاب های قانون نامی از آن به میان نیامده در حالی که این نوع طلاق بسیار رنج آور تر از طلاق های قانونی است چرا که زوجین با وجود اینکه هیچ علاقه ای برای در کنار هم بودن ندارند، به ناچار مجبورند یکدیگر را تحمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آنجا که آمار طلاق در کشور ما رقم مطلوبی نیست می طلبد دایره نگاهمان را نسبت به عواملی که بر علاقه طرفین تاثیر منفی می گذارند وسیع تر کرده تا در باتلاق زجر آور طلاق های عاطفی گرفتار نشویم.
** 75 درصد مراجعات طلاق ناشی از جدایی عاطفی است
روانشناس و کارشناس آسیب های اجتماعی در استان کرمان گفت: متاسفانه 75 درصد مراجعان طلاق در دادگاههای خانواده، افرادی هستند که در گذشته قربانی طلاق عاطفی شده بودند.
نجمه سالار کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آثار مخرب طلاق های عاطفی در بسیاری از موارد زیان بار تر از طلاق قانونی است.
این روانشناس به راهکارهای برون رفت از باتلاق طلاق عاطفی اشاره کرد و گفت: مرحله بعد از طلاق عاطفی، خیانت است که گریبان گیر زوجین می شود.
وی ادامه داد : متاسفانه بسیاری از زن و شوهر ها نمی دانند که طلاق عاطفی ممکن است در آینده زندگی آنها و فرزندانشان را به نابودی و تزلزل بکشاند پس می طلبد با برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره ، مردم را نسبت به عوارض این نابود کننده خاموش آگاه کنیم.
**فرزندان نخستین قربانیان طلاق عاطفی
یاسین محمدی که یکی از دهها قربانی طلاق عاطفی است ، بانی وضعیت امروز خانواده اش را پدر معرفی می کند و به خبرنگار ایرنا گفت: الان هیچ احساس علاقه ای نسبت به پدرم ندارم چون او به مادرم محبت نمی کند و مادرم به تنهایی تمامی کارهای خانواده را انجام می دهد و پدرم شبها دیر به خانه می آید.
او همچنین اظهار داشت: از این ناراحتم که پدرم حتی نمی داند من کلاس چندم هستم ولی بخاطر نمرات ضعیفم کتکم می زند.
یاسین ادامه داد: من مانند سایر دوستانم حضور پدر را در خانه و زندگی ام حس نکردم چرا که او همیشه سرگرمی های خاص خودش را داشت و با دوستانش به مسافرت های چند روزه می رود.
وی که اشک در چشمانش حلقه زده بود ، افزود: همیشه به خودم می گویم هر گاه بزرگ شوم و به جایی برسم به همه می گویم که من پدری نداشتم و تنها با کمک مادرم به اینجا رسیده ام.
**شبکه های اجتماعی عامل دوری زوجین از یکدیگر
حجت الاسلام رضا سعادت فر امام جمعه جیرفت با بیان اینکه طلاق عاطفی از جهات مختلفی قابل بررسی است اظهار داشت: یکی از عوامل مهم ایجاد جدایی عاطفی فضای سایبری حاکم در خانه است.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی مرد خانه به طور مستمر در فضای مجازی فعالیت می کند و همسرش هم به همین شکل در شبکه های اجتماعی حضور دارد و در واقع طرفین فرصت پیدا نمی کنند که با هم صحبت و روابط عاطفی میان خود را تقویت کنند.
امام جمعه جیرفت همچنین به مسائلی همچون چشم و هم چشمی در بین برخی از خانواده ها اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی زن، شوهر خود را با مردهای دیگر مقایسه کرده و احساس می کند همسرش مرد ایده ال وی نیست.
حجت الاسلام سعادت فر عنوان کرد: افراد نباید باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی مردم مقایسه کنند چرا که این کار باعث ایجاد ناامیدی در زندگی آنها می شود.
وی افزود : تفاهم 100 درصدی میان زوجین به تنهایی عامل شیرینی زندگی نبوده بلکه این مدیریت اختلافات و سوء تفاهم هاست که زندگی را شیرین می کند.
**طلاق عاطفی پایانی بر یک زندگی عاشقانه
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در استان کرمان نیز گفت: طلاق عاطفی در واقع مُهر پایانی بر یک زندگی عاشقانه است.
مژگان مشایخی افزود: در کشور ما ریشه و بنیان بیشتر طلاق های قانونی، طلاق عاطفی است به این گونه که افراد از سر عادت در کنار هم زندگی کرده و یک رابطه سرد بینشان برقرار است.
او هم اعتقاد دارد که، طلاق عاطفی می تواند مخرب تر و ویرانگر تر از طلاق قانونی باشد.
این مشاور حقوقی گفت: در شرایط کنونی ، رسانه ها رسالت خطیری بر عهده دارند چرا که باید با اجرای زیر ساخت های فرهنگی و فکری ازدواج در جامعه، معنا و مفهوم عشق و عاطفه را در جوانان نهادینه کنند.
حال که 75 درصد از مراجعات طلاق در دادگاههای خانواده ناشی از جدایی عاطفی زوجین عنوان و اعلام شده ،می طلبد با به کارگیری روش های مختلف، در صدد کاهش این آمار برآییم و از آنجا که فرزندان نخستین قربانیان اینگونه طلاق ها هستند، انتظار می رود زن و شوهرها از حضور بیش از حد در فضای مجازی خودداری کرده و بیشتر به ایجاد روحیه نشاط در خانواده بپردازند.
دولت و دستگاههای متولی امر فرهنگ نیز نسبت به جلوگیری و بروز چنین آسیب هایی وظایفی را بر عهده دارند که می طلبد، این وظایف را تمام و کمال انجام دهند و انواع آسیب های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آنها را به مردم معرفی کنند چرا که طلاق عاطفی، حقیقتا پایانی تلخ بر یک زندگی عاشقانه خواهد بود.
گزارشگر: مریم جلالی پور
9901/7429/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي طلاق عاطفي خانواده طلاق قانوني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گریه تلخ پیرمرد پس از زندگی‌اش در آتش سوزی امامزاده ابراهیم

بازدید 10 بر اثر آتش سوزی در امامزاده ابراهیم بیش از 120 خانه و واحد اقامتی و مغازه خسارات شدیدی وارد شد و شماری از آنها به طور کامل نابود شدند. تصاویری از گریه شهروندی که دارایی‌هایش در امامزاده ابراهیم سوخت را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • گریه تلخ پیرمرد پس از زندگی‌اش در آتش سوزی امامزاده ابراهیم
  • زلاتان ابراهیموویچ: هنوز هم بهترین هستم؛ به خاطر بچه‌هایم تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتم
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • معلمان شمع فروزان راه زندگی
  • زن، زندگی، آزادی به سبک آمریکایی‌ها + فیلم
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد