Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرحله مقدماتی 41امین دوره مسابقات سراسری قرآن از20 مرداد سال جاری آغاز و تا 12 شهریور به میزبانی استان قم برگزار شد، از استان مرکزی 22 نماینده در رشته‌های مختلف به این دوره از مسابقات اعزام شدند.
با وجود میزبانی استان مرکزی در مرحله فینال مسابقات قرآن اوقاف، گمانِ آن می‌رفت که نمایندگان استان برای کسب مقام کشوری خود را آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی‌که پرچم مسابقات سال گذشته از ارومیه به اراک تحویل داده شده بود، متسابقان می‌دانستند که باید در این دوره از مسابقات قوی‌تر از سال‌های گذشته ظاهر شوند ولی گویا کم‌کاری کردند.
شنیده‌ها حاکی از این است که برخی از متسابقان برای کسب مقام منتظر هستند دیگران(دستگاه‌های متولی قرآن) برای آنان قدمی بردارند و کم‌وبیش گلایه‌های خود برای عدم برگزاری دوره‌های مختلف و تخصصی دستگا‌ها را اعلام کردند و حال آنکه اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، حداقل دو دوره آمادگی را برای شرکت‌کنندگان برگزار کرد ولی آنطور که باید و شاید از آن دوره‌ها استقبال به عمل نیامد.

یک‌سال فرصت خوبی بود...
البته گلایه‌ها تا حدی درست است و شکی در این موضوع نیست که دستگاه‌های متولی مسابقات قرآن باید وظایف خود جهت برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن را به نحو احسن انجام دهند، ولی باید دید خود متسابقان برای پیشرفت تا چه حد وقت گذاردند. تنها بی‌رقیب‌بودن در استان کفایت نمی‌کند. قطعا رقبا در میادین کشوری و بین‌المللی سخت‌تر و کاربلدتر از رقبای مرحله استانی هستند، نمی‌شود نشست و تنها به کسب رتبه برتر استانی اکتفا کرد و یکه‌تاز استان بود. یک سال شاید فرصت خوبی بود تا شرکت‌کنندگان وقت کافی برای تقویت و رفع اشکال بگذارند.
استان مرکزی خوشبختانه در حوزه‌های مختلف قرآنی حرفی برای گفتن دارد اما از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود و گاه شرکت‌کنندگان به بهانه‌های مختلف، عدم موفقیت را به گردن این و آن می‌اندازد، خوب است فکر کرد خود ما برای کسب رتبه و از همه مهم‌تر پیاده کردن مبانی قرآن در زندگی چقدر تلاش کردیم. آیا حق قرآن ادا شده است؟

آیا وقت آن نرسیده به جوان‌ترها میدان بدهیم؟
اگر بخواهیم مقایسه‌ای جهت موفقیت افراد برای داشتن بورسیه تحصیلی کشورهای مختلف داشته باشیم؛ آنان مدت‌ها وقت خود را صرف رسیدن به هدف نهایی کرده و شب و روز نمی‌شناسند. درست است که کسب مقام هدف اصلی نیست و تنها وسیله‌ای است برای تدبر و فهم قرآن، اما اگر هدف نیست چرا شرکت‌کنندگان سال‌ها با وجود عدم موفقیت کافی اصرار به شرکت در مسابقات و کسب رتبه برتر کشوری دارند و اجازه حرکت دیگر جوانان در این مسیر را نمی‌دهند، آیا وقت آن نرسیده میدان به جوان‌ترها واگذار شود و قاریان بنام استان به تربیت شاگردانی حاذق و نام‌آور در میادین کشوری و بین‌المللی بپردازند؟
مرحله مقدماتی 41امین دوره مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی قم از 20 مرداد آغاز و تا 12 شهریور ادامه داشت. کاروان استان مرکزی متشکل از مجید جیریایی و محمدرضا اکبری در رشته قرائت تحقیق، ابوذر کرمی، رضا نادی، محسن بیات، ابوالفضل صفری در رشته حفظ کل، میثم یوسفی و سجاد اسکندری حفظ 10 جزء، مهدی میرزایی، سید پدرام موسوی و سید محسن میرعلی‌اکبری در رشته حفظ 20جزء، محمد محمدی و مهدی علم‌خواه در رشته قرائت ترتیل، ابراهیم احمدی و حمیدرضا محمودی دعاخوانی، محسن احمدلو و هادی آشتیانی اذان، رضا جیریایی و مسعود اکبری تفسیر معارف، مهدی میرزایی و روح‌الله جیریایی در رشته حفظ موضوعی بود.

سهم میزبان از کاروان 22 نفره تنها 3 فینالیست
با توجه به اینکه استان مرکزی، خود میزبان برگزاری مرحله نهایی مسابقات خواهد بود، انتظار می‌رفت در اکثر رشته‌ها فینالیست داشته باشد ولی متاسفانه از 22 نفر برگزیدگان استان که جواز ورود به مرحله مقدماتی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن را کسب کردند، تنها میثم یوسفی در رشته حفظ 10 جزء، مهدی میرزایی در رشته حفظ 20 جزء و ابوذر کرمی در رشته حفظ کل، فینالیست شده و جواز رقابت در مرحله فینال را بدست آوردند.
در لیست اعزامی استان مرکزی به قم چهره‌های نام آشنایی را می‌بینیم و به نوعی هر کدام در استان برای خود وزنه‌ای هستند که جرأت رقابت جوانان را می‌گیرد. به نظر می‌رسد بهتر است متسابقانی که سال‌ها در رشته‌های مختلف شرکت کرده و نتوانستند رتبه‌های کشوری کسب کنند، راه را برای جوانان با انگیزه باز کرده و خود پلی باشند برای حرکت جوانان در این مسیر.

تخلق به اخلاق قرآنی؛ مهم‌ترین هدف
از آنجا که جامعه قرآنی متخلق به اخلاق قرآنی هستند باید به قرآن‌آموزان نوجوان و جوان خود در وهله اول آداب و اخلاق قرآنی را بیاموزند و پس از آن وارد مسابقات شوند، چرا که رهبری فرمودند؛ «باید اهل قرآن شد؛ تلاوت قرآن مقدّمه است، هدف نیست؛ هدف، تخلّق به اخلاق قرآن است»
متولیان امر قرآن در نظر داشته باشند مسابقات و جشنواره‌های قرآنی می‌آیند و می‌روند و تنها اخلاق قرآنی است که می‌ماند. دستگاه‌های متولی قرآن در نظر داشته باشند برای داشتن جامعه‌ای قرآنی باید قرآنی فکر کرد و از برنامه‌های جذاب و نو استفاده کرد، شاید برخی طرح‌ها نخ‌نما شده و جذابیتی برای نوجوان امروز ندارد، البته باید گفت برگزاری دوره‌های آموزشی جهت تربیت نیروهای قرآنی حاذق بسیار ضروری است اما تربیت جوانی متخلق به اخلاق قرآنی و عامل به موازین الهی ضروری‌تر به نظر می‌رسد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی میزبانی اراک میزبانی استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس، ترسناک‌ترین تیم لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت و ۲ قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را به نام خود زد. به نقل از فارس پرسپولیس در لیگ برتر امسال اما میزبان وحشتناکی بوده و سود خوبی از بازی‌های خانگی خود برده است. قرمز پوشان در ۱۱ دیداری که در لیگ برتر امسال میزبان بوده، ۱۸ بار موفق به گلزنی شده‌ و دروازه تمام حریفانش را حداقل با یک گل باز کرده‌ است.این عملکرد باعث شده تا پرسپولیس میزبان بی‌رحم لیگ برتر تا اینجا لقب بگیرد. 257 251 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888249

دیگر خبرها

  • تاسیس مرکزی جداگانه برای ترجمه قرآن تصویب نشد
  • بردسکن میزبان مسابقات کشتی نونهالان خراسان رضوی است
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • بایدن ضعیف‌ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • بایدن ضعیف ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود
  • پرسپولیس بی‌رحم‌ترین تیم سال ۱۴۰۲
  • پرسپولیس، ترسناک‌ترین میزبان لیگ برتر
  • پرسپولیس، ترسناک‌ترین تیم لیگ برتر
  • ۲۹‌امین دوره مراسم تجلیل از خامان قرآن کریم برگزار می‌شود