Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی ـ روایی « کمالان» شب گذشته، 11 شهریورماه در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
آرش اوستا، دبیر علمی جشنواره ملی موسیقی حماسی «کمالان» در این آیین بیان کرد: موسیقی حماسی نواحی کشور، روحیه سلحشوری و حماسی را در دل و جان قومیت‌های مختلف ایرانی زنده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: جشنواره ملی موسیقی «کمالان» گامی به‌سوی اعتلای موسیقی حماسی و همچنین معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و ظرفیت‌‌های موسیقی بلوچی بود که امیدواریم هرسال تداوم داشته و این‌چنین مورد استقبال هنردوستان واقع شود.
عبدالرحیم کردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این مراسم اظهار کرد: نخستین دوره این جشنواره ملی موسیقی حماسی امسال با حداقل‌ها برگزار شد و تلاش ما این است که در سال‌های آینده، با برنامه‌ریزی بهتر، بر غنا و کیفیت این رویداد هنری افزوده شود.
وی افزود: استاد کمالان هوت، اسطوره موسیقی حماسی بلوچی بود که به یک برند در فرهنگ و هنر حماسه‌سرایی کشور تبدیل شده است. چهره این هنرمند همیشه در ذهن‌ها باقی و در تاریخ موسیقی ایران ماندگار است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه به‌زودی یکی از محلات چابهار به نام «کوی کمالان» نامگذاری خواهد شد، بیان کرد: راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی حماسی کمالان و همچنین اختصاص نخستین کرسی موسیقی در موسسه عالی هنر منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه‌هایی است که به‌منظور بزرگداشت مقام این اسطوره موسیقی بلوچستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایکنا، نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی «کمالان» از ۹ تا ۱۱ شهریورماه با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن موسیقی کشور و منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بخش ملی این جشنواره، رقابتی نبوده و گروه‌های موسیقی حماسی نواحی ایران، از جمله گروه‌هایی از استان‌های کردستان، خراسان، آذربایجان و لرستان به اجرای برنامه پرداختند؛ اما بخش استانی جشنواره، به‌صورت رقابتی، شامل دو بخش گروهی و تک‌نوازی برگزار شده است.
اجرای گروه‌های هنری از نواحی مختلف ایران از جمله گروه هنری آیینی استم از شهرستان بجنورد، گروه موسیقی حماسی ساحل مکران، گروه موسیقی «عاشیقلار میشو» از آذربایجان شرقی و همچنین نقاله‌خوانی پریسا سیمین‌مهر از جمله برنامه‌های اختتامیه این جشنواره بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا جشنواره موسیقی کمالان موسیقی بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»

عکاس علی احمدوند

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه