Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@09:30:21 GMT

منطقه بندی دانشگاه پیام نور کمکی به رشد آن نخواهد کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۰۸۶۳

منطقه بندی دانشگاه پیام نور کمکی به رشد آن نخواهد کرد

به گزارش ایرنا، فریدون همتی یکشنبه شب در دیدار با مقدسی رییس منطقه هشت دانشگاه پیام نور کشور، اظهار داشت: معتقدیم منطقه بندی دانشگاه پیام نور موجب طولانی شدن فرآیند تصمیم گیری و مدیریت ها می شود در حالی که باید تلاش کنیم این فرآیند کوتاه تر شود.
وی ادامه داد: ما در هرمزگان به منطقه بندی صورت گرفته در دانشگاه پیام نور انتقاداتی داریم و بنده معتقدم اگر هرکدام از استان ها به طور مستقل با دانشگاه پیام نور کشور در ارتباط باشند، بهتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار هرمزگان تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که این نوع منطقه بندی که تعدادی از استان ها زیر نظر یک استان دیگر قرار گیرند، انگیزه استان ها را برای فعالیت بیشتر در راستای رشد و توسعه دانشگاه پیام نور کاهش می دهد و این فرآیند نیازمند اصلاح است.
همتی تاکید کرد: فعالیت تمام دانشگاه ها از جمله دانشگاه پیام نور باید در مسیری باشد که دانش آموختگان آنها، افرادی خلاق و مبتکر باشند که بتوانند با ایجاد شرکت های دانش بنیان برای چندین نفر اشتغالزایی کنند.
براساس اعلام مسوولان دانشگاه پیام نور، تقسیم بندی این دانشگاه در 31 استان کشور به 10 منطقه مستند به اساسنامه این دانشگاه و تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات امنای آن است.
براساس نظر مسوولان این دانشگاه ، دانشگاههای پیام نور بر اساس مدل جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفر ایجاد شدند و اکنون با کاهش تعداد دانشجو ، منطقه بندی می تواند به ارائه و اجرای برنامه های آموزشی به صورت متمرکز و هم افزا بینجامد.
بر اساس اعلام دانشگاه پیام نور کشور ، تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته به 400 هزار نفر کاهش یافت .
7198/ 6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان کشور برنامه های آموزشی دانشگاه پیام نور رشد و توسعه شورای عالی انقلاب فرهنگی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند

ایسنا/کرمان در اختتامیه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی در رفسنجان، سه ایده برتر و یک ایده خلاقانه معرفی شد.

فرماندار رفسنجان ۱۷ اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی در دانشگاه آزاد رفسنجان با اشاره به اینکه بسته‌بندی محصولات صادراتی کشاورزی مانند پسته، گیاهان دارویی، زعفران و دیگر محصولات ارزشمند ضعیف است و باید به صورت شکیل بسته‌بندی و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شوند، گفت: می‌توان تنوع ایجاد کرد تا زمینه صادرات این محصولات بیش از پیش به کشورهای خارجی فراهم شود.

حسین رضایی با بیان این‌که رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات با کمک دانشگاه در راستای برطرف کردن معضل نبود بسته‌بندی برگزار شد، عنوان کرد: با ارتباط‌گیری صنعت با دانشگاه توفیقات خوبی حاصل می‌شود لذا باید تغییر نگرشی در دستگاه‌ها ایجاد شود و برای رفع مسائل مانند آسیب‌های اجتماعی و دیگر مسائل محل رجوعمان به دانشگاه باشد.

وی خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمینی رفسنجان توسط دانشکده اقتصاد دانشگاه ولی‌عصر(عج) در حال تدوین است و باید در دیگر مسایل منطقه به دانشگاه‌ها رجوع کرد تا روش‌های علمی و راهکار متناسب با رفع مسائل داشته باشیم.

ارائه ۱۱۰ ایده به دبیرخانه رویداد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: شهریورماه سال قبل این رویداد ملی آغاز به کار کرد و در دی‌ماه ضمن رونمایی از پوستر فراخوان ارسال ایده‌های بسته‌بندی هم منتشر شد و از سراسر کشور از جمله تهران، یزد، کرمان دیگر نقاط ۱۱۰ ایده ارسال شد.

دکتر رضا قدیری اناری با اشاره به اینکه اولین رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی با مشارکت انجمن علوم و فناوری بسته‌بندی ایران، فرمانداری رفسنجان، سپاه، مجتمع مس سرچشمه، مرکز نوآوری شهید ستاری و شرکت همگامان مس برگزار شد، افزود: حدود نیمی از ایده‌ها برای داوری انتخاب شد.

وی بیان کرد: نگاه به حل مسئله، دغدغه مقام معظم رهبری بوده و هست، از این رو یکی از چالش‌های کشور نبود بسته‌بندی شکیل و مناسب برای محصولات و تولیداتمان در حوزه کشاورزی و صنایع دستی بود که دانشگاه باید در حل مسائل کمک‌ می‌کرد.

معاون علمی دانشگاه آزاد رفسنجان هم اظهار کرد: از ۱۱۰ ایده ارسالی به دبیرخانه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی ۴۷ ایده به مرحله داوری رسید.

سیدمحمدرضا حسینی بیان کرد: سه دوره آموزشی عمومی را در فروردین و اوایل اردیبهشت برای صاحبان این ایده‌ها داشتیم همچنین دو دوره تخصصی هم اوایل اردیبهشت برای آنها برگزار شد.

وی عنوان کرد: در نهایت پس از برگزاری این دوره ها ۱۰ داور به صورت حضوری و مجازی از بین ایده‌ها، سه طرح برتر و یک طرح هم به عنوان خلاقانه‌ترین ایده‌ها معرفی‌کردند. امیدواریم طرح‌های برتر مورد حمایت شرکت همگامان‌ مس قرار گیرند تا با این اتفاق ایده‌ها مورد حمایت و به مرحله تجاری سازی برسند.

رشته بسته‌بندی در دانشگاه‌های کشور تدریس نمی‌شود

رئیس هیئت علمی انجمن علوم و فناوری بسته‌بندی ایران هم در ارتباطی ویدیویی با این مراسم اظهار کرد: این انجمن در حوزه‌های آموزشی، مشاوره و پژوهشی در حال فعالیت است.

مصطفی امامی افزود: در مبحث آموزشی هم کارگاه‌های جمعی و انفرادی به صورت حضوری و نیز غیرحضوری تحت عناوین آشنایی مقدماتی بسته بندی، مواد بسته بندی، ماشین آلات موثر در فرایند بسته بندی و دیگر مسایل در زمینه های موادغذایی، پوشاک، دارویی و غیره برگزار می شود.

امامی بیان کرد: این انجمن تنها مرجع رسمی علمی است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور است.

وی با اشاره به اینکه رشته بسته‌بندی در دانشگاه‌های کشور تدریس نمی‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری نخستین رویداد ملی طراحی و بسته بندی مشاغل خانگی و صنایع بسته بندی در رفسنجان کمکی به مجموعه آموزشی کشور در راستای برقراری و تدریس رشته بسته بندی در دانشگاه‌ها باشد و زیرساخت آن فراهم شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز ضمن ابراز خرسندی از اینکه رفسنجان در برگزاری این رویداد ملی و مهم طراحی و بسته بندی مشاغل خانگی و صنایع بسته بندی پیش قدم بوده، گفت: بخش مهم تولیدات؛ تجاری‌سازی آن‌هاست و این تجاریسازی هم شامل بازاریابی، بازارسازی، برندسازی و بسته‌بندی است.

اعظم علیخانی در پایان پیام دکتر مریم جلالی معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را در این مراسم و اهمیت این رویداد را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، بر طبق رأی داوران، عاطفه صادقی رتبه اول، مهدیه کاظمی رتبه دوم و طیبه انصاریان رتبه سوم این رویداد را کسب کردند و در بخش فرهنگی و هویتی امیدرضا صرافی مدال نقره را از آن خود کرد و آرمین محمدرضایی هم مدال طلا را در بخش ایده خلاقانه بدست آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی