Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@07:14:43 GMT

مردم نگران تامین کالای ضروری نباشند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۰۹۹۳

مردم نگران تامین کالای ضروری نباشند

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محمدمهدی مفتح در استودیوی پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما افزود: با توجه به آشفتگی های بازار ناشی از جنگ اقتصادی آمریکا و همپیمانانش علیه ایران شاهدیم که کالاهای اساسی به شکل و قیمت مناسب در دسترس مردم قرار ندارد اما به دنبال اطمینان بخشی به مردم هستیم که نگران تامین کالاهای مورد نیاز و ضروری خود نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: طرحی دو فوریتی داریم که کلیاتش در مجلس تصویب شد که طی آن دولت باید کالاهای اساسی مانند مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز و سفید، روغن، حبوبات، قند و شکر و لبیات را تامین و توزیع صحیح انجام دهد تا با قیمت و زمان مناسب به دست مردم برسد.

مفتح گفت: وقتی مواد اولیه این نیازمندی ها بر اساس دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی باشد پس قیمت تمام شده پایین و مناسبی هم خواهد داشت. گفتنی است کالاهایی که دولت با ارز بیشتر از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تهیه کند ممکن است گرانتر به دست مصرف کننده برسد پس این طرح دو فوریتی حتماً بار مالی هم خواهد داشت.

وی تاکید کرد: به دنبال آنیم که طرح و نرخ گذاری جدید در بازار ایجاد نشود. تعاونی های نیروهای مسلح، کارمندان، فرهنگیان و عشایر بسترهای مناسبی برای توزیع این کالاهای ضروری است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از نهایی شدن نتایج این طرح تا ۷۲ ساعت آینده یعنی پس از تایید دو فوریت در صحن علنی مجلس خبر داد و افزود: این طرح حداکثر تا چهارشنبه به انجام خواهد رسید و پس از تایید شورای نگهبان، عملیاتی می شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس کالاهای اساسی ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تامین ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی مددجویان هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع اعتبار اختصاص یافته، ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین تامین شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: این اعتبار برای خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی هزینه شد.

۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار در هرمزگان از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند