Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه هر استانی یک کربلا در تاریخ دفاع مقدس دارد که عملیات ۱۱ شهریور کربلای شهدای همدان است، گفت: در کتاب دفاع مقدس این عملیات به عنوان عملیات شهیدان رجایی و باهنر آمده است و در همدان به عملیات ۱۱ شهریور معروف است. ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه یکشنبه در نشست اتاق فکر جوانان همدان اظهار داشت: روز  11 شهریور در سال 1360 در جبهه عملیاتی انجام شد که بتواند روحیه را به رزمندگان برگرداند چراکه در همان سال، 7 تیرماه دفتر حزب جمهوری را منفجر کردند و شهید بهشتی و یارانش به شهادت رسیدند و در 8 شهریور نیز دفتر نخست وزیری منفجر شد  و شهیدان رجایی و باهنر شهید شدند لذا تحرکاتی نیاز بود که روحیه رزمندگان را ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این عملیات در شب 11 شهریور از سه محور به دشمن حمله شد، محور چپ  به فرماندهی شهید حبیب مظاهری، محور راست به فرماندهی شهید شهبازی و محور قراویز به فرماندهی شهید حاجی بابایی عملیات انجام شد و شهید همدانی نیز بعنوان مسئول هماهنگ کننده در شهرک المهدی مستقر شدند.

نماینده مردم همدان خاطر نشان کرد: هر استانی یک کربلا در تاریخ دفاع مقدس دارد که عملیات 11 شهریور کربلای شهدای همدان است، که در کتاب دفاع مقدس به عنوان عملیات شهیدان رجایی و باهنر آمده است و در همدان به عملیات 11 شهریور معروف است.

حاجی بابایی با بیان اینکه در آن عملیات، در میان جوانان  آن روز ما ، سنی بالاتر از 28سال نداشتند که هر کدام می توانستند مدیریتی در سطح ملی داشته باشد،افزود: جوانان آنروز توان عجیب مدیریتی داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهید مظاهری در آن عملیات 19 سال سن داشت و شهید همدانی 28سال داشتند، گفت: ظرفیت مدیریت جوانان در کشور ما زیاد است لذا امروز سمن‌ها نیز باید مرکزی برای پرورش مدیران خلاق و بزرگ و با افق دید بسیار گسترده باشند از این جهت گردهمایی سمن‌ها امر مبارکی است که باید از سطح کارهای کوچک فراتر برویم و کارهای بزرگ را مدنظر داشته باشیم  و تلاش کنیم ظرفیت‌ها را ارتقا دهیم.

وی اظهار داشت: نقشه ما برای  توسعه همدان، در حیطه باورها و آرمان‌ها و آرزوهای شما، آسمان بسیاربسیار گسترده‌ای دارد، باید بدون ترس و واهمه برای اجرایی کردن ایده‌ها گام‌های بلندی را بردارید.

حاجی بابایی به نقل خاطره‌ای از سفر مقام معظم رهبری به همدان پرداخت و گفت: در سفر رهبر انقلاب به همدان، در سال 1383، ایشان در سخنرانی خود اشاره فرمودند در دنیا شهری با تاریخ همدان سرپا نیست، لذا این سخن رهبری جرقه و  ایده‌ای شد و تلاش برای انتخاب نام همدان با عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران که به هیات دولت پیشنهاد کردم و در شورای فرهنگ عمومی مصوب شد.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه  در آن تاریخ هیچ استانی عنوانی نداشت، و اعتراضات زیادی بود که این کار برای همدان فایده‌ای ندارد، تاکید کرد: از ترمزهایی که در مقابل کارها قرار می‌دهند، باید خسته نشوید. ده سال تلاش شد تا این عنوان برای همدان نهادینه شد، این مصداق کار فرهنگی استکه مشقت‌های زیادی دارد و باید برای فرهنگ سازی وقت و سرمایه و هزینه صرف کرد.

حاجی بابایی اظهار داشت: سخت‌ترین کارها شیرین‌ترین کارهاست و هرچه کار سخت‌تر باشد حلاوت به نتیجه رساندن آن بیشتر است لذا باید برای به نتیجه رساندن برنامه‌های فرهنگی  تلاش کرد و زمینه سازی وفرهنگ‌سازی کرد.

انتهای پیام/ن

R41405/P1361/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، گفت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام علی لقمان‌پور با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی افزود: یکی از دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال 1365 در شلمچه به شهادت رسیده است و دیگری در عملیات عاشورای 2 در سال 1364 در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، تصریح کرد: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه دهم فروردین، هجدهم ماه مبارک رمضان مصادف با نخستین شب قدر، پس از مراسم استقبال، به معراج الشهدای گمنام واقع در ضلع غربی ساختمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم (ورودی بلوار شهید آوینی) منتقل خواهند شد.

لقمان‌پور بیان کرد: این لاله‌های فاطمی از زمان حضور در معراج الشهدا تا زمان تشییع و خاکسپاری، میهمان جمع عاشقان و ارادتمندان شهیدان در آیین وداع هیئات عزاداری سطح استان خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: مراسم تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس، بعد از ظهر روز یکشنبه 21 ماه مبارک رمضان سالروز شهادت امام علی (ع) و روز سیزدهم فروردین، از میدان سلام مجاور مسجد مقدس جمکران و منتهی الیه بلوار پیامبر اعظم (ص)، به سمت این مسجد مقدس تشییع و در صحن اصلی خاکسپاری خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مادر شهیدان والامقام «جلیل و جلال آزادی» آسمانی شد
  • پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • بازدید ۵۰ هزار زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی