Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه گفت: بازار ارز و سکه سودای جدایی از بازار ثانویه و افزایش را در سردارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا, اظهار داشت: به جای تعیین قیمت توسط بازار ثانویه، دولت بازار آزاد و غیررسمی را ملاک ارز مسافری و دانشجویی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسته ارزی و بازار ثانویه نیاز به تقویت دارد ،افزود: بازار ارز و سکه سودای جدایی از بازار ثانویه و افزایش را در سردارد و افزایشی خواهد بود .

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: مدت ها پس از ارائه بسته ارزی و  بازار ثانویه، تعیین قیمت ارز مسافری و ارز دانشجویی با نرخ 100 تومان زیر قیمت بازار آزاد جای تعجب دارد و باید برای تعیین قیمت آنها،به بازار آزاد رجوع کرد.

محمودی اصل گفت: به همراه ناامیدی از بسته اروپایی،نگرانی از مسائل سوریه، خروج بخشی از نقدینگی حساب های سررسید  شهریور، نزدیکی به تحریم های نفتی و پیگیری استیضاح ها و ... قیمت ارز و سکه سودای افزایش مجدد دارد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که توییت ها و سخنان رئیس بانک مرکزی به بازار نگرانی تلقین می کند و چنین به نظر می رسد رئیس بانک مرکزی به فکر تبرئه خویش در خصوص افزایش قیمت های احتمالی است .

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه خاطرنشان کرد: البته سئوال از رئیس جمهور و استیضاح وزرا خروجی عملی مناسبی نداشته و نخواهد داشت.

محمودی اصل ادامه داد: چرا که با رفتن هر وزیر 3 ماه سرپرست سکان وزارت خانه را برعهده می گیرد و عملا تصمیم کارساز و کارا توسط سرپرست اتخاذ نمی شود .

وی با بیان اینکه بازار ملتهب و هیجانی قوانین و مختصات خاص خود را دارد،افزود:در ماه های گذشته،ابتدا افزایش قیمت دلار اتفاق می افتاد بعد افزایش قیمت در سایر بازارها را شاهد بودیم .

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: پس از مدتی  مقایسه قیمت ها و هم افزایی قیمت ها را دیدیم - یعنی سکه و طلا با وجود عدم افزایش قیمت جهانی افزایشی می شود و قیمت دلار خود را با این قیمت ها تطبیق می کند-.

وی گفت: این روند در بازاری که دنبال بهانه برای افزایش است، اتفاق می افتد، بطوری که قیمت پراید نیز دلار را بالا می برد.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: این هم افزایی قیمت ها بهمراه بی تدبیری ها زمینه را برای افزایشی بودن همه بازارها فراهم می آورد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی

امتداد - کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوب خوبی از خود به نمایش گذاشت که یک نمونه آن آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایه دیپلماسی فعال ارزی در کشور‌های مختلف بود.

وی افزود: اگرچه ما در سال ۱۴۰۲ افزایش قیمت ارز را داشتیم، اما این افزایش قیمت در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه نبود و به بیان بهتر ما حداقل افزایش قیمت ارز را در سال ۱۴۰۲ داشتیم که ناشی از بحران های سیاسی در منطقه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن طور که گفتم یکی از اقدامات بانک مرکزی آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف بود که این اقدام باعث افزایش ذخایر ارزی کشور و در نتیجه آن تعادل هرچه بیشتر و بهتر عرضه و تقاضا در بازار بود.

شاکری تصریح کرد: کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز برای بخش‌های مختلف اعم از ارز مسافری، ارز دانشجویی و … و همینطور تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم که تامین ارز مورد نیاز این بخش‌ها نشان دهنده بهبود وضعیت منابع ارزی و همچنین مدیریت قوی بانک مرکزی بر بازار ارز است.

وی افزود: این عملکرد مثبت بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ نوید دهنده آینده روشن همراه با ثبات اقتصادی بیشتر در سال جاری خواهد بود. البته نمی‌توان از بحران های سیاسی-امنیتی در منطقه چشم پوشید و ممکن است تاثیرات خود را بر بازار بگذارد که البته هیجانی و موقت خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم در سایه این قبیل اقدامات مثبت بانک مرکزی و آمارهای مثبت متغیرهای پولی اعم از رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و تورم، ما شاهد ثبات هرچه بیشتر اقتصادی و بازار‌های مختلف باشیم و مردم نتیجه آن را بیش از گذشته در زندگی روزمره خود حس کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!