Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@18:36:37 GMT

نرده ها و درب های چوبی باغ فین کاشان بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۱۳۳۳

نرده ها و درب های چوبی باغ فین کاشان بازسازی شد

گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان حاکی است، سمیه فرهادی روز دوشنبه گفت: این طرح با مبلغ افزون بر یک میلیارد و 250 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شد.
وی افزود: بازسازی و نصب نرده های چوبی با گره های هندسی اطراف موزه ملی به میزان 60 متر، بازسازی و نصب درب های چوبی سنتی و حذف درب های آهنی الحاقی، تعویض درب آهنی ورودی فرعی باغ با درب چوبی سنتی و روغن کاری درب ها و پنجره های چوبی موجود از جمله اقدام های صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست مجموعه جهانی باغ فین کاشان بیان کرد: با توجه به وجود فضاهای گوناگون و گستردگی این باغ تاریخی، هر یک از این فضاها دارای درب و پنجره های زیبایی هستند که در طول سالیان متمادی آسیب دیده یا قطعه های ناهمگون آهنی به برخی از فضاها الحاق شده بود که اصلاح آن ضروری به نظر می رسید.
باغ تاریخی فین کاشان در مجاور چشمه سلیمانیه با مساحت 23 هزار و 700 مترمربع سال 1314 در فهرست اثرهای ملی و در سال 1390 نیز به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو ثبت شد.
6163/8123
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت روابط عمومی زیبایی صنایع دستی و گردشگری موزه یونسکو رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: حادثه برخورد خودروی سواری ال ۹۰ با گاردریل به پایگاه جمعیت هلال احمر شهید کریمیان طاهری کاشان اعلام شد.

محمدنوید متقی با اشاره به اعزام یک تیم عملیاتی به محل حادثه افزود: این حادثه کیلومتر ۳۰ آزادراه کاشان-قم رخ داده بود.

او گفت: سه مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی مربوطه منتقل شدند و یک نفر نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر