Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم و گرامیداشت هفته دولت، گزارشی از روند مهارت آموزی طرح های توسعه اشتغال روستایی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و روستای بدون بیکار را ارائه داد.

350 آموزشگاه غیردولتی آموزشهای لازم را ارائه می دهند

رحمن قلاوند اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان دارای ۱۷ مرکز آموزشی ثابت دولتی در شهرستانهای استان می باشد و حدود ۳۵۰ آموزشگاه غیر دولتی نیز در بخش خصوصی آموزشهای فنی و حرفه ای را به متقاضیان ارائه می دهند که حدود ۵۰ درصد از آموزشهای مهارتی استان در بخش خصوصی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزشهای مهارتی آموزشهایی هزینه بر بوده و ارائه برخی از این آموزشها به زیرساختهای سنگینی نیاز دارد که این امکان برای بخش خصوصی میسر نبوده و این آموزشها اغلب در بخش دولتی ارائه می شوند.

رحمن قلاوند بیان کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی که در اواسط خردادماه سال گذشته ابلاغ شده است، در سال ۹۶ حدود ۵۶۰ نفر و در سال ۹۷ تا به امروز حدود ۶۵۰ نفر غیردانشجو آموزش داده شده است.

وی با اشاره به لزوم بسط و توسعه عدالت اجتماعی در همه ابعاد از تغییر نسبت دوره های آموزشی مهارتی روستاییان متناسب با نسبت جمعیت آنان از کل جمعیت استان خبر داد و اظهار داشت: با برنامه ریزیهای صورت گرفته بر این اساس نسبت آموزشهای مهارتی ویژه روستاییان و عشایر را از ۱۳% در سال ۹۶، به ۲۷% در سال ۹۷ ارتقاء یافته است.

بیکاری 2600 نفر روستایی طبق سرشماری ها

رحمن قلاوند اضافه کرد: در این راستا ۱۳ روستای پایلوت استان را با همکاری فرمانداران و بخشدارن انتخاب نموده ایم و با سرشماریهای صورت گرفته از اهالی این روستاها ۲۶۰۰ نفر بیکار شناسایی شده اند که متقاضی شرکت در این طرح بودند.

 

46

قلاوند توضیح داد: تعدادی از این افراد شرایط لازم را نداشته و یا از اهالی این روستاها نبوده اند و با غربالگری این افراد به ۲۲۰۰ نفر از آنان آموزشهای مهارتی ارائه شده است.

وی اظهار داشت: سپس برای آنان مشاغل بومی که امکان ایجاد فرصت شغلی در روستاها را دارند تعریف کرده و گروههای شغلی را تشکیل داده ایم و هم اکنون در حال ایجاد تعاونیهای روستایی برای تکمیل زنجیره شغلی می باشیم تا این افراد بتوانند معیشت خود را در محل زندگیشان تأمین کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در خاتمه درخواست نمود: برای روستائیانی که آموزشهای مهارتی لازم را در حرفه های زیرمجموعه کشاورزی فراگرفته اند تسهیلات اشتغالزایی کم بهره درنظر گرفته شود.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اشتغال بخش خصوصی دوره های آموزشی فنی و حرفه ای کشاورزی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است

به گزارش قدس خراسان،انسیه خزعلی روز جمعه در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد افزود: دشمن درحال ترویج معضل بی‌هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.
وی ادامه داد: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدارسازی آن‌ها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.
خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: پس از ۶ ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت مؤثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند