Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:32:09 GMT

24 هکتار گلخانه در خراسان شمالی ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۱۹۷۷

24 هکتار گلخانه در خراسان شمالی ایجاد شد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون، 24 هکتار گلخانه در سطح این استان به منظور استفاده بهینه از آب و ترویج کشت های گلخانه ای ایجاد شده است.

عبدالله یوسفی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال برای ایجاد 13 هکتار گلخانه در اسفراین تسهیلات گرفته شده است، اظهار داشت: پارسال 13 طرح گلخانه ای برای دریافت 65 میلیارد ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای ایجاد فاز اول مجتمع گلخانه ای امام رضا(ع) انجام شده است گفت:‌ مجتمع مزبور در مانه و سملقان در سطح 13 هکتار شامل 26 قطعه پنج هزار مترمربعی است.
یوسفی با بیان اینکه سازه های گلخانه ای در آنجا اجرا می شود افزود: کشت نشایی و گلخانه ای در این استان باید رونق داده شود.
میزان تولید گلخانه های استان شامل 4 هزار و 375 تن انواع محصولات صیفی و سبزی، دارویی و 342 هزار گیاه گلدانی است.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار زراعی و مابقی باغ است.
7186/ 604

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي گلخانه خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان شمالی گفت: علی‌رغم بارندگی‌های خوب ابتدای سال٬ ۲۳ درصد از حجم آبی سدهای استان آب ذخیره شده و حدود ۷۰ درصد از ذخایر سدهای استان خالی است. - اخبار استانها -

سید عقیل مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، با اشاره به رشد بارندگی‌ها در بهار امسال، اظهار داشت: وضعیت بارندگی امسال در استان بسیار خوب بود و نسبت به سال گذشته فقط در فروردین ماه حدود 2 برابر رشد بارندگی داشتیم.

وی افزود: بارندگی‌ها موجب سرازیر شدن 12 میلیون متر مکعب آب به سطح‌های استان خراسان شمالی شده است. 

مدیرعامل منطقه خراسان شمالی گفت: با این حال 23 درصد از حجم آبی سدهای استان ذخیره شده و حدود 77 درصد از ذخایر سدهای استان خالی است. امیدواریم با مدیریت مصرف توسط مردم و به ویژه کشاورزان بتوانیم از سال آبی پیش‌رو عبور کرده و مشکلی برای تامین آب نداشته باشیم.

مرتضوی تصریح کرد: در سال آبی جدید حدود 180 میلی‌متر در استان بر اساس سنجش ایستگاه‌های آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی بارندگی داشتیم که این آمار در سال گذشته 140 میلی‌متر بوده است.

وی افزود: علی‌رغم رشد 30 درصدی بارندگی در کوتاه مدت٬ اما نسبت به بلند مدت همچنان 3 درصد عقب هستیم.

.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است
  • کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم