Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@11:02:10 GMT

تجلیل از ۲۸ تعاونی برتر در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۳۲۷۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: ۵ تا ۷ درصد ظرفیت اقتصادی استان در اختیار بخش تعاون است که با توسعه فعالیت‌های گردشگری و پرورش میگو این ظرفیت در آینده نزدیک افزایش می‌یابد.
فریدون همتی با اشاره به ظرفیت تعاونی‌ها در پرورش میگو افزود: با واگذاری ۵۰ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در استان امکان صادرات بیش از یک میلیارد دلار در این بخش وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی فعلی تعاونی‌ها نقش ارزنده‌ای در خلق ثروت، توسعه صادرات و ثروت افزایی در میان مردم دارند.
استاندار هرمزگان افزود: بخش تعاون به علت توزیع ثروت میان جمعیت زیادی از مردم رکن اصلی اقتصاد اسلامی است و کشور‌های توسعه یافته نیز با تکیه بر این بخش توانسته اند پیشرفت کنند.
فریدون همتی افزود: بر اساس سیاست‌های کلان اقتصادی بیش از ۲۵ درصد ظرفیت اقتصادی باید در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرد که با توسعه فعالیت‌ها در بخش‌های آبزیان، معادن، گردشگری و صنایع دستی امکان تحقق دارد.
وی گفت: بخش زیادی از گسترش تعاونی‌ها در استان بر عهده زنان است و تا پایان امسال با هدف حمایت از فعالان این بخش سرمایه صندوق حمایت از زنان در استان افزایش می‌یابد.
استاندار هرمزگان درباره ظرفیت‌های بخش تعاون گفت:بیش از ۳۶ هزار واحد مسکونی در استان توسطه تعاونی‌ها ایجاد شده است و باید از ظرفیت تعاونی‌های مسکن در بخش‌های دیگر استفاده کرد.
همتی افزود: بیشتر مشکل‌های ایجاد شده در بخش تعاونی مسکن به علت ناآگاهی و فعالیت‌های نادرست اعضای هیات مدیره بوده است و تعاونی‌ها جدید باید با دقت بالا اعضای هیات مدیره را انتخاب کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: مبنای انتخاب تعاونی‌ها برتر بر اساس شاخص‌های مانند ظرفیت اشتغال، ارز آوری، توسعه فعالیت‌ها و افزایش توانمندی اعضا بوده است.
محمد علی سلیمی افزود: امسال یک تعاونی از هرمزگان به عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب شده است.
وی گفت: از ابتدای امسال ۱۱۱ تعاونی جدید با تمرکز بر فعالیت‌های دانش بنیان و بر اساس مزیت‌های نسبی منطقه تشکیل شده است.
رئیس اتاق تعاون هرمزگان نیز گفت: با راه اندازی مرکز داوری در اتاق تعاون هرمزگان پرونده‌های حقوقی تعاونی‌ها کمتر از سه ماه تعیین تکلیف می‌شود.
سالاری با اشاره به موضوع آموزش اعضای تعاونی‌ها افزود: بسیاری از چالش‌ها و مشکلات فعلی در تعاونی‌ها بویژه در بخش مسکن به علت ناآگاهی اعضای هیات مدیره و بازرسی بوده است که با راه اندازی مرکز آموزش در اتاق تعاون این مشکلات حل می‌شود.
وی گفت: با واگذاری تصدی گری فعالیت‌های بخش تعاونی به اتاق تعاون، گواهی مبدا صادرات برای بخش تعاونی نیز در این اتاق صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تعاونی های برتر استاندار هرمزگان خلیج فارس بندرعباس تعاونی های گردشگری سفیر تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: این افراد در مقاطع مختلف تحصیلی از میان معلمان، مربیان پرورشی، مدیران و معاونان مدارس شهری و روستایی این استان برگزیده شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد، سه نفر معلم از سه مقطع تحصیلی بوده و پنج نفر نیز شامل مدیر، معاون، معلم پرورشی و ... که برای انتخاب معلم نمونه در سطح کشور نیز معرفی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: انتخاب این معلمان نمونه بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش و بر اساس شاخص‌های تعیین شده صورت گرفته است.

درویشی همچنین از انتخاب ۶ نفر از معلمان استان با عنوان جلوه‌های ویژه معلمی خبر داد و گفت: این افراد فعالیت‌هایی خارج از وظایف معلمی از جمله جلب مشارکت مردمی، تدریس در شرایط بیماری و ... داشته‌اند که از تلاش‌های این معلمان نیز قدردانی می‌شود.

به گفته درویشی، به منظور اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم ستاد‌هایی در مناطق مختلف آموزشی استان تشکیل و در حال برنامه ریزی و فعالیت هستند.

وی از اعزام شماری از معلمان استان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت روز معلم و تقدیر از معلمان نمونه استانی هفته آینده در مرکز استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح