Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:37:21 GMT

بزها هم توانایی چهره خوانی دارند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۴۱۵۲

بزها هم توانایی چهره خوانی دارند

تهران– ایرنا- یک گروه بین المللی از محققان دریافتند که علاوه بر اسب ها، بزها هم توانایی خواندن چهره انسان را دارند.

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، محققان مجموعه ای از تصاویر صورت انسان را به بزها نشان دادند و دریافتند که این گونه جانوری چهره های شاد را به چهره های عصبانی ترجیح می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توانایی از این جهت اهمیت دارد که بزها معمولا برای گوشت و شیر پرورش داده می شوند و برخلاف اسب، سگ و گربه، ارتباط بسیار نزدیکی با انسان ندارند.
در جریان این تحقیقات، محققان بزها را به گونه ای آموزش دادند که از دست آنها غذا بخورند. سپس از چهره افرادی که تاکنون با این بزها ارتباطی نداشتند دو تصویر گرفتند که یکی عصبانی و دیگری شاد بود. در مرحله بعد این تصاویر را در ابعاد واقعی روی کاغذ چاپ کردند و در برابر بزها قرار دادند. در این آزمایش هر بار بزها به سراغ تصاویر چهره شاد رفتند.
در آزمایش مشابهی که روی اسب ها انجام شده است، فشار خون و سطح استرس اسب ها در واکنش به تصاویر عصبانی افزایش یافت. با وجود این که بزها به اندازه اسب ها در جوامع انسانی زندگی نکرده اند و همواره در حاشیه فرهنگ انسانی قرار داشته اند، توانایی قابل توجهی در درک احساسات انسان از روی حالات چهره دارند.
به اعتقاد محققان، تلاش برای اهلی کردن جانوران تاثیراتی بیش از آنچه قبلا تصور می شد، بر قابلیت های حیوانات اهلی گذاشته است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Royal Society Open Science منتشر شده است.
علمی (6)**9259*2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي فشار خون استرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسلونا توانایی مالی جذب یوسوا کیمیش را دارد

اگر قرارداد یوسوا کیمیش قراردادش را تمدید نکند، مقصد بعدی او می‌تواند بارسلونا باشد

طرفداری | در حالی که اصلی‌ترین موضوع این روزهای بایرن مونیخ جست‌وجو برای یافتن مربی جدید است اما هنوز علامت سؤال زیادی پیرامون این باشگاه است. یکی از آن‌ها نیز آینده یوسوا کیمیش است.

به گزارش کریستین فالک و توبی آلتشفل از بیلد؛ بارسلونا خواهان جذب یوسوا کیمیش در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی است، آن‌ها به ویژه پس از تصمیم ژاوی برای ماندن در این باشگاه، برای انجام این‌کار مصمم‌تر شده‌اند.

بیش‌تر بخوانید: یوسوا کیمیش گزینه اصلی بارسلونا برای تقویت پست پیووت در تابستان

ژاوی از طرفداران بزرگ کیمیش است و در بارسلونا نیز این خوش‌بینی وجود دارد که توانایی انجام چنین انتقالی را دارند. حال اگر کیمیش بخواهد از بایرن مونیخ جدا شود و قراردادش که سال 2025 به پایان می‌رسد را تمدید نکند، او یک گزینه جدی برای بلوگرانا خواهد بود. 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ۸۰۰۰ سال پیش، انسان‌ها به اعماق غار تاریک فرانسوی رفتند؛ اما چگونه؟ (+عکس)
  • چهره زن نئاندرتال ۷۵هزار ساله رونمایی شد (+عکس)
  • پیشنهاد یونایتد و پنج تیم اروپایی برای ببر بارسلونا
  • بارسلونا توانایی مالی جذب یوسوا کیمیش را دارد
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند + عکس
  • انسان از چه سنی «پیر» است؟
  • بازسازی چهره زن عراقی از ۷۵۰۰۰ سال پیش / عکس
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی باز زایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی بازرزایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)