Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@10:27:23 GMT

◄ توقف فعالیت شناورهای سافاری بوشهر به 40 روز رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۴۲۲۹

◄ توقف فعالیت شناورهای سافاری بوشهر به 40 روز رسید

تین‌نیوز | 

رئیس هیات مدیره تعاونی لنج‌داران بوشهر از عدم فعالیت شناورهای  استان بوشهر به دلیل افزایش نرخ سوخت در 40 روز گذشته خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  ایرنا، قاسم حلفی دوسری در این خصوص گفت: افزایش قیمت سوخت از 27 هزار ریال به 46هزار و 250 ریال باعث ایجاد اختلال در امر صادرات و مقرون به صرفه نبودن آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او محاسبه قیمت سوخت شناورهای باری در آب‌های داخلی با نرخ بانکرینگ را اشتباه برشمرد و گفت: شناورهای باری این شهرستان به مقصد دبی از 480 مایل مسافت خود تنها 50 مایل را در محدوده آب‌های بین‌المللی تردد می‌کنند

حلفی دوسری گفت: با افزایش اخیر قیمت سوخت اگر مقصد یک شناور سفاری قطر باشد چهار هزار لیتر سوخت نیاز دارد که با توجه به افزایش قیمت گازوئیل، ارزش سوخت سفر به این کشور 200 میلیون ریال و باید 80 میلیون ریال بابت عوارض و غذا هزینه کند، این درحالی است که پیش‌ازاین به‌صورت میانگین بین 160 تا 180میلیون ریال باید برای سوخت و سایر موارد دیگر هزینه می‌شد.

او افزود: کاهش میزان بار صادراتی باعث شده تا شناورهای سفاری متوقف شوند و به‌جای هر 20 روز یک سفر امروز هر 2 تا 3 ماه یک سفر انجام شود.

رئیس هیات مدیره تعاونی لنجداران بوشهر گفت: در زمان حاضر 2هزار و 300 شناور سافاری در استان بوشهر فعال است که به‌طور میانگین روی هر شناور هشت نفر کار می‌کنند و افزایش قیمت سوخت باعث بیکاری آن‌ها شده است.

این مقام مسئول گفت: به دلیل نداشتن درآمد خیلی از ملوانان امکان پرداخت هزینه تامین اجتماعی را ندارند و با تاخیر 2 ماه باید جریمه هم پرداخت کنند که در این شرایط فشار مضاعفی به لنجداران وارد می‌شود.

حلفی دوسری خواستار اجرای اصلاحیه مصوبه آئین‌نامه کالای همراه ملوان شد و گفت: در حالیکه 3 ماه از زمان ابلاغیه این آیین‌نامه می‌گذرد هنوز مردم چشم‌انتظار اجرایی شدن آن هستند

سید علی موسوی گمارانی، رئیس اتحادیه لنجداران و حمل‌ونقل دریایی استان بوشهر نیز با تاکید بر اجرای مصوبه 16 خرداد امسال دولت درباره تامین سوخت شناورهای سفاری گفت: با ابلاغ و اجرای این مصوبه در زمینه تامین سوخت یارانه‌ای برای شناورهای سفاری بخشی از مشکلات فعالان این بخش برطرف می‌شود.

او افزود: براساس این مصوبه باید سوخت باقیمت داخلی در اختیار شناورها قرار گیرد تا دوباره به حرکت درآیند.

حسن جمادی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی لنجداران استان بوشهر نیز دراین‌ارتباط گفت: هرچند قانون ته لنجی اشکالاتی داشت و تلاش‌هایی برای برطرف کردن آن‌ها انجام شد و هم‌اکنون نیز همه موارد آن مطابق میل لنجداران نیست ولی بازهم وجود یک قانون بهتر از نبودن آن است.

او افزود: اولین بند قانون ته لنجی درباره تامین سوخت موردنیاز لنجداران به‌صورت یارانه‌ای است که نه‌تنها اجرانشده بلکه با افزایش یک‌دفعه‌ای قیمت سوخت نیز روبرو شدیم.

جمادی ادامه داد: درگذشته قیمت سوخت موردنیاز برای یک سفر دریایی به‌صورت میانگین 100 میلیون ریال بود اما اکنون به 250 میلیون ریال رسیده است.

او گفت: در گذشته در بندر دلوار روزی 10 شناور سفاری به‌منظور صادرات کالا از این بندر خارج می‌شد اما امروز هفته‌ای یک تا دو خروجی هم انجام نمی‌شود  و همه شناورهای سفاری از دیلم تا نخل تقی در استان بوشهر تعطیل و زمین‌گیر شده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی لنجداران استان بوشهر به فروش شناورها و مهاجرت به استان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: فعالان در این بخش حاضر به اجرای مصوبه دولت در زمینه سوخت هستند ولی خود دستگاه‌های اجرایی مقید به اجرای مصوبه نیستند.

جمادی تاکید کرد: شناورهای سافاری همانند کامیون‌ها حمل‌ونقل بار را انجام می‌دهند ولی کامیون داران سوخت را به نرخ دولتی اما شناورهای سفاری باید سوخت را با نرخ بالا و بین‌المللی دریافت کنند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سوخت شناور لنجداران بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب‌وفاضلاب جزیره خارگ

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عباس غریبی در سفر به استان بوشهر با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار و آخرین اقدامات در حوزه‌های تخصصی و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پایانه های نفتی ایران را تشریح کرد.

وی از اراده جدی و تلاش حداکثری شرکت ملی نفت برای خدمت‌رسانی به محیط پیرامونی خبر داد و گفت: برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب جزیره خارگ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در سال ۱۴۰۲ به تصویب رسیده و تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اظهار کرد: برای کاهش مشکلات و خدمت‌رسانی در کنار مسئولان و مردم هستیم و امیدواریم مدیران استانی طرح اصلاح شبکه آب و فاضلاب جزیره خارگ را در اولویت قرار بدهند.

وی به اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های تخصصی در شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و گفت: سال گذشته اساس کار در این شرکت بر سازماندهی، برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و تخصیص منابع مالی بود و با تخصیص منابع در سال جاری، طرح های مصوب را به طرح‌های اجرایی تبدیل خواهیم کرد تا بتواند نقش مهمی در افزایش تولیدِ کشور داشته باشد.

غریبی با تاکید بر توسعه متوازن و لزوم توجه به مسئولیت اجتماعی، بیان کرد: تخصیص اعتبار به طرح‌های مردمی مسئولیتی است که وزارت نفت از ابتدای دولت سیزدهم آن را در اولویت کارها قرار داده است.

وی بهبود وضعیت بهداشت و درمان، اورژانس هوایی و دریایی و اجرای طرح‌های ورزشی، نوسازی مدارس، نوسازی منازل محرومان و اشتغال‌زا را از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت ملی نفت در جزیره خارگ عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران همچنین به خدمات ارائه شده از عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در سال‌های گذشته برای مردم و ساکنان جزیره خارگ اشاره و یادآور شد: فعال کردن دو شناور مسافربری برای تثبیت وضعیت تردد ساکنان این جزیره، جمع‌آوری روزانه ۱۵ تن زباله و تفکیک و تبدیل آن به کود کمپوست، مدیریت نخاله‌های ساختمانی، گشت‌های شبانه‌روزی برای حفاظت از اراضی، لایروبی قنات‌های قدیمی، برگزاری کلاس‌های فنی حرفه‌ای برای جوانان، اعزام اورژانسی بیماران، حمل مصالح و اثاثیه ساکنان بومی و اختصاص سهمیه پروازی برای بومیان از جمله خدمات صنعت نفت برای مردم جزیره خارگ است.

دیگر خبرها

  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • جریمه ۱۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب‌وفاضلاب جزیره خارگ
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق
  • توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در قم
  • توقف فعالیت پنجمین دوره شورای روانشناسی و مشاوره
  • توقف موقت فعالیت بنادر مسافری هرمزگان
  • جریمه قاچاقچی سوخت در تربت جام