Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:47:15 GMT

زکات جمع آوري شده در زنجان 31 درصد رشد دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۴۵۰۷

زکات جمع آوري شده در زنجان 31 درصد رشد دارد

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - مدير کل کميته امداد امام خميني(ره) استان زنجان گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون جمع آوري زکات در اين استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد رشد نشان مي دهد.

به گزارش ايرنا، هدايت صفري روز دوشنبه در ديدار با آيت الله حسيني زنجاني افزود: طي پنج ماهه امسال پنج ميليارد و 846 ميليون تومان زکات واجب، مستحبي و فطريه در اين استان جمع آوري شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: بر اين اساس از محل جمع آوري زکات طي مدت ياد شده در تامين نيازهاي معيشتي خانواده هاي نيازمند، هزينه تحصيلي دانش آموزان و دانشجويان، جهيزيه زوج هاي نيازمند و کمک هزينه درماني بيماران صعب العلاج کمک شده است.
اين مسئول ادامه داد: با تشکيل شوراي زکات روستايي، مبالغ جمع آوري شده در هر منطقه براي نيازمندان و محرومان همان منطقه هزينه مي شود.
وي بيان کرد: هدف گذاري اعلام شده از سوي کميته امداد کشور مبلغ 12 ميليارد تومان در حوزه زکات استان اعلام شده که اين نهاد مبلغ 13 ميليارد و 500 ميليون تومان جمع آوري کرده است.
به گفته وي، درآمد زکات اين استان سال گذشته 9 ميليارد و 500 ميليون تومان بود که زکات هر منطقه در همان محل هزينه مي شود و هرگز نمي توان زکات يک روستا را جابجا و يا در روستاي ديگري صرف کرد.
آيت‌الله سيد محمد حسيني ‌زنجاني از مراجع تقليد نيز در اين ارتباط با بيان اينکه هر کار خيري صدقه جاري است، گفت: احياي زکات امري ضروري بوده و رعايت مسائل شرعي در جمع آوري و هزينه کرد آن مهم است.
وي خاطرنشان کرد: زکات جمع آوري شده هر منطقه براي نيازمندان همان محل هزينه مي شود و اين امر مهم موجب اعتماد موديان و رفع فقر و محروميت از آن محل مي شود.
به گزارش ايرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعيت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غيرمستمر کميته امداد استان زنجان برخوردار هستند از جمله اين تعداد 13هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بيمار خاص و سرطاني است.
9646/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کاهش پیدا می‌کند.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ مصطفی طاهری امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت- ماه در همایش صنعت برق با اشاره به اینکه سال گذشته قانون مانع‌زدایی از صنعت برق در مجلس تدوین شد، اظهار کرد: برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ هزینه تولید برق ناترازی مالی نداشت و این ناترازی برق به دلیل اجرای این قانون رفع شد.

وی با اشاره به اینکه بدهی دولت به صنعت برق بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: سال گذشته در مجلس ویژه برای صنعت برق ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق چاپ شد تا بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرعت پیشرفت صنعت با پیشرفت سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی یکی نیست، گفت: سالیانه نیاز به مصرف گاز و برق داریم اما تولید متناسب با مصرف نیست و عقب‌ماندگی وجود دارد.

طاهری گفت: به عبارتی با دست خودمان سالانه ۲۵ درصد تولید به واسطه همین ناترازی‌ها که در نهایت با قطع برق و گاز انجام می‌شود، کم شده و به تعطیلی کارخانه منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه بهینه‌سازی در برق، نفت، گاز و حمل و نقل در کشور منابع خوبی در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: فعالان تولید باید از این منابع استفاده مناسب داشته باشند.

کد خبر 749844

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون