Web Analytics Made Easy - Statcounter

این مقام، دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:مستنداتی در این رابطه به دستگاه قضایی رسیده که وجود بزهکاری را تایید می کند و وقوع چنین موردی (بزهکاری) در حین اجرا محرز است.
وی که خواست نام و منصبش ذکر نشود افزود:فیلم و عکس در این زمینه تهیه شده و مستندات موجود، وجود بزه را تایید می کند که همین موارد دلیل اصلی توقف تئاتر با دستور دادستان و مرجع قضایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام توضیح بیشتری در این زمینه نداد.
نمایش مجلس سیاه بازی گربه عبید از 25 مرداد 97 اجرای خود را در شیراز آغاز کرد و تا 28 مرداد به روی صحنه رفت.
قرار بود این نمایش تا 9 شهریور 97 در تماشاخانه لایق واقع در دروازه کازرون شیراز به روی صحنه باشد که اجرای آن متوقف شد.
یکی از مخالفان اجرای این نمایش که در کسوت روحانی است گفته بود: به عنوان یک شهروند، یک ایرانی و یک مسلمان باید اعلام کنم این نمایشنامه هم ضد فرهنگ است، هم ضد ارشاد و هم ضد اسلام.
او در سخنرانی خود در یک مسجد شیراز افزوده بود: آقایان اعضای شورای شهر که به تماشای نمایش رفته اید و به به و چه چه کرده اید، حق شیراز این نیست. خودتان می دانید چه کسانی را هدف گرفته اید؛ آب به آسیاب دشمن نریزید.
اداره کل فرهگ و ارشاد اسلامی فارس به جز ابلاغ حکم توقیف نمایش به کارگردان، در این زمینه واکنش رسمی نشان نداد اما مهدی حاجتی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در توئیتر خود نوشت: هنرمند خودش مرغ نیم بسمل است، نه نانی دارد، نه آبی. با کشتن تئاترش فتح هرات کردید؟به نمایندگی از مردم، معترض و مدعی شما به خاطر این همه بحران در حوزه فرهنگ هستم، مگر می شود حتی از یک تئاتر نگذرید اما هیچ مسئولیتی هم در قبال این همه بحران فرهنگی و اجتماعی نداشته باشید و مدام گردن دیگران بیندازید؟
امیر بهبودنیا کارگردان نمایش گربه عبید هم در صفحه شخصی اش نوشت:من مسلمانم! کارم فرهنگسازی است. با وجود مجوز، در روز شنبه به احترام شهادت امام محمد باقر (ع) اجرای نمایش را به خواست خود لغو کردم. تهمت زدن به دیگران گناه بزرگی است باید پاسخگوی این تهمت ها باشید. شما با چشم خود گربه عبید را دیده اید که به من، مسئولین اداره ارشاد و اعضای شورای شهر تهمت ضد اسلام و ضد فرهنگ زدید؟
این نویسنده و کارگردان در گفت و گو با خبرنگار یک روزنامه چاپ شیراز، شائبه طرح مباحث ضد دینی در نمایشش را رد کرد و گفت: فیلم نمایش موجود است و حاضرم با هر کارشناس دینی به تماشای آن بنشینم و به تک تک ادعاها پاسخ دهم.
بهبودنیا گفت:'ذات نمایش های سیاه بازی نقد اجتماعی است که گربه عبید هم از آن مستثنی نیست، اما به هیچ وجه هیچ یک از ارکان حکومت در آن مورد نقد قرار نگرفته اند.
6113/ 1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت تئاتر عضو شورای اسلامی شهر فرهنگی و اجتماعی گربه مسلمان رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | گزارش جالب یک فرش‌فروش خوش‌ذوق از بررسی کیفیت فرش توسط دو گربه!

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901175

دیگر خبرها

  • ببینید | گزارش جالب یک فرش‌فروش خوش‌ذوق از بررسی کیفیت فرش توسط دو گربه!
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست