Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@02:58:47 GMT

مجوز ساخت 6 سيلوي جديد در خوزستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۵۳۶۰

مجوز ساخت 6 سيلوي جديد در خوزستان صادر شد

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مديرکل تعاون روستايي خوزستان گفت: مجوز ساخت 6 سيلوي جديد براي نگهداري استاندارد گندم توليدي استان در شهرهاي خوزستان صادر شد.

مهدي صياحي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مجوز ساخت سيلوي 30 هزار تني در شهرهاي اهواز، شوش، حميديه ، کارون و احداث سيلوي 20 هزار تني در باوي (ملاثاني) و 10 هزار تني در رامهرمز صادر شده و اميدواريم در ماه هاي آينده عمليات اجرايي اين سيلوها شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: با توجه به اينکه يکي از فعاليت هاي اصلي و مهم تعاون روستايي خوزستان خريد محصولات پائيزه به صورت تضميني است، نيازمند ساخت و احداث سيلو در مناطق مختلف هستيم.
صياحي افزود:گندم که يک محصول راهبردي به شمار مي رود به مراقبت ويژه نياز دارد و با توجه به اينکه اغلب ظرفيت فضاي ذخيره سازي گندم تعاون روستايي ، مراکز روباز تا بارگيري و ارسال به سيلوها بود برنامه ساخت سيلوهاي جديد در مناطقي که ظرفيت بالايي در توليد گندم داشتند دنبال شد.
وي گفت:جداي از موضوع دريافت مجوز ساخت سيلو ، به دنبال تامين اعتبارات و تسهيلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي هستيم و خوشبختانه زمين مورد نياز براي احداث سيلو ها نيز تامين شده است.
بر اساس آمار شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه چهار کشور هم اکنون ظرفيت نگهداري و ذخيره سازي گندم در فضاهاي استاندارد و روباز در کل خوزستان حدود 1.2ميليون تن است.
امسال استان با وجود اينکه خوزستان با بحران طبيعي خشکسالي رو به رو بود يک ميليون و 343هزار تن گندم به نرخ تضميني از کشاورزان استان خريداري شد که از اين حيث خوزستان رتبه نخست کشوري را در ميزان خريد گندم براي سومين سال متوالي به خود اختصاص داد.
حدود 800 هزار تن گندم توسط مراکز خريد وابسته به تعاون روستايي استان و بقيه توسط شرکت غله خريداري شد ضمن آنکه بخشي از گندم توليدي مرغوب استان نيز به صورت آزاد توسط بخش خصوصي براي کارخانه هاي ماکاروني و بيسکويت سازي به ديگر استان ها حمل شد.
در سال زراعي جاري به دليل خشکسالي و کاهش شديد بارندگي در فصول پاييز و زمستان ، 280هزار هکتار از کشتزارهاي گندم ديم و 100هزار هکتار از گندم آبي خوزستان به دليل نبود آب ، کمي بارندگي و بالا رفتن تنش آبي از بين رفت و تنها برداشت گندم در سطح 350هزار هکتار گندم آبي انجام شد.
در استان خوزستان سالانه 15.8ميليون تن انواع محصولات باغي و زراعي به ارزش 70تا 80هزار ميليارد ريال از سطح 1.2ميليون هکتار توليد مي شود که در صورت اجراي کامل طرح 550هزار هکتاري رهبر معظم انقلاب تا سال 1400 توليد کل محصولات زراعي و باغي خوزستان به رقم 25ميليون تن خواهد رسيد ضمن آن که از اين رهگذر 300 هزار فرصت شغلي جديد ايجاد مي شود.
بر اساس برآورد رسمي سازمان جهاد کشاورزي خوزستان با اجراي کامل طرح 550هزار هکتاري ، خوزستان توان توليد غذاي مورد نياز 30ميليون نفر از جمعيت کشور را خواهد داشت.
گندم ، نيشکر ، چغندرقند ، مرکبات ، برنج ، خرما ، سبزيجات و صيفي جات مهمترين محصولات کشاورزي خوزستان را تشکيل مي دهد که حدود هفت ميليون تن آن را نيشکر تشکيل مي دهد.
6065/6068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ یاسر شریفی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در گفت و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: تا کنون بیش از پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم در این شهرستان برداشت شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار تن و ۲۳۳ کیلوگرم گندم توسط ۲ مرکز خرید در این شهرستان از کشاورزان خریداری شده است.

شریفی تصریح کرد: ۳۶ دستگاه کمباین در شهرستان فعال شده است و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ کمباین تا پایان برداشت وارد شهرستان شود.

شایان ذکر است در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، در سطح ۱۴ هزار هکتار از مزارع شهرستان خرمشهر گندم کشت شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز پیش بینی کرد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول گندم از سطح مزارع استان برداشت و روانه سیلوها شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900640

دیگر خبرها

  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر