Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - گزارش ها حاکی از آن است که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی تنها در بین پنج لیگ فوتبال معتبر اروپایی یعنی لیگ برتر انگلیس، لالیگا، بوندسلیگا، سری آ و لوشامپیونه (فرانسه) مبلغی تقریبی معادل 4.5 میلیارد یورو هزینه شد که با سود و زیان برخی از تیم ها همراه بوده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری «فاکس اسپرتس آسیا» روز دوشنبه نوشت: پنجره نقل و انتقالات همواره موجب جابجایی مبالغ هنگفتی پول در فوتبال جهان می شود و پنجره تابستان فصل جاری هم از این قاعده مستثنی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بین، برخی از بازیکنان موجب تورم قیمت ها در بازار شدند، اما شاید دلیل آن ارزش پیش بینی شده آن ها طی سال های آتی باشد، به عبارت ساده تر، آنها برای درآمدزایی روی بازیکنان تازه وارد خود سرمایه گذاری بلند مدت می کنند.
این تارنما در این گزارش با توجه به تفاوت ارزش یک بازیکن در بازار و قیمت پرداخت شده در ازای او، به تعدادی از ارزشمندترین نقل و انتقالات تابستانی پرداخته است.

** تیبو کورتوآ
دورازه بان بلژیکی و تازه وارد کهکشانی ها پس از تنش ها و درگیری های فراوان در نهایت رضایت نامه خود را برای جدایی از چلسی دریافت کرد.
گزارش ها حاکی از آن است که کورتوآ به دفعات از حضور در تمرین آبی های لندن سر باز زد و همین امر موجب شد تا سفیدپوشان اهرم فشار را برای جذب یکی از گرانقیمت ترین بازیکنان تیم ملی بلژیک در جام جهانی 2018 در اختیار داشته باشند.
در نتیجه این فشار، باشگاه چلسی مجبور شد سنگربان شماره یک خود را با قیمت 35 میلیون یورو به فروش برساند، معامله ای که با توجه به ارزش 65 میلیون یورویی او در بازار، سود قابل توجهی را برای بالانشینان در سانتیاگو برنابئو به ارمغان آورد.

** داگلاس کاستا
کاستا که پس از یک فصل حضور به صورت قرضی در یوونتوس پس از قهرمانی این تیم در سری آ ایتالیا، با فعال شدن بند موجود در قراردادش توسط باشگاه ایتالیایی به صورت دائمی ساکن تورین شد، با قراردادی به مبلغ 40 میلیون یورو آلیانس آرنا را ترک کرد.
در واقع پس از درخشش کاستا در سری آ، ارزش تخمینی او در بازار به 55 میلیون یورو افزایش یافت، رقمی که آن را به معامله ای پر منفعت برای بانوی پیر تبدیل کرد.

** آرتورو ویدال
ویدال در تبادلی پر سر و صدا با مبلغی غافلگیر کننده آلیانس آرنا را به مقصد نیوکمپ ترک کرد؛ بارسایی ها که پس از خداحافظی «آندرس اینیستا» هافبک خلاق و پر سابقه خود به دنبال جایگزینی مناسب برای او بودند با پرداخت 18 میلیون یورو ویدال را به نیوکمپ کشاندند؛ با توجه به ارزش کنونی این بازیکن در بازار (35 میلیون یورو)، سودی دو برابری نصیب آبی اناری پوشان شده است.

** سلیف سانه و جانی اوانز
در این فهرست دو خرید جدید تیم شالکه صفر 4 آلمان به چشم می خورد.
سانه از هانوفر به این تیم آمده و با تجربه ای زیاد در بوندسلیگا جایگاه خود را در ترکیب اصلی این تیم تثبیت کرده است.
در واقع، شالکه با پرداخت 7 میلیون یورو بابت این بازیکن که در بازار ارزشی معادل 18 میلیون یورو دارد، مبلغی به اندازه 11 میلیون یورو در هزینه های خود صرفه جویی کرد، این در حالی است که حالا خط دفاعی این تیم می تواند از مدافعی باتجربه بهره ببرد.
اوانز هم که از لسترسیتی به شالکه آمده است، با اختلاف قیمتی مشابه در بازار و قیمت خریداری شده، برای باشگاه آلمانی سود فراوانی را به ارمغان آورده است. آن ها این بازیکن را که در بازار 15 میلیون یورو ارزش دارد، با پرداخت 4 میلیون یورو جذب کردند.
ورزشی**3991**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش پنجره تابستاني فوتبال اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید امیری در لیست خروج تابستانی پرسپولیس

وحید امیری در برنامه فصل آتی پرسپولیس قرار ندارد و این ستاره پابه سن گذاشته در نقل‌وانتقالات تابستانی، احتمالا به تیم دیگری خواهد رفت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شنیده می‌شود که وحید امیری فصل آتی، با پیراهن خیبر خرم‌آباد در لیگ برتر بازی خواهد کرد تا دین خود را به استان زادگاهش ادا کند.

کاپیتان دوم پرسپولیس بعداز مصدومیت قبل از جام جهانی، نتوانست در قطر نمایش های درخشانش را تکرار کند و کی‌روش مهره محبوب خود را آماده ندید. امیری اما قبل از جام ملت‌های آسیا هم مصدوم شد و بار دیگر یک میدان مهم تیم ملی را از دست داد و ماه‌ها نتوانست برای پرسپولیس به میدان برود.

از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد او در پازل تاکتیکی سرمربی برزیلی قرار ندارد و اوسمار در صورت تمدید قرارداد تمایل دارد، بازیکنان جوان تر را به خدمت بگیرد. مالکان جدید هم بعید است نظری غیر از این داشته باشند.

دیگر خبرها

  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • قرارداد یکی از بدترین خریدهای تاریخ میلان در انتهای فصل به پایان می‌رسد
  • نیمکت‌های داغ فوتبال اروپا؛ کدام تیم‌ها سرمربی‌شان را عوض می‌کنند؟ / آن تایم
  • رباط صلیبی لوکاس هرناندز پاره شد؟
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد
  • تاتنهام با دو سناریو به سراغ نقل و انتقالات تابستانی می‌رود
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • وحید امیری در لیست خروج تابستانی پرسپولیس