Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: حجت الاسلام سیدحمید روحانی رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه ۱۲ شهریور در نشست خبری بررسی حادثه مدرسه فیضیه قم با اشاره به هشدار امام راحل نسبت به خطر تحجر در حوزه علمیه قم گفت: آیا این عناصر متحجر و مارهای خوش خط و خال بعد از رحلت امام از میان رفته اند یا هنوز مشغول به فعالیت هستند؟

وی ادامه داد: ما برای شناخت این مارهای خوش و خط و خال چند راه داریم ، از جمله شناخت ویژگی هایشان یک ویژگی آنها این است که سکولارند و به شدت دنبال آن هستند که حوزه ها را برگردانند به زمان قبل از انقلاب که هیچ کاری با سیاست نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی گفت: دومین ویژگی شان این است اشرافی و رفاه طلبند و می خواهند راه علی ع را فراموش سازند ؛ من از اصحاب رسانه می خواهم که به حوزه های علمیه بروند و زندگی این عناصر متحجر و سکولار را از نزدیک ببینند.

وی افزود: اینها سعی می کنند مرجعیت و آینده حوزه و روحانیت را در دست بگیرند. امریکا و استکبار از مرجعیت ضربه های سنگینی خورده است و تلاششان این است که این نهاد را از طریق تربیت عناصری در دست بگیرند و امروز آمریکا عناصری را در حوزه در آب نمک خوابانده است.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: ویژگی دیگر این عناصر این است که به طور کلی حرفی از ظلم و استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر آنها این است که نه تنها به فکر مردم نیستند بلکه اگر ببینند کسانی در حوزه به فکر مردم هستند تا منافع مردم را تامین کنند با آنها شروع به مخالفت می‌کنند.

روحانی تصریح کرد: در تجمع مرداد ۹۷ دیدید که چگونه خواب عناصری که به دنبال سازش با آمریکا هستند آشفته شد. چه اتفاقی افتاد که از روزنامه های زنجیره ای تا عناصر آمریکا در حوزه و آنهایی که به فکر مرجعیت خود در آینده بودند دچار استیصال شده و به صحنه بیایند.

وی افزود: حوزویان تنها به وظیفه اسلامی شان عمل کردند و گفتند که مردم در فشار اقتصادی هستند
می دانید که آمریکا از حوزه و فیضیه انقلابی می ترسد.

روحانی گفت: آمریکا از فیضیه ناآرام وحشت دارد و می داند اگر فیضیه به وضعیت سابق خود برگردد روز بدبختی او خواهد بود.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سازشکاران و طرفداران برجام از فیضیه خروشان وحشت دارند، اظهار داشت: آمریکا فیضیه‌ای را دوست دارد که خاموش باشد حوزه ای را می طلبد که آرام باشد و طلابی را که برده و گوش به دهان باشند.

وی تصریح کرد: در نهضت امام دیدیم کسانی که نقش نیروی پیاده نظام را جوانان ایفا کردند. امام خمینی اشتباهات جوانان را تحمل می کرد و سعی می کرد آنها را هدایت کند.

روحانی گفت: روزی که انقلاب شد، هم دانشگاهیان از حوزویان متنفر بودند و هم حوزویان از دانشگاهیان در حالیکه امام خمینی(ره) در مدتی کوتاه کاری کردند که همین دانشگاه ها بزرگترین تظاهرات را به نفع انقلاب برگزار کردند.

وی ادامه داد: دشمن خوب دریافته است که نقش جوانان در انقلاب چقدر مهم بود. آنچه در تجمع فیضیه مرداد ۹۷ دیده شد خیزش جوانان بود که موجب وحشت آمریکا شد چراکه که می دانند اگر جوانان حوزه و دیگر جوانان از فیضیه شروع به خیزش علیه آمریکا کنند کار آنها تمام است.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: شعارهایی در فیضیه داده شد که برخی به آنها برخورد؛ شعار «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» شعاری سازنده هشدار دهنده و مقدس است که می خواهد بگوید ای کسانی که کاخ نشین شده اید و به محافظ داشتن عادت کرده اید هوشیار باشید و از بزرگانی که آلوده به این قدرت و امکانات شده اند عبرت بگیرید فکر نکنید که چون در برج عاج نشسته اید همیشه می توانید قدرت نمایی کنید هرجا باشید مرگ سراغ شما هم می آید.

وی خاطرنشان کرد: این یک هشدار بسیار عمیق و اخلاقی برای کسانی بود که عبرت بگیرند درباره شاه نیز چنین تعابیری به کار می بردند و می گفتند ای که می نازی به تخت پادشاهی یاد پدرت باش که چگونه از دنیا رفت.

روحانی گفت: یک سری خواستند بگویند که این شعار یعنی اینکه هاشمی در استخر کشته شده و دوم اینکه تهدید به مرگ کرده اند.

وی ادامه داد: دستگاه تبلیغاتی دولت تلاش کرد که با دروغ و ایجاد توطئه جوی را علیه حوزه ایجاد کند که بگویند عده‌ای می خواهند دولت و رئیس جمهور را تهدید به مرگ کنند و نهضتی به راه بیندازند که از آنجایی که این دولت به دلیل عملکردش هیچ جایگاه و محبوبیت در میان مردم ندارد این نقشه تیم رسانه ای دولت نیز به جایی نرسید.

روحانی بیان داشت: از زمانی که مرحوم هاشمی رحلت کرد رسانه های خارجی مترصد این بودند بگویند که هاشمی در استخر کشته شده در آن زمان موفق به این کار نشدند ولی حالا مستمسکی پیدا کردند که بگویند با توجه به این شعارها هاشمی در استخر کشته شده و آنهایی هم که زبان آمریکا در داخل هستند یا با جدیت در حال پیگیری این ادعا هستند.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما این کانون فساد و لانه های فسادی که در حوزه شکل گرفته و قصد مرجع سازی و تخریب حوزه ها را دارد، در آینده معرفی می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حوزه سکولاریسم حمید روحانی ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح پنج شنبه در شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان بین دو قطب شرقی و غربی تقسیم شده و یک بخش در دست کمونیست و یک بخش در دست لیبرالیسم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در چنین شرایطی هیچ پایگاهی برای اسلام و حق و انصاف وجود نداشت اما خداوند با پیروزی انقلاب اسلامی این ابرقدرت‌ها را غافلگیر کرد.

عبادی با تأکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلابی نیز تمام قدرت‌ها جلوی ما ایستادند و به قول خودشان همه گزینه‌ها را روی میز داشتند، گفت: اتفاقاتی چون حادثه طبس و شکست نظامی آمریکا نمونه‌ای از حمایت‌های الهی از ایران و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه هر دولتی که بر سرکار آمد سیاست‌های خود را در حوزه فرهنگ چه عفاف و حجاب و چه تکریم زبان فارسی اجرا کرد، ادامه داد: این موضوع آسیب‌هایی را وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مردم همواره از ما عدالت را می‌خواهند، یادآور شد: همه ما باید در راستای اجرای قانون اساسی و عدالت و فرهنگ عفاف و حجاب قدم برداریم و از فرصت دولت سیزدهم نیز در این زمینه بیشترین استفاده را داشته باشیم.

عبادی ادامه داد: در حوزه عفاف و حجاب همه دستگاه‌ها باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند و مسئولیت تنها بر عهده یک نهاد نگذاریم.

وی با بیان اینکه در کنار عمل به قوانین باید با جوانان و نوجوانان خود صحبت بکنیم، گفت: جوانان و جوانان ما گوش شنوا دارند.

نماینده ولی فقیه در زمینه اتفاقات ۶ ماه گذشته در غزه اظهار کرد: لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست و تاریخ استعمار و استکبار پر از جنایت و آدم کشی است.

عبادی با بیان اینکه لیبرال دموکراسی دروغ‌ها و جنایت‌های خود را توجیه می‌کند، یادآور شد: اما امروزه مردم همه کشورهای جهان هشیار شده‌اند و در سراسر جهان از قشرهای مختلف برای نجات بشریت فریاد می‌زنند.

کد خبر 6088452

دیگر خبرها

  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم
  • فیلم/ خاطره عجیب فؤاد ایزدی از دوران تحصیل در آمریکا
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار