Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر همکاری‌های علمی بین‌الملل سازمان سمت از تألیف کتب سازمان سمت برای کشورهای آسیایی و اروپایی خبر داد و گفت: تا کنون توانسته‌ایم با کشورهایی نظیر چین، آذربایجان و افغانستان و عراق همکاری برای تألیف کتب داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شهره روغنی مدیر همکاری‌های علمی بین‌الملل سازمان سمت در نشست خبری که ظهر امروز در این سازمان برگزار شد، گفت: تعاملات سازمان سمت در حوزه بین‌الملل با کشور افغانستان شروع شد که این تعاملات بدون قصد انتفاع علمی و یا صدور انقلاب اسلامی بود و به همین منظور 59 عنوان کشور برای دانشجویان افغانی منتشر کردیم که مؤلفان افغانی این آثار را به رشته تحریر درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتباط مؤثری با اعضای هیأت علمی سازمان با دانشگاه‌های مختلف در دنیا برقرار کردند و 21 عنوان کتاب به عربی ترجمه کردیم تا برای کشورهای عراق، لبنان و حتی مصر که ارتباط سیاسی مناسبی با ایران ندارد نیز از این کتاب‌ها استفاده کند. همچنین عربستان نیز یکی از کتب این سازمان را به عربی ترجمه و در دانشگاه ملک سعود تدریس می‌کند.

روغنی ادامه داد:‌ 10 عنوان کتاب به انگلیسی منتشر کردیم و در آذربایجان نیز با دانشگاه خزر ارتباط داریم که توانسته‌ایم چهار عنوان کتاب را به این دانشگاه عرضه کنیم. در چین نیز سه عنوان کتاب به زبان چینی داشتیم و همچنین طی قراردادی بنا شده تا کتاب‌هایی که در ایران درباره چین منتشر شده را به اطلاع کشور چین برسانیم و آنها نیز در مقابل این کار را برای ما انجام دهند.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌الملل سازمان سمت گفت: 26 فعالیت برای تهیه محتوای علمی داشتیم که از این 26 عنوان 18 عنوان کتاب چاپ شده تا دانشجویان خارج از کشور بتوانند زبان فارسی را بیاموزند. به زبان اردو نیز یک عنوان کتاب منتشر کردیم و از کمک هزار و 600 استاد برجسته بهره بردیم.

در ادامه این نشست خبری سعیدی معاون نظارت علمی و فنی سازمان سمت به تأسیس واحد مشارکت یا دفتر همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: طی تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی دفتر همکاری‌های علمی را تأسیس کرده‌ایم و یکی از وظایف دفتر شهر قم سازمان سمت این است که آثار برتر و فاخر در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی با رویکرد اسلامی را به ما اطلاع دهد تا سازمان سمت بر اساس معیارها و پس از ارزیابی‌ها اقدام به انتشار این کتب نماید.

وی تأکید کرد: امسال 43 عنوان کتاب تا آخر مهرماه به چاپ می‌رسد و سال 96 نیز 130 عنوان کتاب چاپ اول داشتیم که امسال نیز امیدواریم به این عدد برسیم. همچنین امسال 203 عنوان کتاب نشر مجدد داشتیم که این رقم در سال پیش 703 عنوان کتاب بود.

انتهای پیام/4060

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مدال نقره و یک برنز سهم کشتی گیران فارسی در مسابقات آسیایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، ورزشکاران فارسی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، یک مدال نقره و یک برنز  را از آن خود کردند.
مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از صبح امروز در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد. در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی کشتی گیر استان فارسی تیم ملی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۳ حریفی از چین به برتری رسید.

رستمی در نیمه نهایی ۱۰ بر صفر کشتی گیر قزاقستانی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت اما  در دیدار نهایی مقابل شینگو هارادا از ژاپن مغلوب شد و مدال نقره را بر گردن آویخت.
**********
امیر رضا ده بزرگی دیگر کشتی گیر استان فارسی هم در وزن ۶۰ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر ، حریفی از چین تایپه را از پیش رو برداشت.

ده بزرگی در دور سوم ، کشتی گیر تاجیکستانی را با نتیجه ۸ بر ۵ از پیش رو برداشت ، اما در مرحله نیمه نهایی نتیجه را به فرنگی کار قرقیزستانی واگذار کرد و راهی دیدار رده بندی شد.

ده بزرگی در دیدار رده بندی ، ۹ بر صفر حریف چینی را برد و بر سکوی سوم این وزن ایستاد. 

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • یک مدال نقره و یک برنز سهم کشتی گیران فارسی در مسابقات آسیایی
  • ثروتی به نام زبان فارسی + فیلم
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟
  • (ویدئو) آموزش سردادن «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» به زبان فارسی به آمریکایی‌ها