Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-25@22:09:35 GMT

پارک ژوراسیک تهران | دایناسورهای متحرک !

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۶۴۲۲

در بوستان ژوراسیک، دایناسورها به اندازه های واقعی طراحی شدند طوریکه پلک می زنند و دست و پای خود را زیبا تکان می دهند. همین طور یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از داخلش بیرون می آید و مجدد به داخل تخم برمی گردد در این پارک طراحی و اجرا شده است.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: تهران عکس عکس روز عکس منتخب تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مست عشق و حواشی یک پوستر

برای بررسی این موضوع و به‌بهانه شروع اکران این فیلم، مروری بر روند کلی این پروژه داشتیم و با رامین رستمی، طراح پوستر این فیلم گفتگو کردیم. او با اشاره به اینکه این پوستر در مدت‌زمان کمی طراحی شده است، گفت که پوستر اصلی ظرف چندروز آینده رونمایی خواهد شد.

مروری بر حواشی «مست عشق»

به گزارش هم‌میهن، شاید بتوان گفت فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی که مراحل تولید خود را از سال ۹۸ آغاز کرد، یکی از پرچالش‌ترین پروژه‌های سینمایی بوده که حواشی تا امروز نیز دست از سر این فیلم برنداشته است. از انتخاب بازیگر گرفته تا اختلاف با سرمایه‌گذار ترک و اکران و رونمایی از پوستر.

اواخر شهریورماه سال ۹۸ اعلام شد که حسن فتحی قرار است فیلم «مست عشق»، داستان زندگی مولانا و شمس، را بسازد که مهران برومند، تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارد و فرهاد توحیدی و حسن فتحی فیلمنامه آن را نوشته‌اند.

هنوز خبر‌ها درباره فیلم جدید حسن فتحی داغ بود که نام شهاب حسینی به‌عنوان بازیگر نقش «شمس تبریزی» اعلام شد. نقش مقابل او یعنی نقش «مولانا» نیز به پارسا پیروزفر تعلق گرفت.

در تاریخ ۱۶ مهرماه سال ۹۸، فیلمبرداری «مست عشق» آغاز شد. هنوز خبر رسمی اتمام فیلمبرداری این اثر تمام نشده بود که ناگهان سروکله ویروس همه‌گیر کرونا در جهان پیدا شد، درنتیجه سرنوشت این اثر همچنان نامشخص ماند.

خبر نیمه‌کاره ماندن این فیلم اعلام شده بود، اما ازطرفی ویدئویی از سکانس‌های تازه «مست عشق» منتشر و ازسوی روابط‌عمومی سرمایه‌گذار ترک فیلم اعلام شد که تدوین نهایی به پایان رسیده و در آذرماه سال ۹۹ و در هفته جهانی مولانا، پخش جهانی آن آغاز خواهد شد.

همچنین اعلام شد که این فیلم قرار است در قالب یک مینی‌سریال ۸ قسمتی پخش شود. کارگردان این فیلم در واکنش به این اتفاق گفت که هرگونه دخل‌وتصرف در تدوین و امور فنی فیلم، واجد پیگرد قانونی است.

پس از گذشت چند ماه از اعلام خبر پخش «مست عشق» در قالب سریال از یک‌شبکه ماهواره‌ای و جنجال‌هایی که در پی داشت، فرهاد توحیدی، نویسنده فیلمنامه این فیلم با انتشار تصویری از یک‌نامه از حل اختلاف سرمایه‌گذاران ایرانی و ترک «مست عشق» خبر داد.

درنهایت خبر اکران این فیلم به‌صورت همزمان در ایران و ترکیه اعلام شد که خبر شوکه‌کننده‌ای بود، یعنی انتظار‌ها برای تماشای مولانا و شمس تبریزی در پرده سینما به پایان رسیده است و عاقبت این فیلم، ختم به اکران می‌شود.

این فیلم ابتدا قرار بود که از عید فطر (۲۲ فروردین‌ماه) اکران شود، اما به ۲۹ فروردین‌ماه موکول شد. اما این پایان ماجرا نبود و اکران فیلم یک‌هفته به تعویق افتاد. این درحالی‌است که «مست عشق» ماه‌ها به‌صورت کامل آماده اکران بوده است.

درنهایت پس از تعویق یک‌هفته‌ای در نمایش فیلم «مست عشق»، این فیلم از پنج اردیبهشت‌ماه با تعیین رده‌بندی سنی بالای ۱۵ سال، روی پرده سینما‌ها رفت و پیش‌فروش بلیت‌های این فیلم نیز از چندروز پیش آغاز شده است.

پوستری که حاشیه‌ساز شد

پوستر رسمی این فیلم به فاصله چندروز پیش از آغاز اکران عمومی، رونمایی شد. این درحالی‌است که به نظر می‌رسد پوستر که به‌نوعی اولین مواجهه مخاطبان با فیلم است، در قدم اول با شکست مواجه شده است. از چندروز پیش مخاطبان و طراحان مختلفی نسبت به این طرح واکنش‌های منفی نشان داده‌اند.

رامین رستمی، طراح پوستر «مست عشق» گفت: ما برای طراحی این پوستر زمان کمی، در حد چند روز داشتیم و قرار شد که برای پیش‌فروش فیلم، یک طرح اولیه از پوستر رونمایی کنیم تا پوستر اصلی فیلم کمی بعدتر ارائه شود. احتمال دارد که این پوستر اصلی هفته آینده رونمایی شود و طرح متفاوتی دارد. همچنین قرار است یک پوستر بین‌المللی هم برای این فیلم طراحی کنیم.

طبیعتاً به‌دلیل فرازونشیب‌هایی که این پروژه در بازه زمانی ۵ ساله طی کرده، توجه مخاطبان زیادی را به خود معطوف کرده است. در این شرایط رونمایی از یک پوستری که به‌عنوان پیش‌طرح ارائه شده است، تصمیم عجیبی به نظر می‌رسد.

رستمی در این رابطه گفت: «مست عشق» پروژه بزرگی است و طبیعتاً نمی‌توان همه را راضی نگه داشت. فکر می‌کنم حتی پوستر اصلی هم با انتقاداتی مواجه شود و این طبیعی است. ما وقتی سفارش‌دهنده داریم باید نهایتاً تهیه‌کننده و کارگردان در وهله اول پوستر را بپسندند که این اتفاق هم افتاد.

محدودیت‌هایی هم داشتیم مانند لوگوتایپی که برای این فیلم طراحی شده بود و باید در پوستر نیز از همان لوگوتایپ استفاده می‌کردیم. فکر می‌کنم پوستر وظیفه اطلاع‌رسانی خود را انجام داده است، اما مسلماً نقص‌هایی دارد و من هم این موضوع را قبول دارم.

بازیگرمحور بودن، یکی از آفت‌های بزرگی است که گریبان پوستر فیلم‌های سینمایی و سریال‌های ما را گرفته است. گویا طراحان فارغ از توجه به روایت و کانسپت فیلم، پوستر را با محوریت بازیگران شاخص اثر طراحی می‌کنند. مسئله‌ای که در پوستر «مست عشق» نیز به چشم می‌خورد.

اکثر انتقاد‌ها از پوستر «مست عشق» نیز مبنی بر این است که بدون خلاقیت طراحی شده و صرفاً عکس ۲ بازیگر این فیلم در کنارهم قرار گرفته است. گویا طراح، بدون تماشای این فیلم، دست به طراحی زده است.

رستمی دراین‌باره توضیح داد: من فیلم «مست عشق» را برای طراحی پوستر تماشا کردم. اما متاسفانه ما اکنون در اغلب پوستر‌های سینمایی چیزی از خود فیلم نمی‌بینیم و صرفاً چهره‌های مطرح روی پوستر قرار می‌گیرند. انگار به‌نوعی توجه به جنبه‌های هنری پوستر موردغفلت واقع می‌شود.

مولفه‌های یک پوستر خوب

محمد تقی‌پور، طراح پوستر، یکی از افرادی است که در صفحه مجازی خود نسبت به کیفیت پایین این طراحی واکنش نشان داد و اعلام کرد که طراحی پوستر این فیلم ابتدا به او پیشنهاد شده بود، اما به‌دلایلی این کار به سرانجام نرسید.

برای درک این نکته که یک پوستر خوب باید چه نکات و استاندارد‌هایی را در خود داشته باشد، با این طراح صحبت کردیم و او عنوان کرد: طراحی پوستر فیلم، یک وظیفه‌ای بر گردن طراح دارد، زیرا اولین مسئولیتی که پوستر دارد این است که نظر مخاطبان را جلب کند.

ما زمانی که در طراحی پوستر فیلم فاکتور‌های فنی و محتوایی لازم را رعایت کنیم، این‌ها به‌درستی کنار هم قرار می‌گیرند و مانند اجزای یک ماشین، بهره‎‌وری لازم را به ما خواهند داد.

اگر درنهایت هرکدام از این قطعات دچار مشکل شوند، از میزان تاثیرگذاری آن پوستر کاسته می‌شود. رعایت نکات مختلفی مانند ترکیب‌بندی و ساختار، استفاده به‌اندازه و به‌جا از عناصر بصری، چیدمان مناسب متن، توجه به ایده و ازطرفی توجه به محتوای فیلم و انتقال اتمسفر فیلم به پوستر، از نکاتی است که باید در طراحی پوستر یک‌فیلم موردتوجه قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • ابزار کشنده زورگیران دهه هشتادی پارک چیتگر تهران را ببینید | تصویر
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید چه تغییراتی می‌کند؟
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق