Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشستی با عنوان «تحولات نیم‌قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری» از سوی پژوهشکده تاریخ معاصر  برگزار می شود.

در این نشست، غلامعلی حدادعادل ، موسی حقانی و خسرو معتضد حضور خواهند داشت.

رونمایی از یکی از جلدهای کتاب «یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار» (تحولات نیم‌قرن اخیر تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری) بخش دیگری از برنامه‌های نشست یادشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالحسن عمیدی نوری (۱۲۸۲ ـ ۱۳۵۹) از سال‌های دانشجویی مقالاتی در روزنامه‌های «ستاره ایران» و «طوفان» می‏‌نوشت. او پس از مدتی دادیار دادستان تهران و وکیل دادگستری شد و مدتی نیز صاحب امتیازی روزنامه «داد» و مدیریت روزنامه‌های «پرورش» و «نوروز ایران» را به‌دست آورد. وی تا ۱۳۳۲ به سمت وکالت دادگستری اشتغال داشت. شایان ذکر است که عمیدی نوری یکی از افراد مؤسس اتحادیه مطبوعات ایران بود. او که خاطرات عمر خویش را ثبت کرده است، به دلیل نزدیکی و مؤانست با جمعی از نخست‌وزیران و چهره‌های موثر در حاکمیت پهلوی اول و دوم و اشراف آگاهانه بر چرایی تغییر و تحولات در جریان سیاست‌گذاریها و جایگزینی‌های مقامات سیاسی در دوره‌های مختلف حکومت پهلویها، اطلاعات مفیدی درباره این دوره در اختیار علاقه‌مندان به تاریخ معاصر قرار داده است. با توجه به اهمیت این خاطرات، پژوهشکده تاریخ معاصر انتشار آن را در دستور کار قرار داده و تا کنون ۵ جلد از آن به همت این پژوهشکده روانه بازار کتاب شده است. در نشست «تحولات نیم‌قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری» که سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد، ششمین جلد از این کتاب رونمایی خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ساعت ۱۶ تا ۱۸ به پژوهشکده تاریخ معاصر واقع در تهران، الهیه، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، نبش خیابان چناران، شماره ۱۵ مراجعه کنند.

کد خبر 4392875

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشکده تاریخ اسلام تاریخ معاصر نشست هم اندیشی مردم علیه احتکار معرفی کتاب عید غدیر خم فعالیت های قرآنی فلسفه رادیو گفتگو قرآن کریم ابن سینا سازمان تبلیغات اسلامی واقعه غدیر حجت الاسلام محمد قمی قرآن حفظ قرآن کریم غدیر خم مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر

دریافت 52 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مستند «کابوس ژنرال» به کارگردانی مهدیه رضایی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی احسان حجتی و داوود مرادیان برای اولین بار امروز ۱۱ اردیبهشت ماه حوالی ساعت ۱۵ روانه آنتن شبکه سه سیما می‌شود.

همزمان با پخش این مستند تاریخی که محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح است، از تیزر و پوستر اثر که ساخت و طراحی آن به ترتیب برعهده علی نوروزیان و رضا آسایی بوده است، رونمایی شد.

در خلاصه داستان «کابوس ژنرال» آمده است: «عباس میرزا پس از عهدشکنی ناپلئون و در میانه جنگ با تزارها دریافت که ایران زمانی می‌تواند به شکوه گذشته‌اش بازگردد که ارتشی قدرتمند و متکی بر توان داخلی‌اش داشته باشد؛ موضوعی که یک قرن بعد، دوایت آیزنهاور از وقوع مجدد آن هشدار داد. آیزنهاور هشدار داد، نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری نباید اجازه دهد میلیتاریسم ایرانی زنده شود و ایران روی پای خود بایستد ...»

سایر عوامل این پروژه عبارتند از پژوهشگر: احسان حجتی، آرشیویاب: مهدیه رضایی، حسام ابوالحسنی و مرضیه بکان، نریتور: محمد صراف، موشن گرافیست: سیروان مهدوی و اصلاح رنگ و نور: مهدی اولادوطن.

مستند «کابوس ژنرال» به زودی از سایر شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش خواهد شد.

کد خبر 6093102 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»