Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:39:26 GMT

کم‌آبی و خشک‌سالی بلای جان کشاورزی دامغان است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۶۹۲۳

کم‌آبی و خشک‌سالی بلای جان کشاورزی دامغان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدحسینیان ظهر دوشنبه در آئین افتتاحیه جشنواره ملی پسته در دامغان ضمن بیان اینکه کم‌آبی و خشک‌سالی بلای جان کشاورزی این شهرستان است و مسئولان باید برای برون‌رفت از آن چاره‌ای بیندیشند، تأکید کرد: دو را حل منطقی و معقول شامل تغییر الگوی کشت و آبیاری نوین امروز در دستور کار قرار دارد اما انتظار این است که این طرح‌ها بیش‌ازپیش با اهتمام مسئولان استانی و شهرستانی روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل کمبود منابع آبی و خشک‌سالی ناشی از کمبود بارش و اضافه برداشت از منابع آبی، تغییر الگوی کشت و اجرای دستگاه‌های نوین آبیاری در دامغان امری ضروری محسوب می‌شود.

امام‌جمعه دامغان با اشاره به افت شدید منابع آبی این شهرستان، تأکید کرد: چشمه‌علی دامغان درگذشته یک هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه استحصال آب داشت که می‌توانست آب ۳۵۰ تا ۳۶۰ روستا را تأمین کند که این میزان به دلیل کاهش شدید منابع آبی به ۱۶۰ روستا کاهش یافته است.

حسینیان در دیگر بخش سخنان خود گردشگری و کشاورزی را دو مقوله مزیت دار برای دامغان دانست و گفت: پسته دامغان به دلیل مزیت ها و کیفیتی که دارد می تواند در بورس کشور عملکرد خوبی را داشته باشد همچنین این شهرستان به واسطه مزیت‌های وسیع تاریخی، ابنیه، گردشگری معنوی و بقاع متبرکه و همچنین شرایط طبیعی می تواند سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی باشد که باید در زمینه استفاده از این ظرفیت ها با برنامه عمل کرد.

کد خبر 4392881

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره پسته دامغان خشکسالی کشاورزی مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز استانداری سمنان شهرکرد عید غدیر خم احتکار سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین گفت: اورژانس قزوین با کمبود نیروی ۱۲۰ نفری مواجه است و در ۶ ماه گذشته وضعیت تغییری نکرده است، نیروهای جدیدی هم که جذب شده‌اند در واقع تبدیل وضعیت هستند که تعداد خاصی بر نیروی انسانی مورد نیاز ما اضافه نشده و موضوع نداشتن نیروی خانم همچنان مشکل ماست.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این موضوع که بیشترین مشکلات حوزه اورژانس در زمینه کمبود نیروی انسانی و منابع مالی و اعتباری خلاصه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع تنها مشکل استان قزوین نیست بلکه همه استان‌های کشور با این مسئله مواجه هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲ موتورلانس به ناوگان قزوین اضافه شده که پشتیبان پایگاه‌ها هستند و به خاطر کمبود نیرو هنوز نتوانسته‌ایم بر تعداد موتورلانس‌ها اضافه کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: از حدود سه سال پیش مشکلات بیشتر هم خودشان را نشان داده‌اند چراکه با کمبود منابع مالی و انسانی روبه‌رو شده‌ایم و اگر بخواهیم به طور ریشه‌ای به این موضوع بپردازیم باید گفت که یکی از مشکلات عدم استقلال سازمان و زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی بودن است.

وی بیان کرد: شاید استقلال سازمان بتواند تا حدودی مشکلات را حل کند، ما بخشی از منابع و اعتبارات مورد نیاز خود را از سازمان و وزارتخانه دریافت می‌کنیم و بخشی را از دانشگاه علوم پزشکی ولی متأسفانه چون مبالغ قابل توجه نیست همیشه به خدمت‌دهنده‌ها که عمده آن تعمیرگاه‌ها هستند مغروض هستیم، از سال ۱۳۹۶ متأسفانه یک آمبولانس هم به واسطه تحریم‌ها وارد کشور نشده است.  

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • فرمانده جدید سپاه دامغان معرفی شد
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • در سال ۱۸۱۶ جهان شاهد سالی بدون تابستان بود
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • سالی خاص در تاریخ زمین؛ این کوه باعث شد تابستان از تقویم حذف شود +تصویر