Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:54:59 GMT

کتاب «آخوند خراسانی و حکومت اسلامی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۷۳۱۳

کتاب «آخوند خراسانی و حکومت اسلامی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آخوند خراسانی و حکومت اسلامی» حاوی دو مناظره میان اکبر ثبوت، پژوهشگر تاریخ و فلسفه اسلامی و حمید پارسانیا، پژوهشگر و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

ملامحمدکاظم خراسانی (معروف به آخوند خراسانی) فقیه اصولی و مرجع تقلید شیعه، تأثیری انکارناشدنی و عمیق در رخدادهای تاریخی مشروطه‌خواهی داشته و از حیث نظری فصل نوینی در فقه سیاسی رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از این‌رو بازخوانی اندیشه و کردار بزرگ‌ترین فقیه سیاسی شیعه عصر مشروطه، به‌ خصوص در ایران امروز اهمیت بسیاری دارد. این کتاب پس از توضیح شرح حال مختصری از مرحوم آخوند خراسانی، به مناظره اول تحت عنوان «حکومت اسلامی، آخوند خراسانی؛ موافقت یا مخالفت؟» و پس از آن به مناظره دوم با عنوان «حکومت دینی در برابر پرسش‌های آخوند خراسانی» پرداخته است. پس از این دو مناظره، متنی به عنوان تکمله موضوعات گفته‌شده در مناظرات، در اختیار قرار داده شده است. 

قیمت پایانی کتاب نیز حاوی دو ضمیمه با عنوان «خلاصه دیدگاه منتسب به آخوند خراسانی» و «نگاه خاص آخوند خراسانی به ولایت فقیه» است که موضوع اخیر در گفت‌وگو با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گردآوری شده است.

کتاب «آخوند خراسانی و حکومت اسلامی» با همکای انجمن اندیشه و قلم در ۲۱۹ صفحه و به اهتمام و گردآوری «محسن آزموده» از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

کد خبر 4392904

منبع: مهر

کلیدواژه: تاریخ فلسفه معرفی کتاب مردم علیه احتکار معرفی کتاب عید غدیر خم فعالیت های قرآنی فلسفه رادیو گفتگو قرآن کریم ابن سینا سازمان تبلیغات اسلامی واقعه غدیر حجت الاسلام محمد قمی قرآن حفظ قرآن کریم غدیر خم مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، علیرضا قزوه در نشست خبری نخستین جشنواره شعر نفس پاک گفت: این جشنواره یکی از کار‌های جدی ماست و اهمیت آن را به شاعران یادآوری می‌کنیم تا از این برنامه، کتابی هم به یادگار منتشر شود.

وی افزود: قرار است اشعار منتخب با ویراستاری محمدکاظم کاظمی در کتابی منتشر شود که از این کتاب همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره رونمایی خواهد شد.

موضوع اعتیاد و آگاهی بخشی خانواده‌ها عنوان جشنواره شعر نفس پاک شده است. جشنواره‌ای که در چهار محور اصلی اعتیاد و عواقب زیان بار آن، آگاهی بخشی، گفتمان سازی برای انتخاب سبک زندگی سالم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

برای این جشنواره از شاعران داخلی و فارسی زبان‌های کشور‌های منطقه دعوت شده تا اشعار خود را در مورد آسیب‌های اجتماعی اعتیاد ارائه کنند. برای حضور شاعران در این جشنواره و ماندگاری آثارشان پیشنهاد‌هایی مطرح شد.
همچنین برای کیفی سازی جشنواره شعر نفس پاک، بخش‌های دیگر هم به آن اضافه می‌شود. این جشنواره شعر، ۱۴ برگزیده با جوایز نقدی دارد و مراسم اختتامیه آن همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در هفته اول تیر برگزار خواهد شد.

انسیه بحری گزارش می‌دهد:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود