Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خبر فوران آتشقشان دماوند در فضای مجازی را تکذب کرده است ،گفت: بررسی‌های اولیه کارشناسان زمین شناسی و اکتشافات معدنی مازندران در دماوند این موضوع را رد کرده است.

وی با بیان اینکه وقوع سیلاب هفته گذشته به شهر گزنک و باغ‌های اطراف آن خسارت وارد کرده است، افزود: برخی رسانه‌ها و فضا‌های مجازی سیلاب اخیر در این منطقه را به فعالیت نیمه فعال آتشفشان دماوند ربط داده اند که این خبر هم تکذیب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی گفت: سیلاب اخیر در این منطقه به دلیل افزایش دما، آب شدن یخچال ها‌ی طبیعی در مناطق بالادست و جاری شدن روان آب‌ها در پایین دست شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه اداره کل مدیریت بحران علاوه بر بازتوانی و بازسازی در هنگام حادثه، پیشگیری را هم برعهده دارد، افزود: موضع این نهاد در ارتباط با فوران قله دماوند بحث پیشگیری است.

راه اندازی ۱۱ ایستگاه پایش دماوند در مازندران

وی با بیان اینکه پتانسیل فوران در این قله وجود دارد، اما زمان آن ممکن است یک سال آینده یا هزار سال آینده باشد، افزود: طرح ایجاد ایستگاه پایش از چند سال قبل مطرح شده بود که سال ۹۶ با تامین زمین در پای دماوند با همکاری منابع طبیعی مازندران این کارعملیاتی شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: به منظور پیشگیری از اتفاقات مقرر شد اداره کل منابع طبیعی مازندران زمینی را در ۱۱ نقطه در اطراف و مشرف به قله دراختیار قرار دهد و اداره کل معادن و زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی نیز ادوات و تجهیزات لازم را در این مکان نصب کنند.

احمدی با بیان اینکه در مرحله نخست زمین مورد نیاز از طریق منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران تامین شده است، افزود: قرار است، تجهیزات و سازه‌های مورد نیاز برای ایستگاه پایش در پای قله دماوند از طریق سازمان زمین شناسی کشور خریداری و در محل ایستگاه نصب شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ ایستگاه پایش دماوند پیش بینی و مشخص شده است که ۱۰ نقطه فرعی و یک ایستگاه اصلی است، گفت:: در این ایستگاه‌ها هرگونه تحرک قله دماوند مبنی بر احتمال خروج گاز و مواد مذاب، از طریق ایستگاه‌های پایش مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

وی از احداث ایستگاه اصلی پایش دماوند در روستای ایرای بخش لاریجان خبرداد و افزود: این طرح هم اکنون در مرحله واگذاری زمین قرار دارد و بعد از طی این مراحل برای تاسیس ایستگاه پایش و نصب تجهیزات در اختیار اداره کل معادن و زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه ایستگاه فرعی پایش دماوند ۱۵۰ متر است، گفت: با راه اندازی این ایستگاه کارشناسان، محققان زمین شناسی به صورت شبانه روزی فعالیت‌های آتشفشان دماوند را رصد می‌کنند.

احمدی افزود: با نصب تجهیزات این قابلیت وجود دارد که چند روز قبل از فوران آتشفشان دماوند اطلاع‌رسانی به مردم صورت گیرد و جمعیت روستایی در منطقه را که در معرض خطر قرار دارند، جابه‌جا کرد.

کوه دَماوَند دربخش مرکزی رشته‌کوه البرز در جنوب دریای خزر جای دارد و در تقسیمات کشوری، در بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران واقع است.

کارشناسان زمین شناسی وجود چشمه آب گرم و خروج گاز‌ها و بخار آتشفشانی وپرتاب موردی گدازه‌های آتشفشانی به اطراف را از نشانه‌های فعالیت دائمی آتشفشان دماوند و رفتار طبیعی این قله آتشفشانی می‌دانند.
انتهای پیام/آ



منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دماوند حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!

نام پزشک معالج بیرانوند به خاطر یک نقل قول و یک استوری اینستاگرامی امروز چندین بار در رسانه ها مطرح شد

طرفداری | پس از انتشار مصاحبه دکتر معالج بیرانوند در یک خبرگزاری و اعلام امکان بازگشت به میادین، شاهد انتشار یک استوری متناقض از صفحه اینستاگرامی این پزشک هستیم.

متن استوری منتشر شده در صفحه اینستاگرامی پزشک معالج بیرانوند بدین شرح است:

با توجه به معاینه ای که دکتر از دست آقای بیرانوند انجام دادند، اینکه چه زمانی می توانند بازی کنند بعد از تست عملکردی ایشان در زمین مشخص می شود. هرگونه خبری غیر از این صرفا سودجویی برخی افراد را در پی دارد!

البته این احتمال وجود دارد که صحبت های این پزشک واکنش باشگاه پرسپولیس را منجر شده باشد چرا که حضور یا غیبت علیرضا بیرانوند در بازی مقابل سپاهان، نکته ای نیست که سرخ ها بخواهند رقیب اصفهانی از آن مطلع باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • فیلم/ فوران آتشفشان در اندونزی
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • در سال ۱۸۱۶ جهان شاهد سالی بدون تابستان بود
  • پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!
  • چرا نمی‌توانیم همه زباله‌های‌مان را داخل آتشفشان‌ها بسوزانیم؟
  • سالی خاص در تاریخ زمین؛ این کوه باعث شد تابستان از تقویم حذف شود +تصویر