Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@12:10:41 GMT

جالب‌ترین گجت‌های نمایشگاه ایفای 2018

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۸۹۵۴

جالب‌ترین گجت‌های نمایشگاه ایفای 2018

شرکت‌های فناوری این هفته در نمایشگاه ایفا دور هم جمع شده‌اند تا آخرین دستاوردها و محصولات فناورانه خود را معرفی کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از سی‌نت، این نمایشگاه هر ساله در برلین آلمان برگزار می‌شود و از 100 کشور جهان برای دیدن محصولات بیش از 100 برند فناوری به این نمایشگاه می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه از 28 اوت (6 شهریور) شروع شده و تا چهارشنبه این هفته ادامه پیدا خواهد کرد.

دیروز در قسمت اول این گزارش، گجت‌های جالبی را که در نمایشگاه ایفا 2018 معرفی شدند، معرفی کردیم. در این قسمت به معرفی موارد دیگر می‌پردازیم:

ردیاب دام

​​یکی از دغدغه‌های بزرگ دامداران این است که دامشان را گم کنند. در این نمایشگاه تگ‌ یا برچسب‌هایی معرفی شدند که به گوش دام‌ها می‌چسبند و به صاحبان امکان می‌دهند که آنها را در هر جایی ردیابی و پیدا کنند.

ربات پوشیدنی

​​ال‌جی در کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه ایفای امسال محصول جالبی را با نام انگلگس معرفی کرد که در واقع نوعی ربات پوشیدنی است. این اسکلت رباتیک برای کمک به توانبخشی افراد معلول طراحی شده است؛ اما می‌تواند قدرتی به آنها بدهد که همانند رونالدو ضربه آزاد بزنند.

هد خواب

شرکت فیلیپس یکی از نمونه‌های مفهومی ابزار پوشیدنی خوابش را در این نمایشگاه معرفی کرد. این هد با اسکن سیگنال‌های موج عمیق کاربرش، اصوات سفید یا آرام‌بخشی را تولید می‌کند که به او کمک می‌کند به خواب عمیق‌تری وارد شوند و مدت طولانی‌تری بخوابند. شرکت سازنده ادعا می‌کند که هر کسی این هد را به سرش بزند، در زمان کوتاهی به خواب عمیق می‌رود.

فیلتر هوای شخصی

​اگر آلودگی هوا دغدغه هر روزتان است و دوست ندارید که از این آلودگی آسیب ببینید، کلاه‌های فیلتر سموم هوایی که شرکت آر-پور طراحی کرده، به‌دردتان می‌خورد.

تلویزیون عظیم

شرکت سامسونگ تلویزیونی را در این نمایشگاه معرفی کرده که اکثر بازدیدکنندگان را متعجب کرده است. این تلویزیون بسیار باریک، با کیفیت بالا یعنی 8K، با میزان روشنایی 4 هزار نیت و صفحه‌نمایش QLED طراحی شده است. سامسونگ ادعا می‌کند که فناوری بزرگنمایی این تلویزیون می‌تواند تصاویر با کیفیت 4K را به تصاویر 8K تبدیل کند؛ بدون این که کیفیت تصویر را تحت تأثیر قرار دهد.

پهپاد مانتیس

​​

شرکت یانکی یک پهپاد با نام مانتیس را در معرض دید همه گذاشت که مجهز به دوربین 4K است و بازوهای کشویی دارد که برای حمل طراحی شده‌اند. این پهپاد ویژگی‌های خاصی چون کنترل صدا و تشخیص چهره دارد و در زمان پرواز می‌تواند از سوژه‌هایی که از قبل برایش تعریف شده‌اند، فیلم و عکس بگیرد.

صندلی بازی

​​

شرکت ایسر محصول جالبی را در نمایشگاه معرفی کرد که مخصوص شیفته‌های بازی ویدئویی است. این محصول یک صندلی بازی است که پریدیتور ترونوس نام دارد. جلوی این صندلی راحت، سه مانیتور تعبیه شده که فضایی تقریباً غوطه‌ور را به کاربر می‌دهد؛ به‌ این معنا که خود را در فضای مجازی بازی می‌بیند و حس لذت‌بخش‌تری از بازی کردن را کسب می‌کند. موتوری داخل این صندلی نصب شده که لرزاننده است و زمانی که کاربر در دنیای بازی می‌پرد یا به جایی می‌خورد، او را می‌لرزاند. این موتور همچنین سیستم روشنایی صندلی را نیز فعال می‌کند.

این صندلی قابلیت خم شدن و عقب و جلو رفتن دارد و محلی دارد که پاها روی آن قرار می‌گیرند تا روی آن استراحت کنند.

یابنده

​​

این گجت با وجود ابعاد کوچکی که دارد، می‌تواند هر چیزی را در هر کجای دنیا با سیگنال‌های GPS (موقعیت‌یاب جهانی) و موبایل پیدا کند. این دستگاه که لوکیتور نام دارد، دستگاهی بسیار قوی با وزن 40 گرم است که با آنتن‌های موبایل قوی‌ که دارد، قابلیت ردیابی همه چیز را دارد.

برای ردیابی اجسام یا افراد، باید یک لوکیتور شرکت هواوی روی آن چسبیده باشد. در این صورت حتی آن طرف دنیا هم برود، قابل ردیابی است.

این ردیاب یک باتری 660 میلی‌آمپر‌ساعت دارد که تا 15 روز شارژ نگه می‌دارد و در حالت استندبای تا 60 روز نیز می‌تواند روشن بماند.

موبایل واش

​​

همانقدر که ماشین‌ها نیاز به کارواش دارند، موبایل‌ها هم نیاز دارند. در همین راستا ریچموند اند فینچ در نمایشگاه ایفای امسال، نخستین تمیزکننده موبایل را معرفی کرد.

ربات مؤدب

​​

ال‌جی در نمایشگاه ایفای امسال رباتی را با نام سوت‌بات معرفی کرد که در مکان‌هایی مثل کارخانه‌ها یا بیمارستان‌ها با هدف کمک به انسان‌ها یا توانبخشی افراد ناتوان فعالیت می‌کند. این ربات‌ در کنار ربات‌های دیگر خدمات‌رسانی ال‌جی کار می‌کنند و همگی آنها مجهز به فناوری هوش مصنوعی هستند. این ربات در نمایشگاه غذا و نوشیدنی حمل می‌کند و با پاپیونی زده خیلی مؤدب با افراد برخورد می‌کند.

گفتنی است که ال‌جی در ماه ژانویه گذشته روبات‌های خدمات‌رسانی را معرفی کرد که یکی از آنها وظیفه راهنمایی به مردم در فرودگاه‌ها و فضاهای عمومی را به عهده دارد و دیگری ربات تمیز کننده است.

قفل‌هایی که با صدایتان باز می‌شوند

​​

شرکت ییل در این نمایشگاه از قفل دری رونمایی کرد که با صدای کاربرش باز می‌شود. این قفل هوشمند مجهز به دستیار صوتی آمازون است و زمانی که صاحب خانه با او صحبت می‌کند، او را شناسایی می‌کند و متوجه فرمان‌های صوتی او می‌شود.

انتهای پیام/4056/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیتهای این بخش در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران معرفی شد و علاوه بر آن، ۱۷ بسته سرمایه‌گذاری نیز در اختیار متقاضیان و سرمایه گذاران قرار گرفت.

رضا حیدری افزود: برای این فرصتها و بسته‌های سرمایه‌گذاری کد ویژه تعریف شده که بازدیدکنندگان با اسکن این کد می‌توانند اطلاعات لازم در ارتباط با این فرصتها را در کوتاهترین زمان به دست آورند.

حیدری اظهارکرد: در این نمایشگاه نقشه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی نیز بین بازدیدکنندگان توزیع شد که حاوی اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان‌غربی هستند.

وی ، هدف از شرکت در این نمایشگاه را معرفی فرصتهای سرمایه گذاری استان عنوان کرد و گفت: یافتن سرمایه گذار در حوزه بین المللی در زمینه گردشگری نیز از دیگر اهداف شرکت در نمیشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گروههای کالایی صنعت شامل صنایع خودروسازی، مخابرات و الکترونیک، چاپ و بسته بندی و لوازم خانگی و صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش دستبافت، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی و خدمات  بیمه، مالی و گمرک برگزار شد.

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران، هشت اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه، با هدف فراهم آوردن فرصت ارائه محصولات، خدمات، فناوریها و ایده‌های تجاری کسب‌وکارها، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و سایر فعالان بخشها و صنایع مختلف، امروز به کار خود پایان می دهد.

دیگر خبرها

  • تیزر جالب نایکی از معرفی پیراهن اول لیورپول در فصل 2024/25 / فیلم
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر