Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مددی درباره گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران کل آموزش وپرورش سراسر کشور که با حضور وزیر در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران  برگزار شد، اظهار کرد: آیین نامه تشکیل شورای اجرایی وهماهنگی سند تحول بنیادین و زیر نظام ها پس از تدوین و تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش، توسط وزیر آموزش و پرورش به اعضای شورای معاونین وزارتخانه ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این آیین نامه، شورای عالی آموزش وپرورش  شورای راهبری اجرای سند تحول می باشد که براساس وظایف واختیارات شورا، سیاست گذاری ونظارت برای اجرای سند را عهده دار است. شورای هماهنگی واجرایی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش نیز  به‌منظور سیاست‌گذاری اجرایی، هدایت، نظارت و ایجاد هماهنگی جهت اجرایی شدن سند تحول بنیادین با ریاست وزیر آموزش‌وپرورش و ترکیبی از اعضای شورای معاونان و نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

مشاور وزیر و  دبیر شورای هماهنگی واجرایی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش تصریح کرد: بررسی وتایید برنامه های اجرایی زیر نظام های سند تحول، سیاست‌گذاری اجرایی سند تحول در قالب برنامه‌های توسعه و برنامه‌های سنواتی، ایجاد هماهنگی بین بخشی در فرآیند اجرای سند تحول و رفع ناهماهنگی‌ها و ایجاد هم‌افزایی، بررسی گزارش‌های دوره‌ای در زمینه میزان پیشرفت اجرای راهکارهای سند تحول ،ایجاد سازوکار لازم و اصلاح فرآیندها و مراقبت ازعدم اقدام مغایر با سند تحول، بررسی قوانین ومقرارت مورد نیاز اجرای سند تحول وتصمیم گیری درخصوص چگونگی انجام آن، سیاست گذاری برای تعامل با سازمان‌ها، نهادهای فرهنگی کشور، حوزه، دانشگاه، صاحب‌نظران به‌منظور جلب مشارکت دراجرای سند تحول  را از جمله وظایف اصلی این شورا است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه زیرنظام‌ها، بخش‌های اساسی در پشتیبانی از جریان تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف و وظایف نظام آموزش‌وپرورش است و اجرای دقیق و عملکرد مناسب آن، تمام مؤلفه‌های نظام تعلیم و تربیت را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. با توجه به اینکه در سند تحول شش زیرنظام تعریف‌ شده است و برنامه زیرنظام‌ها مسیر اجرایی شدن راهکارهای سند تحول را تا افق ۱۴۰۴ ترسیم می کند، به‌منظور اجرای برنامه زیرنظام‌ها کارگروه‌های شش‌گانه برنامه درسی ملی - فضا، تجهیزات و فناوری ،تربیت‌معلم و تأمین منابع انسانی، تأمین و تخصیص منابع مالی، پژوهش و ارزشیابی و کارگروه راهبری مدیریت با حضور نمایندگان معاونت ها، سازمان ها و ادارات کل حوزه ستادی تشکیل ‌شد که مسئولیت تدوین برنامه‌های عملیاتی و اجرایی مطابق با برنامه‌های زیرنظام مربوطه را عهده‌دار هستند. این کارگروه‌ها به‌ تناسب با مشارکت واحدهای ستادی تشکیل می شود و بنا به تشخیص وزیر، مسئولیت هر کارگروه به یکی از  افراد وحوزه‌های متناظر واگذار شد.

مددی ادامه داد: بررسی برنامه زیر نظام و تهیه برش متناسب بابرنامه ششم وهفتم توسعه، تقسیم کاروتعیین مسئولیت برنامه های مصوب ذیل راهکارهای سندتحول درمیان اعضای کارگروه، تهیه جدول زمانبندی برای اجرای برنامه های مصوب طی دو برنامه توسعه ششم وهفتم، ایجاد مفاهمه و درک مشترک از برنامه های مصوب ذیل هر کدام ازراهکارها، عملیاتی کردن مصوبات شورای راهبری اجرای سند تحول درزیر نظام مربوطه، شناسایی الزامات قانونی و اجرایی برنامه های زیرنظام و ارایه آن به شورای راهبری سند تحول، شناسایی نقش وظایف دستگاه ها و نهادهای بیرونی برای اجرای برنامه های مصوب و ارایه پیشنهاد برای تصویب در شورای راهبری اجرای سند و تهیه گزارشات دوره ای فعالیت های ازمیزان پیشرفت برنامه زیر نظام هر شش  ماه یکبار برای طرح در شورای راهبری را از جمله مهمترین وظایف  کارگروه زیرنظام ها است.

وی اظهار کرد: کارتدوین برنامه اجرایی سند تحول در برنامه توسعه مبتنی بر زیرنظام ها ششگانه پایان یافت و با توجه به تهیه و  تدوین برنامه اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم و تائید آن در کارگروه های زیرنظام ها و شورای هماهنگی و اجرای سند تحول، این برنامه مبنای اقدامات وزارت آموزش و پرورش از سال  ۱۳۹۷تا سال ۱۴۰۴ خواهد بود.

مشاور وزیر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد:  طبق برنامه اجرایی تدوین شده، وظایف و مأموریت هرکدام از معاونت ها و سازمان ها و دفاتر وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول نیز مشخص شده است که در این گردهمایی اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش، استان ها به شش گروه تقسیم بندی شدند و هر گروه در یک کارگروه حضور یافتند و برش های استانی و منطقه ای اجرای برنامه زیرنظام ها بررسی و اعتباربخشی و چگونگی تهیه برش استان مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

وی گفت: کار این کارگروه ها در این گردهمایی پایان نیافته و به مسئولان کارگروه های ششگانه زیر نظام های تاکید شد، ضمن تبادل نظر با مدیران کل شرکت کننده در جلسه و بررسی های لازم در خصوص چگونگی تهیه برش استانی،در رابطه با جمع آوری، بررسی،  جمع بندی و ارسال یکپارچه شناسنامه های تفصیلی اقدام کنند تا در نهایت برش استانی – منطقه ای و راهنمای عمل مدارس با تدوین برنامه ها بر اساس دوره های تحصیلی تهیه و اجرا شود.

مددی افزود: برای تبیین برنامه های اجرائی سند تحول و تهیه و تدوین شناسنامه تفصیلی برنامه ها کارگاه های مختلف آموزشی در سطح ستاد برگزار وی ابراز امیدواری کرد به همت مدیران کل استان ها ،  در سطح استان ها و مناطق نیز شاهد برگزاری این کارگاه های آموزشی باشیم.

کد خبر 4392995 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش مردم علیه احتکار شورای شهر تهران شهرداری تهران نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور سازمان حج و زیارت دادگاه سرهنگ نادر رحمانی شهر تهران سازمان تامین اجتماعی سازمان محیط زیست محسن هاشمی ترافیک حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، حجت الاسلام  عبدالحسین خسروپناه شامگاه پنج شنبه در مراسم نکوداشت  ادیب دزفول دکتر محمدرضا سنگری در حسینیه ثارالله دزفول، افزود:اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صورت نظام مند بر اساس نقشه راه برای نخستین بار در دولت سیزدهم و با همت وزیر آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد : سند بنیادین آموزش و پرورش ۱۳ سال است که تدوین و تصویب شده که در این مدت بخش‌هایی از آن اجرا شده اما هیچگاه این سند به صورت نظام مند اجرایی نشده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد :  مجموعه وزارتخانه آموزش و پرورش به ویژه شخص وزیر، شبانه روز در تلاش برای حل مسایل معیشتی و گره گشایی از موانع اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اینکه  تکریم دکتر سنگری تکریم علم، اخلاق و ادب است گفت: برگزاری چنین مراسم های نکوداشتی بسترسازی برای معرفی الگوهایی برجسته به نسل های جوان و نوجوان است.

وی افزود : دکتر سنگری بیش از نیم قرن پژوهش در ترویج معارف اسلامی و عاشورا تلاش کرده است و ذاکران و مداحان کشور به ویژه خوزستان از آثار ادبی دکتر سنگری بهره های فراوان برده‌اند.

 

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد/ معلم کارمند نیست
  • بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پروش یک تکلیف ملی است
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش