Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور استان‌های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت‌هایی که در استان کرمان در حال انجام است قابل توجه و کرمان در بحث اربعین استانی پشرو است گفت: بعضی از استان‌ها هنوز جلسه ستاد اربعین برگزار نشده است. ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت الاسلام مهدی شریف‌تبار امروز در جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان کرمان اظهار‌داشت: کمیته فرهنگی ستاد اربعین از سال 93 کار خود را آغاز کرده و ابلاغیه رهبری دارد که همه دستگاه‌ها زیرمجموعه بعثه رهبری امر فرهنگی اربعین را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت‌هایی که در استان کرمان در حال انجام است قابل توجه و کرمان در بحث اربعین استانی پشرو است گفت: بعضی از استان‌ها هنوز جلسه ستاد اربعین برگزار نشده است.

معاون امور استان‌های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با بیان اینکه در استانها به‌دنبال وحدت رویه هستیم و این موضوع تاکید رهبر معظم انقلاب است افزود: ما نیز به‌دنبال تصدی‌گری در امور فرهنگی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در ذیل کمیته فرهنگی کارگروه‌های مختلفی از جمله کارگروه بانوان، تبلیغ و نماز نیز راه‌اندازی شده است خاطر‌نشان کرد: اربعین یک معجزه الهی است و در این مراسم وحدت بین مسلمانان شکل می‌گیرد و دشمن از این اجتماع در هراس است.

شریف‌تبار با بیان اینکه این اجتماع به خوبی توسط دشمن رصد می‌شود و دشمن در صدد است تا به هر شکلی از این اجتماع به نفع خودش بهره‌برداری کند گفت: از این جهت انجام کار فرهنگی در این مراسم ضرورت دارد و باید با گسترش گفتمان و ادبیات اربعین شبهات را پاسخ داد.

وی اظهار داشت: تکریم مردم عراق و احترام به حاکمیت کشور عراق و همچنین احترام کامل به مرجعیت عراق تاکید رهبر معظم انقلاب و سه اصل مهم  است و جلساتی با آیت‌الله سیستانی در این رابطه برگزار شده است.

معاون امور استان‌های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با اشاره به اینکه بعضی از کارهای فرهنگی اگر چه مقدس است اما نمی‌شود آنها را در عراق انجام داد و باید ملاحضه لازم را داشته باشیم گفت: هیچ منعی برای چاپ و توزیع بروشورهای آداب زیارت نیست و اگر دستگاهی اقدام به این کار کند استقبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: اجتماع قلوب مسلمانان در مراسم اربعین امام حسین‌(ع) شکل گرفته که زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی‌(عج) است.

در این جلسه محمود عربنژاد مدیرکل حج و زیارت استان کرمان نیز با اشاره به اینکه اربعین یک رویداد عظیم فرهنگی است گفت: امسال در مراسم حج راه‌اندازی شبکه‌های مجازی باعث شد ارتباطات زائران خوب باشد و در این شبکه‌ها کار فرهنگی و محتوایی به‌خوبی انجام شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان افزود: پیشنهاد می‌شود که در مراسم اربعین نیز با راه‌اندازی شبکه‌های مجازی بحث محتوایی و فرهنگی زائران را دنبال کنیم.

انتهای پیام/ ت

R7860/P1336/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌استاندار مازندران با حضور در مجموعه فرهنگی و هنری استاد دولت آبادی در ساری با اشاره به جای خالی خانه هنرمندان در مرکز استان گفت: خانه هنرمندان باید در مازندران راه‌اندازی شود.

سید محمود حسینی‌پور با بیان اینکه جامعه ما به دنبال فعالیت‌های فرهنگی است و باید ابزارها و امکانات برای هنرمندانی که می‌خواهند به ایده‌های خود جامه عمل بپوشانند فراهم شود ، ادامه داد: ساختار خانه هنرمندان باید به‌گونه‌ای باشد تا در فضای عمومی کشور دیده شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نشست ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دنا
  • ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403