Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «مایکل جانسون»، یک نماینده عضو حزب جایگزین سوئد به منظور بررسی امکان بازگرداندن آوارگان سوری به کشور خود، به سوریه سفر کرده است.

جانسون در این دیدار با «حموده صباغ»، سخنگوی پارلمان سوریه و مقامات بلندپایه مسلمانی که با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در ارتباط هستند، دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از مناطقی در خارج از دمشق که پیشتر تحت کنترل تروریست‌ها قرار داشت و بعدها بوسیله ارتش سوریه آزاد شد، بازدید کرد.

حزب جایگزین سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پاسخ سوریه همیشه به این مسئله مثبت است. کشور سوئد از آن دسته از افرادی که با مدارک جعلی به سوئد آمده‌اند و به طور معمول سوری هم نیستند استقبال نمی کند.»

ویلیام هانه، عضو حزب «جایگزین برای سوئد» در یک پیام توییتری نوشت: «یک اسقف سوری اخیرا از هموطنان خود خواسته است به کشور بازگردند. 96 درصد از خاک سوریه از وجود تروریسم پاک شده است و سوری ها در سوئد باید در روند بازسازی کشور خود کمک کنند. اکنون زمان بازگشت به خانه فرا رسیده است.

جانسون در این سفر از شهر مسیحی نشین «معلولا» در شمال شرق دمشق هم بازدید کرد. این شهر پیشتر مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفته بود؛ اما اکنون در حال بازسازی است. کشیش های محلی اعلام کردند که هم اکنون زمان بازگشت مهاجران مسیحی هم فرا رسیده است؛ زیرا این افراد می توانند در روند بازسازی این شهر کمک کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که جمعیت زیادی از مردم سوریه پس از فرار از کشور خود به سوئد پناه برده‌اند. آمارهای رسمی سوئد حاکی از آن است که تا سال 2017، بیش از 170 هزار نفر که متولد سوریه بوده اند در اسکاندیناوی زندگی می کردند. اسکاندیناوی منطقه‌ای در شمال اروپا و در برگیرنده سه کشور سوئد، نروژ و دانمارک است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه روسیه بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در شمال عراق و سوریه ۴ نفر از عناصر گروهک تروریستی پ ک ک / ی پ گ را از پای درآورده اند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین بر ادامه مبارزه قاطع با گروهک‌ های تروریستی تا نابودی آخرین عنصر تروریستی تاکید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ۴ تروریست پ ک ک / ی پ گ از جمله ۳ نفر در منطقه عملیاتی پنجه قفل و یک نفر در منطقه عملیاتی سپر فرات از پای درآمدند.

ارتش ترکیه ۹ اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت نیروهای مسلح تحت حمایت خود در شمال سوریه، عملیاتی را با عنوان چشمه صلح در شرق رودخانه فرات آغاز کرد و طی آن توانست کنترل ۲ شهر تل ابیض و رأس العین را به دست بگیرد.

این در حالیست که ترکیه در سال‌ های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6097649

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • برای تقدیر از مربی اسطوره‌ای، تیم رویایی به خط شد
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس