Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@16:52:22 GMT

نمای جدید مقام تل زینبیه بعد از تکمیل پروژه توسعه

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۹۷۴۶

نمای جدید مقام تل زینبیه بعد از تکمیل پروژه توسعه

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آستان قدس حسینی، تصاویر جدیدی از طراحی نهایی مقام تل زینبیه در مجاورت بارگاه امام حسین(ع)، بعد از تکمیل پروژه توسعه در سایت این آستان منتشر شد.

بنابر این گزارش، این پروژه در چارچوب توسعه حرم امام حسین(ع) است که آستان قدس حسینی به منظور استقبال از شمار روزافزون زائران، آن را اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسن كاظم، رئیس بخش پروژه‌های مهندسی گفت: هدف از توسعه مقام تل زینبیه کاهش ازدحام زائران در حین ادای زیارت است.

وی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع اجرا می‌شود که به مساحت 300 متر مربع کنونی افزوده شده است، تاکید کرد، طراحی شامل فضاهای خدمات رسانی گسترده به مردان و زنان می شود.

کاظم تصریح کرد: طراحی جدید، میراث مذهبی و سنتی این مقام را شبیه سازی می‌کند بطوری‌ که هویت تل زینبیه را در حافظه مردم کربلا و زائران ماندگار خواهد کرد.

لازم به ذکر است فاز نخست طرح توسعه حرم سیدالشهدا(ع) مزین بنام صحن حضرت زینب(س) بخشی از طرح جامع توسعه با زیربنای ۱۶۰.۰۰۰ متر مربع با حمایت‌های خیرین و کمک‌های مردمی و همت ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا تل زینبیه بازسازی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه بودجه کشور گفت: تکمیل متروی گلبهار به مشهد در ردیف پروژه های اولویت دار دولت قرار گرفته است.


مسعود شکیبایی افزود: قرار گاه خاتم الانبیا هم پای کار هستند و تولیت آستان قدس رضوی هم به این مهم ورود کرده است.وی افزود: مترو گلبهار به مشهد پروژه مهم و شاخصی است که برای تکمیل آن علاوه بر دولت، مجموعه استانی هم باید پیگیر باشند.


وی گفت: مسیر گلبهار به مشهد پرترددی است که با تکمیل مترو گلبهار زائران و مجاوران آقای علی بن موسی الرضا علیه السلام از آن بهره مند خواهند شد.


متروی گلبهار به مشهد ۴۰ کیلومتر طول داردکه زیرسازی ۳۶ کیلومتر آن انجام شده و مابقی تونل بوده که زمان بر است.

 

در بخش زیرسازی و ابنیه این پروژه به‌ جز تونل این مسیر، تقریباً ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون می‌توان ریل‌گذاری و روسازی ۳۵ کیلومتر از مسیر پروژه را شروع کرد.

دیگر خبرها

  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان