Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@23:27:49 GMT

«یار مهربان» به كودكان كار شیراز اهدا شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۰۰۸۸

«یار مهربان» به كودكان كار شیراز اهدا شد

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، جمعی از پسران کودک و نوجوان آسیب دیده اجتماعی شیراز پای قصه‌گویی کتابداران کتابخانه‌های عمومی نشستند، داستان‌های «مربای شیرین» و «قصه ما مثل شد» را گوش دادند، کتاب و گل هدیه گرفتند و به نقالی امیرمحمد زارع یکی از هم سالان خود توجه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کودکان اجرای زنده حامد فقیهی خواننده شیرازی را شنیدند، برای حاضران ترانه خواندند و به کلاس آموزش خوانندگی رایگان دعوت شدند؛ همچنین در یک رقابت نویسندگی، سرنوشت «کاجی که بریده شده بود...» را با خلاقیت خود رقم زدند.
این اقدامات، بخشی از برنامه مشترک اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و سازمان پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز بود که بر اساس تفاهم‌نامه همکاری این دو سازمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت کتابخوانی، روز شنبه، 10 شهریورماه برگزار شد.
روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این نشست با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی نهاد کتابخانه‌ها عمومی کشور، کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد کتابخوانی است، گفت: بررسی‌های علمی در دنیا نشان داده است که هرچه در جامعه‌ای آمار کتابخوانی بیشتر باشد به همین نسبت آمار جرم و جنایت کمتر می‌شود، همین مسئله انگیزه‌ای شد که مجموعه کتابخانه‌های عمومی به مسئله آسیب‌های اجتماعی با عنوان بازیابی اجتماعی ورود کند و در این راه نیز تفاهم‌نامه همکاری نیز بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز منعقد شده است.
وی افزود: در سال گذشته نیز همزمان 10 کتابخانه عمومی در سطح شیراز بهره‌برداری شد که از این میان هشت کتابخانه در نقاط آسیب‌پذیر شهر واقع شده و سه کتابخانه به‌صورت ویژه به کودک و نوجوان اختصاص دارد.
منوچهری با بیان اینكه وجود این کتابخانه‌ها در نقاط آسیب پذیر شهر در جذب کودکان و خانواده آن ها به کتاب مؤثر بوده است، گفت: اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی را کم کنیم تنها از راه توجه به فرهنگ و کتاب امکان‌پذیر است.
وی خطاب به کودکان آسیب‌پذیر ضمن دعوت آن‌ها برای حضور در کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابخانه‌های عمومی در جای جای شهر آماده استقبال از کودکان علاقه‌مند است و در کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های گوناگونی همچون نمایش فیلم، بخش اسباب بازی، داستان خوانی و شعرخوانی، قصه‌گویی و ... برای کودکان انجام می‌شود.
یوسف آفرینی، رئیس سازمان پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز نیز در ادامه این دیدار رابطه شادی و نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را رابطه مستقیم عنوان کرد و گفت: طرح این اداره برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی فرهنگی و روان‌شناسی است و می‌توانیم از طریق فرهنگ و هنر راهی را باز کنیم تا آسیب‌های اجتماعی به کمترین میزان در شیراز برسد.
وی با بیان اینکه شاید نتوان آسیب‌های اجتماعی را ریشه کن کرد؛ اما می‌توانیم آن را از آمار نامطلوب به آماری بهتر رساند، گفت: برای کنترل آسیب‌های اجتماعی به همکاری تمامی دستگاه‌ها نیاز است و باید همه پای کار باشیم.
آفرینی در ادامه به برگزاری این برنامه نیز اشاره کرد و گفت: این مراسم اولین همکاری مشترک سازمان پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس است که برنامه‌ریزی بر این است که در اقدامی یکساله، چندین ویژه برنامه کتابخوانی و اهدای کتاب برای کودکان کار برگزار شود.
حمیدرضا اسماعیلی، شهردار منطقه یک شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی راهکارهای دهه شصت و هفتاد راهبردی نیست، گفت: باید نگاه‌ها را در این حوزه عوض کرد و به جای رویکردهای سخت‌افزاری به اقدامات نرم‌افزاری روی آورد.
وی به همکاری مجموعه شهرداری برای انجام برنامه‌های فرهنگی مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره كرد و گفت: رسالت شهرداری تنها انجام پروژه‌های عمرانی نیست؛ بلکه بخشی از وظایف شهرداری انجام کارهای فرهنگی است که در این راه همکاری‌های لازم را خواهد داشت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي كودكان كار اهداي كتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: طرح وارگه دانایی امسال ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی مناطق عشایری برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان به مدت یک ماه (از اردیبهشت‌ تا خرداد) فرصت دارند با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین شوند.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

فرهادی ادامه داد: پس از ارزیابی دانش آموزان در خردادماه، برگزیدگان این طرح تجلیل خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • شهرستان مهر میزبان شاعران