Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکم لاهه مجال جدی برای حفظ برجام ایجاد می‌کند/ اگر حکم لاهه به نفع ما صادر شود حتما فضای حقوقی دنیا به سود ما تغییر خواهد کرد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حکم صادره دادگاه لاهه مجال جدی برای ایران جهت حفظ برجام ایجاد می‌کند، گفت: اگر حکمی که دادگاه لاهه صادر می‌کند به نفع ما باشد، حتما فضای حقوقی دنیا به سود ایران تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری دادگاه لاهه در پی شکایت ایران از آمریکا گفت: برخی می‌گویند که نتیجه دادگاه لاهه ضمانت اجرایی ندارد، اما باید به آن‌ها گفت که بسیاری از پرونده‌هایی که آمریکا علیه ما پیش برد را در قالب حقوقی دنبال کرد، لذا اگر حکم لاهه به نفع ما صادر شود حتما فضای حقوقی دنیا به سود ما تغییر خواهد کرد. کما اینکه آمریکایی‌ها هم این موضوع را جدی گرفته و تیم‌های قوی را به لاهه اعزام کردند.

اعزام تیم های قوی آمریکایی به دادگاه لاهه

وی افزود: طبق قوانین دادگاه لاهه قبل از آنکه موضوعی در آن مطرح شود باید مذاکره صورت گیرد که پرونده به صورت مسالمت‌آمیز دنبال شود تا موضوع به دادگاه کشیده نشود. به همین دلیل آمریکا موضوع مذاکره را مطرح کرد البته در زمان دادگاه وکلای ما استدلال قوی‌ای را مطرح کردند مبنی بر اینکه هیچ گونه بحث مکتوبی مبنی بر مذاکره از طرف آمریکایی‌ها به ما داده نشده است که طبق رویه حقوقی استدلال ایران قابل قبول است. ما منتظر و امیدوار به رای صادره هستیم.

فلاحت‌پیشه درباره ضمانت اجرایی این حکم گفت: آمریکایی‌ها بیشترین پرونده را در لاهه دارند منتها چون فضای مناسبات ما با آمریکا به شدت سیاسی است، این بحث‌ها مطرح می‌شود. بر این اساس اگر حکمی به نفع ما داده شود مجال جدی برای ایران در حفظ برجام ایجاد می‌کند./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع اعتراض ثالث به عملیات اجرایی به صورت بر خط به همت معاونت فناوری اطلاعات وبرنامه ریزی دادگستری استان مازندران در شعبه سوم حقوقی دادگستری شهرستان ساری برگزار شد.

پوریانی اظهار کرد: برگزاری دادگاه‌های علنی برخط یکی از گام‌های مهم در راستای اجرای سند تحول قضائی است که به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی، شفاف سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دادرسی الکترونیک مشکلات ناشی از مسافت‌های طولانی از بین می‌رود و این امکان برای افراد فراهم می‌شود که از هر منطقه، مکان و هر کشوری در جلسات دادرسی به صورت مجازی و الکترونیک حضور یابند.
وی افزود: تسریع در خدمت رسانی قضائی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان ازنتایج برگزاری دادگاه‌های برخط است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در پایان در مورد شیوه مشاهده این دادگاه گفت: علاقه مندان می‌توانند به عنوان مهمان از طریق لینک وارد شده و دادگاه را مشاهده کنند.

کد خبر 6086648

دیگر خبرها

  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • لیست دادگاه های تبریز
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می آید
  • اولین دادگاه برخط در دادگاه بخش قلعه نو در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند