Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:26:36 GMT

آخرین فرصت‌های انگلیس برای حفظ محیط زیستِ این کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۱۰۰۷

آخرین فرصت‌های انگلیس برای حفظ محیط زیستِ این کشور

کارشناسان محیط زیست هشدار دادند: وزرای انگلیس ممکن است تنها ۱۲ ماه برای نجات محیط زیستِ ویران این کشور و حفظ پرندگان و حیوانات در معرض خطرِ آن فرصت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، این نتیجه گیری کلیِ "مایکل کلارک"، مدیر اجرایی "جامعه سلطنتی حفاظت از پرندگان" (RSPB) است که هشدار داده لوایح پارلمانی که در طول سال آینده منتشر می‌شود باید تغییراتی اساسی در نحوه فعالیت در مزارع و شیلات به وجود آورد تا حیات وحش و محیط زیست کشور از شرایط خطرناکی که دارد نجات یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اگر در تصمیم‌گیری در این زمینه شکست بخوریم باید بهای آن را در سال های آینده بپردازیم.

در همین راستا سه پیش‌نویس پیشنهادی در زمینه کشاورزی، شیلات و محیط زیست جایگزین قوانین اتحادیه اروپا خواهد شد که هم اکنون کنترل کشاورزی، صنعت ماهیگیری و کیفیت هوا،‌ آب و حیات وحش انگلیس را در دست دارد. دولت انگلیس هنوز اطلاعاتی در مورد جزئیات این لوایح منتشر نکرده اما بسیاری از فعالان محیط زیست این نگرانی را دارند که قوانین جدید در ارائه توانایی لازم برای ترمیم بحران‌های زیست محیطیِ کشور ناکام بمانند.

کلارک در این ارتباط اظهار کرد: از سال ۱۹۸۰ در سراسر اروپا ۴۲۰ میلیون پرنده به دلیل کشاورزی مدرن از مناطق روستایی ناپدید شده که با کاهش فاجعه بار ۷۵ درصدی جمعیت حشرات در همین دوره زمانی منطبق بوده است.

همچنین مطالعات نشان می‌دهد که جمعیت خرگوش‌ها در مناطق مرتفع شرقی اسکاتلند از اواسط قرن بیستم کاهش ۹۹ درصدی داشته که در پی ریشه کن کردن خلنگ زارها برای کاشت جنگل‌های مخروطیان رخ داده است.

با توجه به علل این کاهش می‌توان تشدید و گسترش کشاورزی و تغییرات در استفاده از زمین‌ها را اصلی ترین دلیل این بحران‌ها دانست. "سیاست مشترک اتحادیه اروپا" (CAP) نیز نقش خروجی کشاورزی را در این زمینه مهمتر از تمام دلایل دیگر دانسته که باعث نابودی خانه‌ها و منابع غذایی پرندگان، حیوانات و حشرات بی شماری شده است.

اکنون با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و سیاست مشترک اتحادیه اروپا، این کشور آخرین فرصت را در طول یک نسل برای جبران این خسارت‌ها خواهد داشت و چنانچه نتواند در تصمیم گیری برای تعیین و اجرای قوانین موفق عمل کند بهای سنگینی در آینده پرداخت خواهد کرد.

به گزارش گاردین، انگلیس یکی از بدترین کشورهای جهان از نظر تخریب زیست محیطی به شمار رفته و در فهرستی که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد به عنوان ۲۹ مین کشور از لحاظ تخریب زیست محیطی عنوان شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام انگليس خروج از اتحادیه اروپا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زیست محیطی محیط زیست محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

شهروندان کشورهای عربی جنوب خلیج فارس  ویزای شینگن 5 ساله دریافت می کنند.

به گزارش عصرایران،‌ اتحادیه اروپا اعلام کرد از این پس به شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در اولین درخواست، ویزای 5 ساله چند بار ورود ارائه می شود.
به نوشته رسانه های اروپایی، این تصمیم همزمان با نشست دوجانبه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در کشور اروپایی لوکزامبورگ اعلام شد.

6 کشور کویت، بحرین، عربستان سعودی،قطر، امارات و عمان ، عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند. شهروندان امارات قبل از این ، از دریافت شنگن معاف شده بودند و بدون ویزا می توانستند وارد محدوده کشورهای شنگن شوند.

29 کشور عضو شنگن شامل اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتویا، لایخشتین، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی، کرواسی، اسپانیا، سوئد، سویس، رومانی و بلغارستان هستند.

"جوزپ بورل" نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی روز دوشنبه / دیروز گفت: من از تصمیمی که امروز صبح توسط کمیسیون اروپا برای هماهنگ کردن قوانین اعطای ویزای چند بار ورود به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ کرد استقبال می‌کنم.

"لودویک بوی" سفیر فرانسه در عربستان سعودی هم در توییتر نوشت: شهروندان سعودی از این پس با اولین درخواست می‌توانند ویزای شنگن را برای مدت 5 سال دریافت کنند. 

او گفت فرانسه به شدت از این تصمیم اروپا حمایت کرد. وی ادامه داد "ما مشتاقانه منتظر دیدن شهروندان بیشتری از عربستان سعودی در فرانسه هستیم، چه برای گردشگری و چه برای کار."

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن از یک کشور عضو این پیمان می توانند از 28 کشور دیگر نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند. میان این 29 کشور نیز همه مرزهای دریایی ، هوایی و زمینی برداشته شده است و شهروندان آزادانه در رفت و آمد هستند.

در ماه گذشته، دو کشور رومانی و بلغارستان به صورت محدود، به شنگن پیوستند. این دو کشور فعلا در مرزهای هوایی عضو شنگن هستند و نه زمینی و دریایی.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد