Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - نماينده مردم مسجدسليمان ، لالي و انديکا در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مشکلات فعلي کشور ساختاري و رفتاري است بيان کرد:تمرکز زدايي و تفويض اختيار به استانداران راه حل برون رفت از مشکلات فعلي کشور است.

علي عسگر ظاهري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تفويض اختيار از ابزارهاي مديريتي است که تاکنون استفاده چنداني از آن نشده است و اين مساله سبب شده برخي استانداران چند روز در هفته را براي پيگيري مسايل و مشکلات استان و گرفتن حق قانوني خود به تهران سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: 97.4درصد اعتبارات هزينه اي کشور و 75.5درصد اعتبارات تملک دارايي به صورت متمرکز در تهران است و اين يک نقص بزرگ است.
نماينده مردم مسجدسليمان ، لالي و انديکا در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينکه تمرکز گرايي سبب استفاده نکردن از ظرفيت هاي اقتصادي در کشور به خصوص خوزستان شده است افزود: کشور ما به لحاظ امکانات و ظرفيت هاي اقتصادي نفت و گاز ، گردشگري ، معادن و نيروي انساني يکي از بهترين کشورها است ولي تمرکز گرايي در اعتبارات و تصميم گيري ها سبب شده از اين امکانات به خوبي استفاده نکنيم.
ظاهري در ادامه گفت: براي بهره گيري از ظرفيت هاي متنوع استان نياز داريم استاندار با اختيارات يک رئيس جمهوري عمل کند و تصميم بگيرد.
وي فقدان تصميم گيري ، تصميم سازي و نبود روحيه جسارت در مديران را از مشکلات مديريت مياني کشور بيان کرد و افزود:تغييرات مديريتي بايد توام با تصميم گيري و پاسخگويي باشد تا بتوانيم حق جامعه را ادا کنيم.
* دريافت 10هزار ميليارد ريال سهم خوزستان از نفت
نماينده مردم مسجدسليمان ، لالي و انديکا در مجلس شوراي اسلامي گفت:سهم خوزستان از نفت در سال 1396حدود 10هزار ميليارد ريال بود که با تلاش نمايندگان اين اعتبار در بخش هاي عمراني استان تخصيص يافت.
وي گفت: در ابتدا سهم خوزستان از نفت پنج هزار و 500ميليارد ريال بود ولي با تلاش جمعي نمايندگان استان در مجلس به 10هزار ميليارد ريال رسيد.
ظاهري افزود: امسال سهم خوزستان از نفت بيشتر خواهد شد تا بتوان بخشي از عقب ماندگي هاي استان را در بخش هاي مختلف جبران کرد.
6065/6064
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایند‌های قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحد‌های تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آنها جلوگیری شد.

دیگر خبرها

  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • بخشش عجیب‌ در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است