Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس خانه معدن استان کرمانشاه گفت: نزدیک به یک سوم معادن قیر طبیعی استان کرمانشاه غیرفعال است. ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ استانها کرمانشاه نظرات

محمدعارف ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، 33 معدن قیر طبیعی دارای پروانه بهره‌برداری در استان کرمانشاه وجود دارد اظهار داشت: از این تعداد 10 معدن فعال است که تعدادی نیز به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه افزایش ناگهانی و به شدت قیمت قیر پالایشگاهی تمام فعالیت‌ها در این زمینه را تحت‌تأثیر قرار داده است عنوان کرد: با این افزایش قیمت واحدهای عرضه‌کننده ایزوگام از تهیه این ماده ناتوان هستند و عده‌ای غیرفعال شده‌اند زیرا به سرمایه در گردش بسیار دارند.

ابراهیمی افزود: چنانچه در گذشت برای تهیه ایزوگام 10 تا 15 درصد از قیر معدنی استفاده می‌شد اکنون می‌توان با افزایش این میزان به حداقل 30 درصد مقداری شرایط را بهبود بخشید.

وی با بیان اینکه متأسفانه تعادلی بین قیمت قیر پالایشگاهی و معدنی وجود ندارد گفت: قیمت قیر معدنی در گذشته یک سوم قیمت قیر پالایشگاهی بود و اکنون این اختلاف قیمت به یک دهم رسیده و این در حالی است که هزینه‌های جانبی قیر طبیعی افزایش یافته و به طور نمونه هزینه حمل به شدت بالا رفته است.

رئیس خانه معدن استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بازار صادراتی مناسبی برای عرضه قیر معدنی ایجاد نشده است عنوان کرد: فرآوری برای این ماده معدنی در کشور وجود ندارد و از آن به صورت بهینه استفاده نشده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در این شرایط افزایش تقاضا با افزایش قیمت همراه نیست گفت: در این شرایط که تقاضا برای هدفی افزایش می‌یابد فرصتی برای بازسازی واحدهای تعطیل‌شده است اما معادن غیرفعال استان در نفت‌شهر، گیلانغرب، سومار و قصرشیرین از نظر زمان در مضیغه و نیازمند 6 تا هفت ماه فرصت هستند.

وی با اشاره به اینکه فروش قیر طبیعی با قیمت تعیین شده توجیهی ندارد بیان کرد: هرچند با افزایش قیمت قیر پالایشگاهی تقاضا برای قیر طبیعی افزایش یافته اما پاسخگوی تمام معادن استان نیست و از طرفی این ماده از افزایش قیمت نسبت به قیر پالایشگاهی عقب مانده است.

انتهای پیام /ش

R41380/P1377/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران مراقب سامانه خودنویس املاک باشند

تین نیوز

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه به مستاجران هشدار داد، هنگام ثبت قراردادهای رهن و اجاره در سامانه «خودنویس املاک» مراقب کلاهبرداری های احتمالی باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بابک مرادی با اشاره به نزدیک شدن ایام جابه جایی مستاجران و داغ شدن بازار رهن و اجاره، گفت:در سنوات گذشته عمده قراردادها در دفاتر مشاور املاک ثبت می شد، اما اکنون با راه اندازی سامانه رایگان «خودنویس املاک» که مربوط به وزارت راه و شهرسازی است، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کار از دست بنگاه های مشاور املاک خارج شده است.

مرادی با بیان اینکه این سامانه اگرچه برای رفاه حال مستاجران راه اندازی شده اما می تواند برخی مشکلات را ایجاد کند، افزود: برای ثبت قراردادها در این سامانه حتما باید ضریب امنیتی رعایت شود، در غیر این صورت ممکن است مواردی از کلاهبرداری و یا اجاره مال غیر رخ دهد که چون از مجاری بنگاه های معاملات املاک صورت نگرفته، امکان بررسی و پیگیری آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد هستند که با سوءاستفاده و جعل مدارک، مال غیر را اجاره می دهند و ممکن است مستاجران امکان شناسایی این موارد را نداشته باشند و یا مدارک موجر را با دقت بررسی نکنند.

مرادی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در گذشته صرفاً دفاتر معاملات املاکی که دارای پروانه کسب بودند می توانستند برای قراردادها کد رهگیری معتبر صادر کنند، اما اکنون در سامانه خودنویس املاک، حتی مشاورین املاک غیرمجاز نیز امکان ثبت قراردادها را دارند و این امر نیز می تواند آسیب زا باشد.

وی از مستاجران خواست چنانچه قصد دارند در این سامانه قراردادی را ثبت کنند، حتماً این کار را از کانال دفاتر مشاور املاک دارای مجوز انجام دهند تا امکان پیگیری مشکلات احتمالی وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: همچنین در سنوات گذشته وقتی نرخ مصوبی مثلاً بین ۲۰ تا ۳۰ درصد برای افزایش بهای رهن و اجازه مصوب می شد، این امکان وجود داشت که از کانال مشاورین املاک بر میزان افزایش رقم اجاره ها نظارت شود، اما اکنون در قالب این سامانه چنین بستری فراهم نیست و امکان ثبت قرارداد با هر رقمی وجود دارد.

چشم انداز بازار رهن و اجاره

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه با بیان اینکه هر ساله در شهر کرمانشاه شروع جابجایی مستاجران را از اوایل خرداد داریم و تا شهریور ادامه دارد، افزود: امسال نیز به احتمال زیاد با توجه به افزایش قیمت مسکن، افزایش هزینه های نگهداری، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و بالا رفتن قیمت سایر کالاها، افزایش رهن و اجاره را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید دید امسال چه میزان افزایش قیمت برای رهن و اجاره در نظر گرفته می شود، گفت: نباید فراموش کنیم قیمت ها در بازار رهن و اجاره را نمی توان به صورت دستوری تعیین کرد و تابع مستقیم وضعیت عرضه و تقاضا است.

 رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت: در نهایت این مالکان هستند که قیمت نهایی ملک خود را تعیین می کنند و نمی توان آنها را وادار به رعایت نرخ خاصی کرد، اما توقع داریم مانند سنوات گذشته نهایت همراهی را با مستاجران داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • افزایش قیمت دلار مبادله‌ای/دلارحواله به ۴۱هزارتومان نزدیک شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • مستاجران مراقب سامانه خودنویس املاک باشند
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است
  • بازپس گیری معادن غیر فعال کرمان
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند