Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@05:06:01 GMT

جنگنده روسی کابوس آمریکایی

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۱۴۱۳

جنگنده روسی کابوس آمریکایی

به گزارش جام نیوز، به نقل از وبگاه «نشنل اینترست»، جنگنده «سو-35» روسی را که نیروی هوایی چین به آن مسلح شده است، کابوس شبانه نیروی هوایی آمریکا در منطقه آسیا نامیده است.

 

جنگنده «سو-35» (بر طبق رتبه بندی ناتو: Flanker-Е+) به عقیده نشنل اینترست یکی از جنگنده های پرتوان ارتش چین است. وجود چنین جنگنده ای در چین باعث تحکیم نیروی هوایی چین در منطقه آسیا-اقیانوسیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افزون بر آن، وجود این جنگنده برای آمریکا و متحدان آن کشور خطرناک است. زیرا جنگنده «سو-35» قادر به حمل موشک های PL-15 از نوع «هوا به هوا» است. از این جنگنده ها می توان برای حمله به هواپیماهای سوختگیری و دیگر هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا، از جمله هواپیماهای سیستم  کشف راداری و ناوبری (AWACS) E-3 استفاده کرد که از اهمیت سرنوشت سازی برای اجرای عملیات نیروی هوایی آمریکا در منطقه مذکور برخوردارند.

 

قرارداد تحویل 24 جنگنده چند منظوره «سو-35 نسل 4++ روسیه و چین در سال 2015 به امضا رسید.

 

نیروی های مسلح روسیه نیز به این جنگنده ها مسلح است. عنوان نسل 4++ جنگنده ها شرطی است و اشاره ای است به اینکه بطور کلی مشخصات عملیاتی «سو-35» به جنگنده نسل پنجم به غیر از  فناوری استلس، نزدیک است و می تواند مانند جنگنده های نسل پنجم وظایف محوله را اجرا کند.

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نیروی هوایی چین نیروی هوایی آمریکا کابوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبا، ائتلاف آمریکایی- انگلیسی باز هم بخشی از خاک یمن را هدف حمله‌های هوایی قرار داده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده، جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در ۲ نوبت منطقه «باجل» در استان «الحدیده» یمن را هدف قرار داده‌اند.

هنوز گزارشی در خصوص جزییات این حمله و شهیدان، زخمی‌ها و خسارات احتمالی آن منتشر نشده است.

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

کد خبر 6080272

دیگر خبرها

  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • امیر واحدی: سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • پایگاه نواتیم اسرائیل چه ارزش نظامی دارد؟
  • امیر واحدی: سوخو۲۴های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • امیر واحدی: جنگنده‌ بمب‌افکن‌های ارتش برای هرگونه عملیات آماده‌اند
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • سلاح‌ها و گزینه‌های کمکی