خبرگزاری میزان- دوازدهمین روز از شهریور ماه ۱۳۹۷ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به گلایه قربان نجفی از حذف شدن پلان هایش در فیلم سینمایی تنگه ابوقریب نام برد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، دوازدهمین روز از شهریور ماه ۱۳۹۷ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به گلایه قربان نجفی از حذف شدن پلان هایش در فیلم سینمایی تنگه ابوقریب نام برد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سکانسهای بازی من در تنگه ابوقریب حذف شد/ستایش ۳ قطعا با استقبال مخاطب روبرو میشود
بازیگر سریال ستایش ۳ گفت: من در فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" بازی کردم و اتفاقاً نقش بسیار خوبی هم داشتم اما سکانسهای بازی من بنا به دلایلی که نمی خواهم آنها را مطرح کنم از فیلم حذف شد.
قربان نجفی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین فعالیتهای خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر بیکارم و مشغول بازی در پروژه خاصی نیستم. چند پیشنهاد کوچک بوده که ترجیح دادم در آنها بازی نکنم و به فعالیتم در رادیو ادامه دهم.
وی با اشاره به کم کاری خود در بازیگری افزود: امسال صرفاً در سریال ستایش ۳ بازی کردم و بعد از آن چند کار دیگر پیش آمد که یا خودم نخواستم در آنها بازی کنم و یا در کل شرایط به سمتی پیش رفت که در آنها حضور نداشته باشم. مقداری از این کم کاری انتخاب خودم است اما خب در کل آن کارهایی که باید پیشنهاد شود، نمیشود.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره احتمال موفقیت سریال ستایش ۳ تاکید کرد: اگر بخواهیم منطقی به سریال ستایش نگاه کنیم طبیعتاً باید این سری از سریال با استقبال بسیار خوبی مواجه شود چون از لحاظ متن و کارگردانی به مراتب نسبت به دو فصل قبلی رشد داشته است. اما خب باید زمان پخش و شرایط آن زمان را هم در نظر گرفت تا ببینیم که از این اثر استقبال خواهد شد یا نه.
وی با اشاره به بازی در فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" تصریح کرد: من در فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" بازی کردم و اتفاقاً نقش بسیار خوبی هم داشتم اما سکانس های بازی من بنا به دلایلی که نمی خواهم آنها را مطرح کنم از فیلم حذف شد.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.
اکران ناامید کننده جدیدترین فیلم فرزاد موتمن/شکست فریبرز عربنیا در گیشه سینما
"فرزاد موتمن" که سابقه موفقیت آمیزی در سینمای ایران به نام خود ثبت کرده و اکثریت دوستداران اهل فیلم همچنان وی را با فیلم "شب های روشن" یاد می کنند این روزها اثری نه چندان موفق را بر پرده سینما تجربه می کند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، "فرزاد موتمن" که سابقه موفقیت آمیزی در سینمای ایران به نام خود ثبت کرده و اکثریت دوستداران اهل فیلم همچنان وی را با فیلم "شب های روشن" یاد می کنند این روزها اثری نه چندان موفق را بر پرده سینما تجربه می کند.
فیلم سینمایی "آخرین بار کی سحر را دیدی؟" تازه ترین ساخته موتمن این روزها اکران خود در سینماهای ایران را آغاز کرده اما در شب های افتتاحیه فروش بسیار ضعیفی را برای خود به ثبت رسانده است. این فیلم نزدیک به پنج روز از اکران خود را پشت سر گذاشته و طی این روزها هنوز نتوانسته مخاطب را جذب کند.
این فیلم سینمایی از چهارشنبه هفته گذشته اکران خود را آغاز کرده و تاکنون تنها موفق به فروش 13 میلیون تومانی شده است. این مبلغ نشان می دهد فیلم موتمن تا اینجا کار حداکثر هزار مخاطب را برای خود دست و پا کرده است.
این رقم پایین و شکست اقتصادی این پروژه باعث شده تا این فیلم هم اکنون قعرنشین جدول فروش کلی سینمای ایران از ابتدای سال تاکنون باشد. جایگاهی که پیش از این در دستان فیلم هایی همچون "ناخواسته" و "راه رفتن روی سیم" بود.
این فیلم از لحاظ تعداد بازیگر و همچنین مطرح بودن این فهرست رتبه نسبتاً خوبی را داشته و از نام های بزرگی همچون فریبرز عرب نیا بهره می برد. اما جالب آنجا که تیم بازیگری هم نتوانسته برای او جایگاه درستی را در جدول مهیا کند.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.
ارکستر سمفونیک تهران باری دیگر روی صحنه میرود/طنین موسیقی شهرداد روحانی در تالار وحدت
کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی جمعه ۱۶ شهریور ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار میشود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار میشود.
در اجرای تابستانی ارکستر سمفونیک تهران همچنین آثاری مانند کارناوال حیوانات اثر کامیل سن سانس، آرواره کوسه اثر جان ویلیامز و باروک فلامینگو اثر دبورا هانسون روی صحنه رفت.
گفتنی است، ارکستر سمفونیک تهران پیش از این در 24 شهریورماه سال گذشته در کرج برگزار شد که در آن نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران "آواهای اسلوانی" اثر آنتون دورژاک، سوئیت "دریاچه قو" اثر پیتر چایکوفسکی، "در بازار ايرانی" اثر آلبرت كتلبی، "دانزون شماره ۲" اثر آرتورو مارکز، "بر باد رفته" اثر ماکس اشتاینر، "موسیقی فیلم" اثر هانری مانسینی و "رقص شمشير آرام" اثر خاچاطوريان را اجرا کردند.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.
جمشید مشایخی از بیمارستان مرخص شد/کمالالملک در منزل تحت نظر پزشکان است
همسر جمشید مشایخی گفت: خدا را شکر مشایخی چند روزی است که از بیمارستان مرخص شده و در منزل به سر میبرد.
گیتی افروز رئوفی همسر جمشید مشایخی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: خدا را شکر مشایخی چند روزی است که از بیمارستان مرخص شده و در منزل مشغول استراحت است.
وی ادامه داد: جمشید به دلیل اینکه زمان زیادی را در بیمارستان گذرانده، تا به شرایط عادی در خانه عادت کند باید تحت نظر باشد به همین خاطر به صورت شیفتی دو پرستار در منزل مراقب وی هستند.
افروز رئوفی خاطرنشان کرد: خدا را شکر حال عمومی جمشید خوب است اما فعلا تحت نظر کامل پزشکان است تا به بهبودی کامل برسد.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.
مغزهای کوچک زنگ زده مهر ماه اکران میشود/بازگشت متفاوت مجید صالحی به سینما
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: قرارداد فیلم "مغزهای زنگزده" هومن سیدی بعد از نمایش فیلم "پشت دیوار سکوت" در گروه آزادی ثبت شد و قرارداد فیلم "لازانیا" به کارگردانی حسین قناعت نیز در گروه ماندانا بعد از فیلم "یک کیلو و بیستو یک گرم" رحیم طوفان به ثبت رسید.
غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص نتیجه امروز جلسه شورای صنفی گفت: قرارداد فیلم "مغزهای زنگزده" هومن سیدی بعد از نمایش فیلم "پشت دیوار سکوت" در گروه آزادی ثبت شد و قرارداد فیلم "لازانیا" به کارگردانی حسین قناعت نیز در گروه ماندانا بعد از فیلم "یک کیلو و بیستو یک گرم" رحیم طوفان به ثبت رسید.
وی ادامه داد: همچنین قرارداد فیلم سینمایی "هشتگ" ساخته رحیم بهبودیفر در گروه زندگی بعد از فیلم "آخرین بار سحر را کی دیدی" و قرارداد "خانم یایا" عبدالرضا کاهانی در گروه ایران بعد از "جاده قدیم" ثبت شد.
فرجی درباره اکران فیلم های این هفته سینما تاکید کرد: قرارداد "یک کیلو و بیست و یک گرم" در گروه ماندانا ثبت شده و از چهارشنبه جایگزین فیلم "همه چی عادیه" اما اکران فیلم "همه چی عادیه" در زیرگروهها همچنان ادامه دارد.
سخنگوی شورای صنفی نمایش خاطرنشان کرد: در آخر اینکه قرارداد "چراغهای ناتمام" نیز بعد از "دم سرخها" در گروه باغ کتاب ثبت شده و از چهارشنبه اکران میشود. به همین منوال اکران "دمسرخها" در سینماهای زیرگروه ادامه خواهد داشت.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: قربان نجفی
جمشید مشایخی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا
منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دین سینما به امام صادق(ع) چه زمانی ادا میشود؟
این اهمیت از آنروست که با توجه به آمارهای منتشر شده ازسوی نهادهای علمی کشور بیشتر مخاطبان ایرانی به موضوعات دینی اهمیت میدهند و براساس آخرین پیمایش مرکز تحقیقات صدا وسیما نیز پربینندهترین برنامههای رسانهملی برنامههای مذهبی هستند. اما اینکه چرا تاکنون درصنعت فیلمسازی و سریالسازی به چنین موضوع مهمی کمتر پرداخته شده نیاز به بررسی بیشتری دارد.
سینما و فیلمسازی مذهبی سینما ذاتا هنری قصهگو و در عینحال وابسته به تکنولوژی محسوب میشود و به همین جهت بستر خوبی برای طرح روایت و داستانهای برآمده از باورها و عقاید انسانها در طول
تاریخ است. همچنین بهدلیل بدیع و مدرن بودن، ابزارهای نامحدودی در اختیار دارد که میتواند در اذهان مخاطبان عمیقا اثرگذار باشد. از آغاز شکلگیری سینما در اواخر قرن نوزدهم تا به امروز، جادوی سینما این امکان را فراهم کرده تا سینماگران، دغدغههای اعتقادی و مذهبی خود را از طریق این رسانه به نمایش بگذارند. بهطورکلی این تولیدات دارای اهمیت استراتژیک هستند و میتوانند در نمایش و قرائت مطلوب مردم درخصوص ادیان، مهم و پرطرفدار باشند.
چرا سینمای دینی در ایران شکل نمیگیرد سینمای ایران اسلامی که بهعنوان مرکز اصلی تجمع شیعیان دنیا، سالهاست در تولیدات انواع فیلمهای سینمایی با رویکردهای انسانی و اخلاقی خوش درخشیده اما بهنظر میرسد تاکنون برای تولیداتی از نوع سینمای دینی حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد؛ آنهم در شرایطی که جریانات انحرافی صهیون و وهابیت، تمام سپاه خود را برای به تصویر کشیدن دوران صدر
اسلام بهگونهای که مطلوب خودشان است، به میدان آوردهاند. از ساخت فیلم و حکمرانی بر سینمای هالیوود تا بودجهریزی و سریالسازی در کشورهای حاشیه خلیجفارس و خاورمیانه برای تحریف تاریخ
شیعه و دوران امامت اولاد نبی اسلام(ص) آن هم بدون رعایت ابتداییترین ملاحظاتی که میتوان داشت.
تحریف تاریخ شیعه مصداق فراوانی را میتوان از میان تولیدات عربی درباره تحریف تاریخ شیعه همراستا با تفکر ضدایرانی مثال زد اما متأخرترین آنها میتواند مجموعههایی مانند «اِمامُ الْفُقَهاء» یا «حشاشین» باشد که این روزها نامش سر زبانها افتاده است. این تولیدات نمایشی گرچه ازسوی برخی با سهلانگاری دنبال میشود اما ماجرای آنها عمیقتر از مباحثی چون جنبه سرگرمی صنعت فیلمسازی است و تلاش میشود تا با القای تصویری غلط، زمینه تحریف تاریخ را فراهم کند.به طور مثال این مجموعههای تلویزیونی نه فقط بهدور از اهداف سیاسی و ضدشیعی ساخته نشدهاند بلکه دقیقا میدانند چه هدفی را دنبال میکنند و قرار است چه تصویری از اسلام و شیعه به جهان ارائه نمایند تا در نهایت آنچه در اذهان در مورد اسلام و تشیع شکل میگیرد، به نفع خودشان و در راستای تضعیف اندیشه ولایی شیعیان باشد که امروز رسانهها و اندیشمندان صهیونیستی چنین تفکری را مانع جدی حیات خود میدانند.
تصویری تحریف شده از امام صادق(ع) به عنوان نمونه مجموعه «اِمامُ الْفُقَهاء» که در رابطه با زندگی امام صادق(ع) به کارگردانی سامی جنادی سوری و نویسندگی حامد العلی کویتی با حمایت شرکت کویتی الخیر در ۳۰ قسمت ساخته شده و در سال ۱۳۹۱ از شبکه العراقیه در عراق پخش گردید و پس از آن شبکه الکوثر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز البته با برخی اصلاحات، ازجمله پوشاندن چهره مبارک بنیانگذار مذهب شیعه(ع) و پدر بزرگوارشان، آن را به نمایش گذاشت، تلاش شده تا روایتی تاریخی از خلفای اربعه ارائه دهد و با توجه به نهضت علمی که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) پایهگذاری کردند، این موضوع را اثبات کند. این در حالی است که این
سریال با توجه به جایگاه این دو امام شیعه در پی اثبات جریان خلافت است اما از این امامان و خلافت برحق آنها چیزی نمیگوید.همین امر سبب شد برخی مراجع تقلید در کشورهای مختلف اسلامی از این سریال انتقاد کنند. «اِمامُ الْفُقَهاء» اگرچه مدرسه علمیه امام صادق(ع) در مسجد النبی(ص) و پرورش فقها و علما در آن مدرسه را به تصویر کشیده است، اما به امامت این امام بزرگوار و نشان دادن شخصیت وی در حد یک فقیه، بسنده کرده که چنین رویکردی در مجموعهای که مدعی روایت زندگی امام صادق(ع) است، نمیتواند بیهدف بوده باشد.بر همین اساس باید این سؤال را مطرح کرد، آیا واقعا ساخت فیلم و سریال در خصوص بنیانگذار مذهب شیعه وظیفه سینما و تلویزیون ایران نیست؟
حشاشین در مقابل تفکر شیعی در راستای بررسی تولیدات فیلمسازی و سریالسازی، باید گفت سریال حشاشین نیز که در ماه رمضان امسال پخش شد و تلاش کرده جنبش شیعه اسماعیلیه را همراستا با داعش به تصویر بکشد را هم باید در این رابطه ارزیابی کرد. اسماعیلیها نام خود را از اسماعیل بن جعفر، فرزند امام صادق(ع) گرفتهاند. آنها برخلاف شیعیان اثنیعشری، که امام موسی کاظم(ع) برادر کوچکتر اسماعیل را به عنوان امام پذیرفتهاند، معتقد بودند اسماعیل جانشین امام صادق(ع) بوده است. همین تفکر انحرافی حالا دستمایه جریانهای صهیونیستی شده تا از زبان کشورهای سکولار اسلامی فیلمی ساخته شود که تفکر شیعی را با داعش ساخته شده توسط غرب پیوند زنند و به جهانیان نشان دهند که تفکر داعشی همراستا با تفکر شیعی است و با تحریف تاریخ، کذبیات تفکری خود را جای حقیقت اندیشه شیعیان جا بزنند.
سینما حق دستکاری تاریخ را ندارد با بازخوانی انتقادات و واکنشهایی که امروزه از سوی منتقدان به چنین آثاری میشود، میتوان بهخوبی دریافت که جریانات صهیونیستی چگونه از دوقطبیسازی و پاککردن تاریخ بهره میبرند. بهطور مثال شاید فیلمنامهای با یک قصه اجتماعی و عاشقانه این امکان را برای فیلمساز فراهم کند تا دخل و تصرفی در موضوع ایجاد نماید اما فیلمساز طبیعتا حق دستکاری تاریخ و وقایع شناخته شده را ندارد، بهخصوص اگر درام به شخصیتی تاریخی بپردازد که در یک دوره زمانی خاص نقش فعالی داشته است؛ این نقدی است که وجیهه عبدالرحمن از بازیگران سینمای عرب بهتازگی بر سریال «حشاشین» مطرح کرده است. متاسفانه پدیده جعل تاریخ در درام تاریخی عرب و ترکیه بسیار وجود دارد، چراکه آنها فیلمنامهها را از بین رویدادهایی برمیگزینند که مواضع قهرمانانه را تقویت و افتخارات و پیشینیانشان را ستایش میکند و این قطعا به نفع درام نیست و وقتی این درام درخصوص به تصویر کشیدن شخصیتهای ارزشمند دینی جمع زیادی از مردم دنیا باشد، اشکال چنین رویکردی بیشتر نمود پیدا میکند.حتی برخی منتقدان شبکههای عربی نیز در مورد این سریال گفتهاند: این مجموعه نمایشی در ابتدا و انتها ماحصل خیال بوده که از تاریخ الهام گرفته شده است.
وقتی صهیون برای کوبیدن اسلام سیاسی دست بهکار میشود ساخت سریالهایی چون حشاشین از سوی جریان صهیونیستی که امروز در ضعیفترین جایگاه خود قرار دارد راهبری میشود تا با کوبیدن اسلام سیاسی در ایران، اخوانالمسلمین در مصر و حماس در فلسطین که بزرگترین دشمن آنها محسوب میشود و جریان مقاومت را در منطقه پدید آوردهاند به جریان تندروی ساخته شده توسط آمریکا داعش نسبت دهد که اسلامهراسی را در دنیا تقویت کند.
در جنگ روایتها چه کردیم؟ حالا در این جنگ روایتها، سینمای ایران شیعی برای روایت
صادق از زندگی پدر مکتب جعفری چه کرده است؟ گرچه تلویزیون ایران درخصوص صدر اسلام و حوادث کربلا تولیدات قابل دفاعی داشته و میتوان به مجموعههایی مانند مختارنامه، امام علی(ع)، معصومیت از دست رفته، ولایت عشق، تنهاترین سردار و... اشاره کرد که هرکدام دورهای از تاریخ اسلام را مورد بررسی قرار دادهاند اما در این بین، جای یک فیلم سینمایی یا سریال در شأن بنیانگذار مذهب شیعه، بهشدت احساس میشود.همانطور که بر همه روشن است، تاریخ تمدنی غرب بدون وجود آوردههای علمی مسلمانان قطعا به جایی نمیرسید یا دستکم این دستاوردهای دانشمندان و عالمان اسلام بود که کتابخانههای غرب را تا دورهای از تاریخ پر کرد.طبیعتا تمدن کنونی جهان، ازتلاش ملل گوناگون در طول تاریخ شکل گرفته است وسهم اسلام در پیدایش وتوسعه این تمدن، بیش ازدیگر تمدنها نباشد، کمتر نیست. پرسش اینجاست که آیا سینمای ایران ظرفیت ساخت فیلمی برای بیان این تاریخ را ندارد یا ما با فقر سینماگران دغدغهمند و شیعه مواجه هستیم؟
دوران سینمای سکولار گذشته است علوم و تمدن اسلامی از مسیرهای مختلفی به غرب منتقل شد که ترجمه کتب عربی به زبانهای اروپایی و تدریس و استفاده از کتب عربی که دانشمندان مسلمان آنها را در مراکز علمی نوشته یا ترجمه کرده بودند، بیشترین تاثیر را داشت. شاید این توضیحات برای اثبات اهمیت توجه به اقدامات اساسی امام صادق(ع) و جهاد علمی که او ایجاد کرد، کافی است تا متوجه باشیم که تا چه اندازه پرداخت به زندگی این دانشمند زمان، گردآورنده علوم اسلامی و سپس انتشار آن به سراسر دنیا و حتی تاثیرش بر شکلگیری غرب در سینما و تلویزیون اهمیت و جذابیت دارد. مردم ایران مخاطبانی مشتاق به تماشای آثار نمایشی با مضامین مذهبی و دینی هستند.در همین ماه رمضان گذشته واقعا روشن شد که دوران «تلویزیون، رسانهای با ماهیت سکولار است» گذشته و نهفقط تلویزیون که سینما نیز تشنه تولیداتی با مضامین ارزشمند است؛ چراکه مخاطب سینمای امروز نیز چنین خواستهای دارد و فیلمهای دفاعمقدس یا انقلابی همیشه در ایران پرفروش بودهاند.
جای خالی استکبارستیزی رئیس مکتب جعفری در سینما میتوانیم با یک روایت دقیق و جذاب سینمایی، حقانیت شیعه و تاثیراتی را که بر فرهنگ بشری گذاشته، ثابت کنیم و این بار ما بهعنوان شیعیان ۱۲امامی و باورمند به مهدویت بگوییم غرب چگونه غرب شد و حالا با فاصله از همان دستاوردها امروز به چه نقطهای از اضمحلال فرهنگی رسیده است؟! در حقیقت دوران زندگی امام صادق(ع) را از هر منظری که مورد توجه قرار دهیم، سرشار از قصهها و پیروزیهای علمی و فرهنگی است که موجب شکلگیری دوران طلایی اسلام شد و تمامی این دستاوردها قابلیت نمایشیشدن دارد؛ ضمن اینکه امروز که جهان علیه هر نوع استکبار برخاسته و آزادگان مسلمان و غیرمسلمان خواهان برچیدهشدن رژیم صهیونیست هستند، بهترین فرصت برای بیان وجوه استکبارستیزی رئیس مکتب جعفری است و سینما باید دستبهکار شود تا در این جنگ رسانهای از موثرترین و فراگیرترین رسانهها، یعنی فیلمسازی برای تولید محتواهایی متناسب با فرهنگ شیعی بهره برد و چه روایتی مهمتر و ضروریتر از روایت زندگی امام صادق(ع)؟! سینما قصه میخواهد، حادثه و قهرمان نیاز دارد و دوران امام صادق یکی از توفانیترین ادوار تاریخ اسلام است که از یک سو اغتشاشها و انقلابهای پیاپی متعددی را تجربه کرده، از جمله قیام خونخواهان امام حسین(ع) و از سوی دیگر در این دوره تاریخی شاهد برخورد مکاتب، ایدئولوژیها و تضاد افکار فلسفی و کلامی هستیم که ناشی از برخورد امت اسلامی با مردم کشورهای فتحشده با دنیای خارج است. در آخر اینکه به نظر روایت این دوران طلایی از اسلام شیعی در سینما کمی همت، دغدغه و اسلامشناسی میخواهد تا فیلمنامهنویسان و کارگردانان سینمای ایران دستبهکار شوند و مدیران سینمایی و صداوسیما را کنار خود ببینند و دست و دلبازانه برای فتح و پیروزی شیعیان، این بار نه مانند صدر اسلام با فدا کردن خون؛ بلکه با تخصیص بودجه کافی، بهرهمندی از فناوری و استفاده از افراد باسواد و آگاه، آثاری نمایشی تولید کنند و مرزهای فرهنگی و هنری را درنوردند.